השלמות קומפוזיט לסגירת רווחים ולחץ אחרי הטיפול

דיון מתוך פורום  אסתטיקה דנטאלית ושיקום הפה

16/04/2023 | 17:54 | מאת: יעקב

בהמשך לשאלה קודמת , עשו לי השלמות קומפוזיט לסגירת רווחים במהלכם הכניסו מכשיר כזה שמפעיל לחץ בין השיניים בכדי לפתוח יותר רווח ולהכניס קומפוזיט . הרווחים נסגרו ויש מגע טוב אבל יש גם תחושת לחץ בין השינים וכשמעבירים חוט דנטלי אז זה מתחיל לכאוב כאילו מושכים את השן . רשמתי לך על זה ואמרת לי שניתן עם סרט ליטוש להוריד קצת מהלחץ . הבעיה שהתור הפנוי רק בעוד חודש , ואני כבר שבוע עם הלחץ הזה . האם מנסיון שלך זה משהו שסובל דיחוי ? והאם כשישחרר את הלחץ עי ליטוש של הסתימות ,מן הסתם המגע יהיה חלש או רווח , האם השיניים יסגרו אותו עם הזמן . כי מתלכתחילה משכו אותם לפתוח רווח , אם הבנת לכוונתי . ומה ניתן לעשות בינתיים עד התור ?

האם הלחץ סובל דיחוי? תלוי כמה לוחץ לך , אף אחד לא יוכל לענות במקומך, שיניים יכולות מעט לזוז ובהתאם מעא לחץ יכול לעיתים להשתחרר, ליטוש בהחלט עלול ליצור מצב דל חוסר מגע או מרווח, תזוזת שיניים עצמית אינה מסוגלת לסגור חוסר מגע אך בהחלט יכולה להקל על הלחץ

16/04/2023 | 19:19 | מאת: יעקב

כשסיימתי טיפול היה לחץ מאוד חזק , ואכן שבוע אחרי הלחץ פחת מתזוזה של שינייםלצד מסויים , השאלה האם כשמשחררים לחץ שיניים חוזרות למצבן הקודם , או יתקבעו באותה פוזיציה ? האם לחכות עם הלחץ הזה יכול להוות סיכון לשיניים או לחניכיים ?

התשובה אינה כללית אלא תלויה במספר גורמים כמו סגר השיניים ורמת אחיזתן בעצם

מנהל פורום אסתטיקה דנטאלית ושיקום הפה