תחקיר משטחי ההחתלה - האם פטלאטים מסוכנים כפי שנאמר?

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

05/12/2017 | 20:12 | מאת: הדס

שלום ד"ר קויפמן, סומכת מאוד על דעתך, גם אם רק קוראת סמויה בד"כ.. בשבוע האחרון פורסמה כתבה על תכולת פטלאטים גבוהה במשטחי החתלה לתינוקות. דובר שם על העדר תקן בתחום משטחי ההחתלה והמזרנים (לעומת משחקי ובקבוקי ילדים, ששם יש תקן מוסדר), ועל כן יש שם כמויות עצומות של פטלאטים, המסוכנות מאוד לתינוק, בעיקר לטווח הרחוק.. מה דעתך? האמת היא שאני חרדה מאוד, כי לשני ילדי הקטנים השתמשנו במשטח החתלה רב פעמי שנמצא בכתבה כמכיל רמה גבוהה של פטלאטים. לדברי הכתב מדובר בחומר מסוכן מאוד... אני יודעת שהכל מנופח ודרמטי בתקשורת, ועל כן אשמח לשמוע את דעתך המקצועית (גם אם חלילה במקרה זה את 4 מסכימה...) אלפי תודות מראש.

לקריאה נוספת והעמקה

הפורום לא מגיב על כל כתבת טלויזה שבועית והעלאת הרייטינג וחשיפה לפרסומות מתאימות על ידי הפחדת הציבור. פטלאטים זו קבוצה של הרבה מאוד חומרים. חלקם בעיתיים חלקם בכלל לא. יש להגדיר במדויק. יש להניח שלא הוגדרו הדברים. העיקר להגיד מסוכן בלי לפרט, בודאי גם לא מה עלולה להיות הפגיעה. רק משטחי החתלה מדאיגים? זה יופי בכתבה ויופי למשוך קהל צופים של אמהות. פטלאטים יש בעשרות מוצרים בכל בית ובית, במוצרים רפואיים, בבתי חולים ובכלל בסביבה ואת וכמעט כולם משתמשים בהם תמיד ועל בסיס יומי.

07/12/2017 | 19:42 | מאת: הדס

תודה רבה! קיוויתי שהדברים פחות דרמטיים ממה שהוצג.. האם בכל זאת יש צורך לנקוט באמצעי זהירות? למשל בכלי אוכל וכדומה?

אמצעי הזהירות הרגילים. לאוורר היטב מקומות שנמצאים בהם כדי שלא יצטברו חומרים מסוכנים באוויר. הגוף שלנו מסתדר עם כמויות קטנות (מוגדר שונה לכל חומר וחומר מהי כמות קטנה) ולכן האוורור חשוב. ולהשתמש במוצרים המתאימים לשימוש המיועד. אם על כלי אוכל מסומן למזון הוא מתאים למזון. אם לא מסומן אז לא להשתמש למזון.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות