לקות למידה?
דיון מתוך פורום לקויות למידה
שלום רב, שאלתי מתייחסת לבת שמונה וחצי, תלמידה בכיתה ג'. מדובר בילדה נבונה (שעברה בהצלחה את מבחני מכון סאלד לאיתור ילדים מחוננים), שפתה עשירה, כותבת ללא שגיאות כתיב, קריאתה רהוטה ושוטפת. בעלת תחומי ידע רבים ואהודה על ידי סביבתה הרחבה. נולדה עם היפוטוניה קלה וגמישות יתר של המפרקים, טופלה בפיזיותרפיה והאבחונים התקופתיים הופסקו (ע"י אנשי המקצוע) לחלוטין עם הגיעה לגיל 5. כתב היד של הילדה גדול ומבולגן, לעיתים בלתי קריא. כמו כן, מתקשה מאוד לשמור על סביבה מסודרת ומאורגנת. מבקשת לדעת איזה סוג של אבחון מומלץ ולמי עליי לפנות (נוירולוג/פסיכולוג/מאבחן דידקטי). בברכה ותודה, אור
אור שלום רב, התאור שלך לגבי הקשיים של ביתך מתאים לשני תחומים: 1 כתב גדול ומבולגן וקשיי התארגנות - אבחון וטיפול מיידי במסגרת ריפוי בעיסוק (מיידי כי רק עד גיל תשע שנים תוכלו לעשות זאת על חשבון קופ"ח במסגרת סל הבריאות הממלכתי). 2 במסגרת האבחון בריפוי בעיסוק עליכם לבקש מענה גם לנושא טווח-הקשב. באם הקשב יימצא לקוי, יהיה נכון לבצע אבחון קשב אובייקטיבי מלא. (עפ"י תאורך, ביתך מחוננת - ילדים מחוננים רבים מתקשים בקשב ובריכוז עקב עושר הנושאים המציפים את מחשבתם). בהצלחה רבה, גמר חתימה טובה, ד"ר מ. למפיט
אור בוקר טוב, תיאורך בהחלט מחשיד ומתאים לתיאור של ליקוי למידה. אני ממליצה על אבחון דידקטי בשלב הראשון ( מפאת גילה הצעיר של הילדה ) אם יתעוררו באבחון קשיים משמעותיים , ניתן להרחיבו בהתאם הן לאבחון רב תחומי מלא על ידי פסיכולודג ומאבחן מומחה או בכיוון של הפרעת קשב. שנה טובה וגמר חתימה טובה, בהצלחה אלמוג