סיווג לייזר דרגה 3A ולייזר דרגה 2

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

09/09/2019 | 21:56 | מאת: אמיר

מה ההבדל בין לייזר דרגה 3A ללייזר דרגה 2 שהוא בתחום הנראה 400-700 ננומטר. האם שניהם מסוכנים באותה מידה? או שלייזר 3A יותר מסוכן לעיניים?

לקריאה נוספת והעמקה

בהתם לחקיקה הישראלית אין סיווג 3A. סיווג זה הוא סיווג בשיטה אמריקאית שאינו תקף בארץ. הסיווג בארץ יהיה 3R. לייזר רמה 2 הנו לייזר המוגדר רק בתחום הנראה, כאשר מובנה בתוך המערכת שהחשיפה של העין (רשתית) במשך 1/4 שניה יהיה קטן מהאנרגיה שעלולה לגרום לנזק קריטי לעין (מנגנון המצמוץ והסטת העין) ללא משקפי לייזר. 3R בתחום הנראה (יש גם לא בתחום הנראה) פולט יותר אנרגיה כך שאין אפשרות להגן על העין במנגנון מצמוץ והסטת העין אלא רק בעזרת משקפי לייזר מתאימים, או בידוד מלא של מערכת הלייזר למניעה של חשיפה של העין לקרן הלייזר.

14/09/2019 | 19:07 | מאת: אמיר

על המכשיר עצמו רשום iec class 1 ואז רשום שוב: class lla Later product. המכשיר עצמו משתמש בלייזר דרגה 3a שזה היום 3R. אז איך זה ייתכן שיש שני דרגות שונות למכשיר?

יכול להיות שיופיעו שני סימונים. את זה רואים על רוב הלייזרים שבפנים יש יחידת לייזר ששייכת לקבוצה 3 או 4. אך, כמות האנרגיה הנמדדת מחוץ למארז הנה ברמה 1 או 2, אחרת נדרשת הגנת הראיה למשתמשים בה. מה שאתה מתאר קצת מוזר. יכול להיות Class 1 בחוץ ו 3R ביחידה הפנימית. לא יכול להיות IIa בחוץ וגם Class 1 בחוץ. אפשרות אחת היא שהמערכת ישנה (היא עדין מסווגת בסיווגים הישנים) ונשארו תוויות ישנות מבדיקות היסטוריות שלא הוסרו בבדיקות של המערכת בשנה האחרונה. יכולות להיות סיבות נוספות, אבל אני לא מכירה את המערכת כדי להניח אפשרויות נוספות.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות