ציפוי למינייט בשיניים קדמיות עליונות

דיון מתוך פורום  אסתטיקה דנטאלית ושיקום הפה

13/12/2023 | 05:24 | מאת: ינון

שלום ד"ר אמיד, ברצוני לשאול 1) האם זה נכון שניתן לכסות שורשים חשופים כאשר מבצעים ציפוי שיניים בלמינייט? אני שואל כיון שקראתי בכמה מקומות שזה אפשרי ואני טיפוס שלא נוטה להיסתמך לכל מה שכתוב, לכן אבקש שתאיר את עיניי על ידי חוות דעתך המקצועית בנושא 2)במידה וכן, מה ניתן לעשות במצב כאשר חשיפת השורש קצרה? 3) אני הבנתי שבדרך כלל מצפים 4 שיניים קידמיות, אם כך מה ניתן לעשות להתאמת הגוון אם הניבים נוטות קצת לגוון צהבהב? אשמח אם תוכל להשיב בהקדם האפשרי. הרבה תודה.

שלום ינון, בהחלט ניתן לכסות מה שרשים חשופים וזו גם אחת האינדיקציות לציפויי חרסינה , אין משמעות לכמות חשיפת השרש מבחינת הציפויים אין בדרך כלל , מצפים גם שן בודדת וגם עשר שיניים ( בלסת) הכל תלוי במצב הדיניים ובהגדרה של מה שרוצים להשיג בתוצאה , מכיון שניבים בדרך כלל כהים יותר מהשיניים הקדמיות אין בעיה לצפות ארבע שיניים ובכל מקרה מומלץ להלבין קודם את השיניים ובין השאר את הניבים

18/12/2023 | 06:04 | מאת: ינון

שלום ד"ר אמיד, בהמשך לתשובתך בעבר בשן מס' 12 עברתי טיפול שורש, מבנה, וכתר חרסינה מאוחה למתכת. עם השנים הכתר נפל עם המבנה ויחד עם כל השן עצמה כך שנשארתי רק עם שורש חשוף (בגוון שחור חום) ללא שן בכלל. בתשובתך לעיל כתבת שבהחלט ניתן לכסות שרשים חשופים וזו גם אחת האינדיקציות לציפויי חרסינה. האם גם במקרה הזה שלי שתיארתי לך ניתן לעשות ציפוי עם כל המשתמע מכך (כמו חוזק, אסתטיקה, וכו')?

בשן שהושחזה כבר למבנה וכתר אין הגיון בציפוי אלא רק בביצוע מבנה וכתר תקינים

19/12/2023 | 12:59 | מאת: ינון

שלום ד"ר, בהמשך לתשובתך כמו שציינתי בשאלתי אליך, שן מס' 12 עברה טיפול שורש, מבנה, השחזה, והוכתרה אז בזמנו. כיון שהכתר היה כבר התיישן עם הזמן הוא נפל עם המבנה ויחד עם כל השן עצמה שהיתה כבר שבורה ונשארו דבוקים בתוך הכתר עצמו שנפל יחד איתם, וכמובן שאין שום השחזה כרגע כי לא קיים חומר שן בכלל, ומה שנותר מהשן ורואים אותו זה רק את שורש השן בלבד ולא מעבר. השאלה שלי במצב הנוכחי הזה שתארתי לך באופן מדויק, מה ניתן לעשות כשנישאר רק השורש ללא שן, האם קיימות אפשרויות להימנע מעקירת השורש? תודה.

אם ישנו מספיק שרש אחוז בעצם ניתן במקרים רבים לשקם עם מבנה וכתר לאחר שחושפים חלק מהשרש או בעזרת הארכת כותרת או בעזרת הבקעה מאולצת או שילוב של שתי הפרוצדורות - תלוי במקרה ובתצורת החניכיים בשן ובשיניים הסמוכות

מנהל פורום אסתטיקה דנטאלית ושיקום הפה