צילום רנטגן לילדה בת 5

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

02/06/2018 | 18:27 | מאת: לינוי

שלום , בתי נפלה על היד ובמוקד לרפואה עשו לה 3 צילומי רנטגן של היד בכמה מנחים ,מהו הסיכון בצילום כזה ? האם עלי לחשוש מהקרינה ? האם צילומים כאלה באמת גורמים למחלת סרטן ? האם הפאניקה שלי מוצדקת ? לא ממש מצליחה להרגע..תודה לך

לקריאה נוספת והעמקה

כל חשיפה לקרינה מייננת (כמו צילום רנטגן) עלול לעלות הסיכוי לחלות בסרטן. אבל, זה חלק מהחיים. גם לשהות בשמש בחוף הים, בגינה, טיול בטבע, מעלה הסיכוי וכך גם טיסה לארה"ב. הגוף שלנו יכול להחשף לכמות מוגדרת של קרינה מייננת במהלך שנה. מעבר לכמות הזאת אסור להחשף. דבר נוסף, אפשר לבצע הרבה יותר צילומי גפיים ביחס לאיברים אחרים בגוף כי הסיכון בחשיפה שלהם נמוך יותר. הרופאים מבצעים את הצילום כי נדרש. רופאים לא עושים צילומים מעבר לכמות ההרכחית. את לא רוצה שהאיחוי של השבר יהיה לא מדויק שיוביל לעיוות ביד ולכאבים עתידיים.

04/06/2018 | 11:16 | מאת: ליאת

תודה רבה לך. . טיסה לארצות הברית הלוך ושוב כמו כמה צילומי רנטגן ? אשמח לדעת כי אנחנו טסים בקרוב והאם זה כמו טיסה לתאילנד ??

טיסה בגובה רב בקרבה לקטבים, תנאי הטיסה, תנאים אטמוספריים ומשתשניפ נוספים, שווה בערך ל 1-2 צילומי רנטגן של אזור החזה. אין הבדל אם ארה"ב או תאילנד, בכל הטיסות הארוכות. ואין הבדל בין ילדים לבוגרים, כולם נחשפים לקרינה מייננת.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות