פנס uv שופגע ישירת בעין

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

03/11/2019 | 18:26 | מאת: מיכאל

האם פנס uv לזיהוי שטרות שפוגע ישירות בעין יכול לגרום לנזק בלתי הפיך לעין?

לקריאה נוספת והעמקה

אם תכוון אור UV לעין (פנס, שמש, מתקן שיזוף...) אפשר לקבל כוויה. היא תעבור לאחר יום-יומיים או יותר. אם מסתכלים זמן ארוך אפשר גם לאבד את הראיה בעין. אם מסתכלים זמן קצר, מצטבר עם כל פגיעות UV של החיים בעין, ועלול להוביל לקטרקט. הכל תלוי באורך הגל, בעוצמה ובזמן החשיפה, ותמיד ברגישויות אישיות.

04/11/2019 | 06:58 | מאת: מיכאל

לפי מה שאני מבין זה יכול לעשות כוויה בקרנית שעובר אחרי כמה ימים?

תלוי בזמן החשיפה, עוצמת הפנס, אורכי הגל של ה UV ורגישות אישית יכול לעשות כוויה שתעבור אחרי כמה ימים. יכול לעשות כוויה שתוביל לעוורון. יכול להוסיף לפגיעה המצטברת שתוביל לקטארקט. UV שמש ושיזוף עלול להוביל גם למלנומה בעין.

04/11/2019 | 09:23 | מאת: מיכאל

האם פנס uv מסוכן כמו מצביע לייזר? ועל הפנס של ה uv אין שום תוית אזהרה כמו שיש ללייזר יש סיבה לכך שאין תווית אם זה מסוכן?

הסיכונים שונים. פנס UV איננו לייזר. יש לסמן גם פנסי UV בסימון כולל אורך הגל שלהם. זה שאין תווית והגדרת הסיכון יכולה להיות שהסיכון ממש נמוך ואין צורך בסימון, דבר שלא סביר כי תמיד יש סיכון גם אם קטן מאוד (לדוגמא לייזר ברמה 1 שהסיכון נמוך ביותר, עדין יש לסמן כי עדין הסיכון לא מתבטל גם אם הוא קטן). או, וסביר יותר, יצרנים חפרים, שרוצים לעשות מכה של כסף, מנצלים את זה שאנשים קונים הרבה פנסים כאלה, ואם יקרה משהו, לך תמצא את היצרן. הפגיעה מלייזר, בתחום האור הנראה, שונה משל פנס UV. פגיעת לייזר הנה ברשתית ובמרכז הראיה. והפגיעה מ UV בקרנית ובעדשה.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות