חשש לסדק בשן עם כתר קבוע

דיון מתוך פורום  אסתטיקה דנטאלית ושיקום הפה

24/05/2022 | 00:11 | מאת: דידי

שלום רב ד"ר אמיד, לפני כשבועיים הרכיבו לי כתר קבוע זירקוניה על שן טוחנת. לאחר כיומיים הרגשתי לחץ מתון בשן ובחניכיים באזור, אך ללא כאב. שבוע לאחר מכן, יחד עם אותה תחושת לחץ מקומי, התחילו לי כאבים בלעיסה בשן עם הכתר. למרות שלא ראו בצילום רנטגן עדות לדלקת או לסדק כלשהו, החליטו לשים אותי על אנטיביוטיקה לשבוע + הפנייה לרופא מומחה לטיפול שורש. השאלות שלי: 1) האם הלחץ הזה יכל לגרום כנראה לסדק? 2)האם המומחה יצטרך להסיר את הכתר ואת המבנה הקבוע כדי לבחון האם יש סדק? האם הכתר ייהרס? 3) במידה ויתברר כי אם יש סדק, יהיה חייב לעקור את השן? אודה להתייחסותך!

לחץ של כתר לא אמור לגרום לסדק אך יתכן שהיה סדק כבר קודם ועצם תפקוד עם הכתרעל שן סדוקה מביא את הסדק לידי ביטוי, לעיתים ניתן לראות התבטאות סדק בצילומי רנטגן אך לא תמיד ההתבטאות הרנטגנית הינה מיידית , כתר המודבק קבוע לא ניתן בדרך כלל להסיר אלא בחיתוך ובהחלט יתכן שיהיה צורך לחתוך את הכתר לצרכי אבחון או לצרכי טיפול

25/05/2022 | 11:20 | מאת: דידי

אני מודה לך מאוד על תשובתך ד"ר אמיד. ברשותך, עוד כמה שאלות: 1) מהניסיון שלך, מה הסיכוי שבשן תחת כתר, שעברה טיפול שורש, הסדק יהיה מעל קו החניכיים ואז אולי יהיה ניתן להציל את השן? 2) יכול להיות שמדובר אולי בכשל בטיפול שורש? אולי איזה תעלה שלא נאטמה טוב, אולי משהו מפריע לעצב כך שיהיו כאבים בלעיסה? 3) יכול להיות שנכנסו שאריות מזון בשולי הכתר והדבר גורם לכאבים בלעיסה? אודה להתייחסותך לשאלותיי.

אין דרך להתיחס תאורטית לסדק - כל מקרה לגופו בוודאי שבמקרים מסויימים עם סדר על חניכי ניתן להציל את השן , האם טיפול השרש בוצע עי מומחה לטיפולי שרש?, כתר לא מותאם בהחלט עלול לגרום לכאב

26/05/2022 | 10:12 | מאת: דידי

תודה רבה על תשובתך ד"ר אמיד, טיפול השורש לא בוצע ע"י מומחה אלא ע"י רופאה מהקופ"ח. האם כאבים בלעיסה יכולים להיות גם כתוצאה מהטיפול שורש (למרות שעברתי אותו לפני כמעט ארבעה חודשים) ולאו דווקא כתוצאה מסדק?

בהחלט יתכן שהכאבים נובעים מטיפול השרש ובכל מקרה כדאי להתייעץ עם מומחה לטיפולי שרש

26/05/2022 | 18:46 | מאת: דידי

אכן קיבלתי הפנייה למומחה לטיפולי שורש להתייעצות. אני מודה לך מאוד על התייחסותך ועל התשובות לשאלות שלי ד"ר אמיד.

מנהל פורום אסתטיקה דנטאלית ושיקום הפה