עופרת בבקבוק מים נירוסטה

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

07/04/2018 | 19:35 | מאת: אורית

לפני כשנה וחצי רכשנו לילדינו בקבוקי נירוסטה של חברה אמריקאית ידוע באינטרנט. אתמול נתקלתי במקרה במשובים של אנשים באינטרנט שלבקבוקי אלו יש אטם בתחתית שמכיל עפרת. העפרת כנראה משמשת להלחמה של הדופן הכפולה. יש עליה נקודת צבע שלהבנתינו אמורה למנוע את המגע עם העופרת. אנשים טענו שהם עשו בדיקה ביתית לנקודה ומצעו שהיא מכילה עופרת למרות הצבע המכסה אותה. מדובר בנקודה בקוטר של חצי סנטימטר בתחתית הבקבוק במגרעת, כך שבעיקרון זה לא מקום שמחזיקים בבקבוק. וכמובן שלא בא במגע עם המים. כמובן שמיד זרקנו את הבקבוקים. האם במידה וילד נוגע בעופרת ואחכ מכניס יד לפה יש סכנה שהוא יכניס עפרת לפה? אני לא מאמינה שהילדים ליקקו את התחתית של הבקבוק, והצבע שם לא התקלף, אולי מידי פעם נגעו בה. האם ישנה סכנה בחשיפה כזו? הבקבוקים היו בשימוש נלקחו כל יום לגן במשך שנה וחצי. האם יש טעם לבדוק חשיפה של הילדים לעופרת במקרה כזה? או שזה דבר זניח

למה לזרוק? אז אמרו... אם הבקבוק שלך שלם ותקין, למה שישתחרר ממנו חומרים. וגם... בקבוק נרוסטה, אין אישור להלחמת עופרת בכלים למזון. נניח לרגע שכן יש שם עופרת, אם אין פגיעה בציפוי אז החומרים לא קופצים החוצה ולכן אין בעיה. ושוב, כמו שנאמר שתשובות קודמות, לא ניתן לבדוק עופרת אלא מיד לאחר החשיפה. הבעיה היא שעופרת מצטברת בגוף, ורק כאשר מופיעים הסימפטומים ניתן להבין שהאדם או הילד הגיע לרמת החשיפה המצטברת המכסימלית שלו.

08/04/2018 | 08:35 | מאת: אורית

במידה ויש עופרת בצבע והילדים נוגעים בה האם העופרת עלולה להכנס למחזור הדם, או רק במידה והם מקלפים אותה?

התשובה כבר ניתנה קודם. חומרים לא קופצים. אם הציפוי לא ירד אז, אין מגע ישיר בין העופרת (שכנראה בכלל אין שם) לבין הילד, ולכן אין חדירה לגוף.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות