עלייה במקרי דלקת ריאות כתוצאה משפעת עונתית

(2)
לדרג

במשרד הבריאות מודאגים מהעלייה במקרי דלקת ריאות כתוצאה מסיבוך של שפעת עונתית, וקוראים לציבור להתחסן נגד מחלת השפעת. עד היום התחסנו כ-13 אחוז מהאוכלוסייה כנגד שפעת עונתית – ירידה של כ-3 אחוזים ביחס לאותה התקופה אשתקד

מאת: מערכת zap doctors

החורף רק החל וכבר אנו עדים לעלייה במקרים של סיבוכי מחלת השפעת, עד כדי התפתחות דלקת ריאות. גורמי מקצועיים במשרד הבריאות מצביעים על עלייה בתחלואה הנשימתית בקרב הציבור בישראל, המעידה על פעילות של מחלת השפעת.

החיסון נגד מחלת השפעת יכול למנוע הרבה תחלואה ונזק. צילום: שאטרסטוק

מנתונים עדכניים עולה כי עד ה-15 בנובמבר 2018, התחסנו כ-1,190,000 איש כנגד שפעת עונתית, שהם כ-13 אחוז מאוכלוסיית ישראל – בהשוואה ל-16 אחוז מתחסנים באותה התקופה אשתקד.

במקביל, מתפרסמים נתונים אודות תחלואת השפעת ותחלואה דמוית שפעת:

מרפאות הקהילה: נמשכת העלייה בשיעור הפניות למרפאות הקהילה בשל תחלואה דמוית שפעת ודלקת ריאות. העלייה מתבטאת כמעט בכל קבוצות הגיל.

ביקורים בבתי החולים בישראל: נמשכת העלייה באחוז הביקורים של בני 0-2 שנים במחלקת מיון ילדים בשל דלקת בדרכי הנשימה הקטנות; נמשכת העלייה בתפוסת המיטות במחלקות ילדים.

בדיקות מעבדה: 16% מהדגימות שנאספו בשבוע האחרון נמצאו חיוביות לנגיף השפעת.

"שפעת היא מחלה שיכולה להסתבך, במיוחד לאוכלוסיות רגישות כמו קשישים ומבוגרים. אנחנו קוראים לציבור להתחסן נגד שפעת. ישנו חיסון יעיל זמין שיכול למנוע הרבה תחלואה ונזק", אומרים גורמים במשרד הבריאות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום