מידות לשיניים קדמיות לסת עליונה

דיון מתוך פורום  אסתטיקה דנטאלית ושיקום הפה

13/11/2023 | 02:34 | מאת: ינון

שלום ד"ר אמיד, ברשותך הייתי מבקש לשאול לגבי מידות עם סורק לשיניים זמניות בשש שיניים קדמיות משן 13 עד 23 לסת עליונה 1)מתי צריכים לקחת את המידות עם הסורק לפני ההשחזה או אחרי? אני שואל כיון שלי זה מאוד חשוב שזה יהיה לפני השחזה כדי לא להיכנס למצב של אלחזור ואת שנעשה אין להשיב. 2)שן 12 יש חשיפת שורש עקב כתר ישן שנפל יחד עם השן עצמה, שן 21 עברה טיפול שורש מבנה מיידי וכתר זמני נכון לעכשיו, שאר השיניים הסמוכות חזקות ובריאות לחלוטין גם על סמך צילומים. במצב הזה מה אתה מציע לעשות כתרים זמניים וקבועים לכל שן בניפרד או גשר? אבקש את דעתך המקצועית בנושא בהקדם האפשרי. הרבה הרבה תודה.

לא ממש ברור לי מאיזו סיבה נדרש גשר על שש שיניים אם השיניים תקינות וחזקות ישנה בעיה עם עקירת שן אחת ורק שתי שיניים היו עם כתרים, גשר נדרש הוא על שלש או לכל היותר 4 שיניים ובמידה וישנה בעיה אסתטית עם שיניים נוספות ניתן לבצע ציפויים ובוודאי שלא להכתיר את השיניים בכתרים ללא צורך . מידה הנלקחת לפני השחזת שיניים טובה רק לצורך גשר זמני ראשוני אך משעה שהגשר מוכן ( חיצונית בלבד וחלול בפנים) נדרשת השחזת השיניים והתאמת הגשר אל השיניים , אין שום קשר בין מידה ראשונית לגשר זמני לבין מידות מדוייקות הנלקחות לאחר השחזת השיניים לצורך ביצוע הגשר הקבוע

22/11/2023 | 03:06 | מאת: ינון

שלום ד"ר אמיד, ברשותך הייתי מבקש לשאול לגבי אופציות השיקום בשש שיניים קדמיות משן 13 עד 23 לסת עליונה. שן מס' 12 צריכה לעבור עקירת שורש שנחשף עקב כתר ישן שנפל יחד עם המבנה והשן עצמה, שן מס' 21 עברה טיפול שורש, מבנה מיידי, השחזה, וכתר זמני נכון לעכשיו, שן מס' 11 בריאה, אך עם השלמת קומפוזיט בצבע שקוף בחלקה התחתון והיא שונה בצבעה ביחס לשיניים מס' 13 22 ו-23 שהן בגוון צהבהב בהיר.יתר השיניים במצב תקין. שאלתי היא מהן אופציות השיקום שעומדות בפניי כרגע במצב הנוכחי לקבלת חיוך אסתטי מבלי לפגוע ביתר השיניים הקדמיות? ברשותך אבקש את דעתך המקצועית לאופציות השיקום הקיימות היום ברפואת השיניים בהקדם האפשרי. הרבה הרבה תודה.

ללא בדיקה קלינית וצילומי רנטגן מתאימים - כל מה שאכתוב יהיה לא רציני ולא מקצועי

מנהל פורום אסתטיקה דנטאלית ושיקום הפה