חומר מסוכן במקום העבודה E6000

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

16/08/2017 | 21:14 | מאת: ענבר

ד"ר קויפמן שלום רב, אני עובדת בסטודיו של שמלות כלה, וכדי להדביק את התחרה לשמלות, אנחנו משתמשות בדבק E6000 (יצרן: Eclectic Products). אנו משתמשות במסכות, אך כאשר מדביקים זמן רב (פעמים רבות בין 5-9 שעות רצוף), אפקט הסינון שלהן כבר לא מורגש, ובנוסף אין אוורור ראוי. כמו כן, על הדבק עצמו מצויין כי יש למנוע מגע עם העור, אך אין חיוב ללבוש כפפות, או אף לחבוש מסכה. ברצוני לשאול מה ניתן לעשות כדי למנוע נזקים לטווח ארוך? (מלבד התפטרות) וכן אילו צעדים ניתן לנקוט כנגד המעסיק במקרה זה? תודה רבה, ענבר אבולעפיה

לקריאה נוספת והעמקה

אם כך אתם עובדים... בעייתי אך, לא יכולה לתת תשובה מלאה כי השם של החומר הוא מסחרי, ולא מגדיר את ההרכב. אם תוכלי לספק את ההרכב (אולי כתוב על שפופרת/מכל הדבק?) אוכל לתת תשובה מלאה יותר.

18/08/2017 | 00:18 | מאת: ענבר

זה הכי הרבה שהצלחתי למצוא בינתיים.. אבדוק ביום ראשון אם כתוב משהו נוסף על הקופסה. מקווה שזה עוזר. SECTION 2 - HAZARDOUS INGREDIENTS/SARA III INFORMATION Vapor Pressure Weight Reportable Components CAS Number mm Hg @ Temp Percent *# Tetrachloroethylene 127-18-4 13 68 DEG F 72 (Perchloroethylene) ACGIH TLV: TWA=25 ppm (170 mg/m3): STEL=100 ppm (685 mg/m3) OSHA PEL: TWA=100 ppm: CEILING=200 ppm LD50: >10g/kg (rabbit): >5,000 mg/kg (rat) LC50: >2000 ppm (4hrs-rat, inhalation) * Indicates toxic chemical(s) subject to the reporting requirements of section 313 of Title III and of 40 CFR 372. # Proposition 65 Statement: This product contains a chemical known to the state of California to cause cancer. DOT Classification: Tetrachloroethylene mixture, 6.1, UN 1897, PGIII ERG #160 Limited Quantities ( 1 gallon or less): Consumer Commodity ORM-D אני מודעת לבעייתיות הרבה, אך למרבה הצער ישנן עובדות שלא יתפטרו, ולכן אני שואלת. תודה רבה!

המידע שכתבת ידוע. זה לא המידע החסר. יש סוגים שונים, על בסיס מים, על בסיס סוגים שונים של ממסים ועם סוגים שונים של דבק. זה יהיה על האריזה של הדבק שלכם. אם תוכלי להשלים אותו נוכל לתת תשובה.

20/08/2017 | 09:39 | מאת: ענבר

Methyl ethyl ketone - 30-60% Acetone - 10-30% אלה החומרים שכתובים בדף החברה, וכתוב שאין עוד חומרים מסוכנים מוכרים שיש לציין

לא ברור מזה דף חברה...מסמך פנימי, לא מספיק כדי לקבוע הרכב... יש גליון בטיחות (MSDS) ויש תווית. אלה דברים המחוייבים בחוק למי שעובד עם חומרים מסוכנים. גליון בטיחות יפרט את הרכב החומרים המסוכנים ואת הפגיעה האפשרית מהחומרים אמצעי ההגנה הנדסיים ואישיים בתווית יופיעו אמצעי הגנה וזהירות בחומר וההרכב. כפי שאת רואה חומרים אלה שונים מהותית מהחומר שכתבת קודם שהדבק מכיל, יש לוודא שיש את ההרכב המדוייק. החומר הקודם מסוכן הרבה יותר מהחומרים הנוכחיים. גם הם מסוכנים רק מעט פחות. מקווה שאלה אמנם החומרים כי המקור לא ברור ולא חד משמעי. שני החומרים, אצטון ומתיל אתיל קטון (מאק בשפת העם) הנם מאוד דליקים – מקווה שאתן עובדות בסביבה עם הארקה והערכות לשריפה... ויש להם השפעה על העיניים, העור ומערכת הנשימה. גירוי עור ועיניים וגורמים לישנוניות ולסחרחורות ולכן נדרשת עבודה עם ציוד מגן אישי מלא: משקפי מגן, מסכה חצי פנים/שלמה עם פילטר ABEK או פילטר מתאים אחר, עם כפפות מתאימות (ממש לא לטקס), וחלוק, ונעלים סגורות. ואולי עוד ציוד שאפשר לדעת אם נדרש לאחר בדיקה של סביבת העבודה ועם המידע המלא על החומר. מקווה שיש מערכות אוורור ושאיבה מתאימות לעבודה בדבק. ומקווה שקבלתן הדרכה בסיכונים שיש בדבקים ועבודה בטוחה איתם. דבר מהותי שיש לבצע הוא סקר מקדים וניטור סביבתי תעסוקתי. אלה חומרים שיש להם השפעה בריאותית ויש לבדוק בסביבת העבודה שאין חריגה מהרמות המותרות לעבודה בחומרים.

