ועדת השמה דחוף

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

01/04/2012 | 15:46 | מאת: גלית

יש לי ילד בן 9 יש לו קשיים מרובים הוא אובחון עם ליקוי למידה והפרעות קשב (היה נסיון לרטילין אך הוא לא היה טוב הילד נעשה תוקפן ועצבני מאוד והיה לו קשיי שינה) מאוד קשה לו בבית ספר ויש לו קשיים רגשיים ובעיות חברתיות הוא קיבל הוראה מתקנת וגינון טיפולי בבית ספר וגם באופן פרטי הילד מטופל מגיל שולש בריפוי בעיסוק קלינאי תקשורת בגלל קשיים שפתיים קבוצת מיומניות חברתיות לאחרונה לפי בקשת בהית ספר נעשה איבחון פסיכאטרי כי הם חשבו שהוא על הרצף האוטסטי והוא לא בוודאות יש לו הפרעות קשב וליקוי למידה בימים אלה אנחנו עושים איבחון פסיכודדקטי הבית ספר הודיע כי הילד סובל מנהלת הבית ספר הציעה סייעת כלפי דעתה לילד לא מתאים כיתה קטנה כי הוא ילד שקט מאוד ועדין ובכיתות הקטנות יש הרבה הפרעות התנהגות כרגע אנחנו ממתנים לסוף האיבחון הפסיכודדקטי היום בבוקר דפק הדוור בדלת ונתן לנו בדואר רשום מכתב מעיירה לזימון לועדת השמה באי ידיעתנו הם פשטו עקפו אתנו וזימנו ועדנו למרות שאנחנו לא רוצים שהוא יעבור לכיתה קטנה זה כל כך מרתיח שמערכת החינוך מנקה מעצמה את כל מי שהיא מוצאת שהוא לא מתאים לה היא לא מנסה אפילו לשלב את הילד פשוט זימנה ועדה ואמרה אנחנו לא רוצים בעיות בבית ספרנו ,ככה משלבים ילדים עם צרכים מיוחדים ? אני פשוט רותחת כועסת ומאוכזבת ממערכת החינוך.

לקריאה נוספת והעמקה
01/04/2012 | 22:19 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

לילה טוב, לא בטוחה שהבנתי. כתבת שהמנהלת לא! ממליצה על כיתה קטנה. אם כך מי זימן את ועדת ההשמה? מהם הקשיים והחוזקות המסתמנים באבחון? מה קרה לרעיון הסייעת בכיתה הרגילה? האם את בטוחה שכיתה קטנה אינה יכולה להטיב עם בנך? לעיתים זהו פיתרון מצויין לזמן קצוב לשם התחזקות לימודית ואישית. נסי להשיב לי, ונחשוב יחד משם... בברכה אלמוג

02/04/2012 | 16:10 | מאת: גלית

נכון המנהלת בעצמה אמרה כי לילד לא מתאימה כיתה קטנה כי הוא ילד עדין מאוד ושקט וילדים היפראקטבים שעושים הרבה רעש ויש הרבה הפרעות התנהגות לא מתאים במפורש אך מכיוון שהיא ראתה כי אין סיכוי שהילד לא יקבל סייעת ואפילו לא ניסתה להילחם עבורו לסייעת היא או היועצת זימנה ועדת השמה מכיוון שכך נראה הם לא רוצים אותו בבית ספר. מדוע אני חוששת מאותם סיבות שהוא ילד שקט ובכיתות אלה יש הרבה ילדים עם בעיות התנהגות קשות הוא יצטרך להיפרד מהסביבה ויעבור לאזור אחר ללמוד כך שבחופשות יהיה לו יותר קשה להיפגש או פחות זמין אני שואלת את עצמי מהו השילוב הטוב ביותר עבורו? האם זו כיתה קטנה אולי בתנאי שרוב הילדים יהיו דומים לו שקטים ללא בעיות התנהגות או אולי השילוב הטוב הוא סייעת שכנראה מאוד קשה לקבל בתנאים אלה ברור לי שהוא סובל וכך הוא לא יוכל להמשיך.

מנהל פורום לקויות למידה