חשיפה לחומר פוליקרבונט

דיון מתוך פורום  בטיחות גהות ואיכות

29/01/2017 | 13:07 | מאת: ארז

אני עובדבמפעל שמשתמש בחומר גלם של פלטות מפוליקרבונט.אנו מבצעים שלוש פעולות עם ח"ג:חיתוך עם משור אלומיניום במהירות גבוהה שגורם להתכה של החומר ולפליטה של גאזים.בנוסף משייף וקודח בחומר דבר שגורם לאבק ולחלקיקים באויר. שאלתי מה הסיכון בחשיפה לחומר פוליקרבונט בחלקיקים ובגזים. בנוסף גם חיתוך באלומיניום וברזל צבוע. האם יש סכנה כלשהיא או דרך לבדוק את השפעת החשיפה שלנו לחומרים הנ"ל.

לקריאה נוספת והעמקה

לא מכירה את תהליכי העבודה במפעל שלך, וגם לא נתת את כל פרטי הלוחות, כך שהתשובה איננה מלאה. מקווה שיש לכם במפעל ממונה בטיחות שבודק את התהליכים ונותן הנחיות ביחס לציוד מגן אישי ואוורור נדרשים. פוליקרבונט איננו נחשב לחומר מסוכן הדורש בדיקות רפואיות. הוא נחשב לחומר מטריד מבחינה נשימתית. לכן, נדרש אוורור מתאים וניטור סביבתי תעסוקתי לוודא שתהליכי האוורור מתאימים, או שנדרש לשפר אותם או/וגם לתת לכם נשמיות בסיסיות. הגזים הנפלטים מהפלטות בתהליך החיתוך לא אמורים להיות מסוכנים (לוחות פוליקרבונט סטנדרטי). ביחס למסור, הטמפרטורה לא מספיק גבוהה כדי לשחרר ממנו גזים, יותר תהליך שחיקה. גם חלקיקים אלה ימדדו בתהליך ניטור. ברזל איננו מהווה בעיה.

30/01/2017 | 08:36 | מאת: ארז

תודה על ההתיחסות.אני אחדד את השאלה שלי.מסור האלומיניום גורם להתכה של החומר פוליקרבונט .עצם ההתכה של החומר מעיד על כך שהטמפרטורה מאד גבוהה ויש שחרור של גאזים וריח של חומר שרוף. האם יש מצב שהגאזים רעילים למרות שעובדים עם נשמיות פשוטות והאם יש אפשרות לבדוק זאת בצורה פרטית אובייקטיבית מבלי לערב את בעל העסק או רופא תעסוקתי?

טמפרטורת ההתכה אינה גבוהה (בסביבות 400-500 מעלות), החומרים המשתחררים הנם פשוטים. כמו שכתבתי קודם בהתאם לרשימות החומרים הדורשים ניטור סביבתי-תעסוקתי, יכולים להיות חלקיקים מטרידים אך לא חומרים מסוכנים הדורשים מעקב תעסוקתי. לבצע בדיקה בלי לערב את בעל העסק או רופא תעסוקתי בשטח המפעל לא סביר. זהו שטח פרטי ואתה לא יכול לבצע בדיקות עצמאיות. בדיקות רפואיות פרטיות - מה בדיוק יבדוק הרופא אם אין הגדרה של בדיקה רפואית לחומר. יבדוק לך דם, מה יחפש בדם אם לא אמור להיות משהו. ורופא סביר יפנה אותך לרופא תעסוקתי. שוב, להדגיש, זהו חומר ברמת סיכון נמוכה ביותר.

מנהל פורום בטיחות גהות ואיכות