20/08/2017 | 13:22 | מאת: ענבר

המידע אכן לקוח מטופס MSDS. תודה על התשובה המפורטת, אפעל בהתאם.

יופי, זה משמח, כי כך התשובה מתיחסת לחומרים שאתן עובדות איתם. בהצלחה.

20/08/2017 | 14:42 | מאת: ענבר

אני מתנצלת ד''ר, אך המידע שנתתי היה נכון עד שנת 2011. בדף MSDS משנת 2015 מצוין כי החומרים הם: Tetrachloroethylene 60-100% Styrene Butadiene Copolymer 10-30%. ככל הנראה שונה ההרכב. אני מניחה כי ההנחיות הקודמות תקפות גם במקרה זה. האם ישנן הנחיות נוספות? שוב תודה רבה

עדיף שתעדכני ותקבלתי מידע מתאים. זו תופעה ידועה, שלא מעדכנים תמיד את העובדים בחומרים. אז כנראה גם לא עשו לכן הדרכה ולא בדיקות רפואיות. קיוויתי שהחומרים שכתבת הם אלה שאתן נחשפות אליהן. ההם מסוכנים, והחדשים יותר. ולכן ההנחיות לא אותו הדבר. קודם כל החמרה של הדרישה לציוד מגן אישי נשימתי, הגנה על העיניים ועל כל העור החשוף. וכמובן מערכות אוורור ושאיבת אדים שכנראה לפי התיאור הראשון שלך לא ממש אפקטיביים. הממס טטרהכלורואתילן עלול לגרום למחלות סרטן, פגיעה באברים פנימיים, פגיעה בעוברים... כולל פגיעה בעור, תופעות אלרגיה, גירוי עיניים, ישנוניות, סחרחורות ועוד... חובה לבצע בדיקה רפואית לפני התחלת עבודה עם החומר, ובדיקה רפואית כל שנה, בהתאם לתוצאות הניטור הסביבתי תעסוקתי שיש לבצע כל 6 חודשים! סיכון שריפה וחשמל סטטי כבר לא מהווה בעיה כל כך. עדין יש לכן חשמל סטטי מהבדים, אבל זה כבר סיפור ליום אחר. לסיכום, הכתוב הוא חלקי ואינו מהווה יעוץ. יש לוודא ביצוע מלא של כל הנדרש בחוק, בהתאם לתקנות המתאימות, כי חשיפה לא מבוקרת לחומר עלולה להיות בעיתית מבחינה בריאותית.

20/08/2017 | 16:39 | מאת: ענבר

המון תודה על המידע ד''ר, אפנה לייעוץ נוסף ואטפל בכך. שוב תודה!

בהצלחה

21/08/2017 | 18:30 | מאת: ענבר

שוב שלום ד"ר. אני חוזרת אלייך מכיוון שיידעתי את המעסיקה שלי בכל הנתונים, והיא אכן הזמינה ניטור סביבתי. אך למרבה הצער, מתעלמת מכל השאר, כגון ציוד מגן ובדיקות רפואיות (ואף ציינה בביטחון בפני העובדות כי אמרו לה שניתן לעבוד בלי מסכה, על אף אזהרותיי החוזרות ונשנות). האם תוכלי לייעץ לי מה לעשות? איך ניתן לערוך בדיקות רפואיות, ולמי ניתן לפנות (כרגע משרדי הממשלה נמצאים בפגרת הקיץ), האם יש גוף מפקח נוסף שפועל כרגע? אני שואלת זאת, מכיוון שהיא הזמינה ניטור ליום ראשון 27/8, והנחתה את העובדות לעבוד בחדרים נפרדים כדי שתוצאות הניטור יהיו נמוכות יותר. כמובן שבד''כ העבודה נעשית בחלל אחד קטן, ללא אוורור מתאים. תודה רבה

קשה לתאר במלים כמה דברים לא תקינים יש במה שכתבת. נקווה שהבודק שיגיע יהיה מספיק מקצועי כדי להבין את שקורה. הוא אמור להיות מספר שעות כדי לבצע סקר מקדים ואחר כך את הניטור האישי. הוא ישאל לדוגמא על ציוד מגן אישי להגיד לו את האמת, להגיד לו איך עובדים באמת. הכתובת היא מינהל הבטיחות, מפקח עבודה אזורי לפי המיקום של מקום העבודה.

22/08/2017 | 12:02 | מאת: ענבר

אני יודעת, ולכן זה כל כך מטריד אותי. שוב תודה רבה

רק בריאות

30/10/2017 | 03:45 | מאת: ויקטוריה

שלום רב. אני גם כן עובדת באותו סטודיו, וברצוני להמשיך את הדיון מיכיוון שיש התפתחות לדברים הנ"ל. הבודק ביצע ניטור ואני ביקשתי שיחה אישית איתו ,שנערכה בנוכחות בעל הביתית שלנו, על מנת לשאול כל מיני שאלות הקשורות לדבק הזה. התשובות שלו היו ממש לא מספקות ואף מרגיזות כגון - שככל הנראה אפשר לעבוד גם בלי מסכות ושגם ככה לא נוח לעבוד בכפפות, ומשקפי מגן אין חובה לשים - רק אם אנחנו חשים צורך בזה, אמר - את לא צריכה לדאוג כי לא כל השפופרת מכילה חומר טטראכלורואתילן - שיש רק אחוז מסויים...כשאלתי אותו בקשר לחדרים אמר שמבחינתו חדר הקטן שאנחנו מדביקות שם הוא התקין רק עדיף לסדר שם מערכת איוורור יותר מועילה, כשאלתי כמה אנשים יכולים להדביק בחדר הזה בבת אחת - הביא לי נורמות של משרד, שיצא לפי מה שזכור לי בן אדם 1 ל13 מ"ר, שזה ממש לא המצב. אמר שאין צורך לערוך בדיקות רפואיות וכו'. לאחר שתוצאות הבדיקות היו מוכנות גילינו שלפיהן אנחנו יכולות באמת להדביק אפילו בלי מסיכה וכל היום - כי לא נמצאה חשיפה מעל רמה מרבית מותרת לחשיפה לחומר הזה.. מה שמעניין שלפי הבדיקה אצל אחת העובדות שלא הדביקה כלל וישבה בחדר שלא מדביקים בו (כי ביקשתי ממנו שישים בחדר שבו לא מדביקים כי יש שם בנות בהיריון אז שיבדוק אם הן גם כן חשופות)- המכשיר הראה תוצאות יותר גבוהות מכמה בנות שכן הדביקו כל היום. ככשאלתי אותו אם הרמה כל כך נמוכה למה אנחנו מרגישות תופעות לוואי - אמר שיש אנשים יותר רגישים לחומר.. הבעיה שכל אחת שמדביקה חשה הרעה מידית , אם זה מדובר בבחילות, כאבי ראש נוראיות או גירוי עור ועיניים...גם כן אנשים שלא מדביקים אך נמצאים בסביבתינו בזמן ההדבקה חשים ישר הרעה משמעותית בהרגשה עצמית. וגם בעיה מאוד גדולה שהמסיכה לא תמיד עוזרת - אני הדבקתי היום במשך 6 שעות והשתמשתי בכ3 טיובות של דבק, הייתי עם המסיכה ושמתי פילטרים חדשים !- ועדיין הרגשתי ריח כל כך חזק, שזה היה פשוט גיהנום, יצאתי מעבודה עם מיגרנה ובחילות... השאלה היא מה אנחנו במצב הזה יכולות לעשות - כשיש בידי המעסיק מסמך שאומר שהחשיפה היא מותרת אך המצב הבריאותי שלנו אומר אחרת?

18/02/2020 | 08:01 | מאת: נירית

בחנות אבגד בתל אביב ברחוב מקווה ישראל מוכרים את החומר הזה לכל הילדות שמכינות תכשיטים.. בלי שום אזהרה או הנחיה ובלי חוזר לצרכן.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות