TPU במגן מיזרן - האם מסוכן ?

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

22/04/2019 | 17:23 | מאת: מאיה ח.

לאחרונה היו פרסומים בעניין חומרים מעכבי בעירה שיוכנסו למיזרנים על פי תקן חדש. שאלתי האם חומר מסוג tpu שמשתמשים בו כרכיב למגן מיזרן נמנה על החומרים הנ״ל והאם הוא מסוכן לבריאות .

לקריאה נוספת והעמקה

TPU, פוליאוריתן, איננו חומר מעכב בערה. החומר משמש ליצור מזרנים ועוד הרבה מאוד מוצרים. הסיכון המשמעותי במקרה של שריפה כי בין השאר משתחרר ציאניד. לכן חשוב מעכב הבערה לעכב הבערה ולאפשר עוד זמן לאנשים להמלט.

22/04/2019 | 23:02 | מאת: מאיה ח.

מועדים לשמחה ותודה על התשובה המהירה. רכשתי מגיני מזרן עם tpu האם החומר עצמו, לא במקרה של שריפה חס וחלילה, מזיק לבריאות כאשר הילדים ישנים עליו כל לילה?

אין דבר כזה חומר שאיננו מסוכן בכלל. כל חומר באשר הוא יש בו סיכונים לאנשים. אבל!!! TPU בהשוואה לחומרים אחרים המשמשים ליצור מזרנים ולציפויים ברמת סיכון נמוכה יותר. לדוגמה ברוב המזרנים צריך להוסיף דבקים ומרככים כדי שיהיה נוח לישון על המזרן. כאשר משתמשים ב TPU לא נדרש להוסיף מרככים ולא חומרי הדבקה כך שמוריד מאוד את רמת הסיכון שבו. עדין יש אנשים שיכולים לפתח אלרגיה לחומר, יש התפוררות קטנטנה, יש שחרור של שאריות חומרי גלם. TPU משמש להרבה מאוד מוצרים בסביבה שלנו, כולל מוצרים רפואיים כמו מסכות הנשמה וקטטרים הבאים במגע ישיר עם הגוף. אז, מזרון זה בהשוואה למזרן אחר, אינו מסוכן. עדין להקפיד ולאוורר את החדר כמו את כל הבית כי לדוגמה מסגרת המיטה העשויה מעץ משחררת חומרים מסוכנים (מהדבק לדוגמה), הארון בחדר, מכשירי החשמל (שעשויים מחומרים פלסטיים) חשוב לאוורר שלא יצטברו חומרים מסוכנים משום סוג.

23/04/2019 | 19:10 | מאת: מאיה ח.

תודה רבה לך ד״ר ורד על התשובה המפורטת וחג שמח .

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות