רגישות בשן שלא עוברת עם סנסודיין ופלואוריד

דיון מתוך פורום  אסתטיקה דנטאלית ושיקום הפה

16/08/2021 | 20:16 | מאת: י.ס

היה לי שאריות דבק מקוביה של גשר יישור שיניים על חזית השן . רופא התחיל לחפור שם בכדי להוציא את הדבק ובמהלך החפירה היו לי כאבים ובין היתר ביצעו חתך בחניכיים שמאז נרפא , מאז כבר 3 חודשים עם רגישות לטמפרטורה ולמגע (לעיסה של האוכל ושום סנסודיין לא ממש עובד . יש שם חיספוס כזה שלא ידוע אם זה משאריות דבק שלא הורידו או סימני שיוף של האימייל . הרגישות היא בחזית השן בחלק הקרוב לחניכיים . ביררתי עם רופא כללי בזמנו לגבי סגירה עם סתימה אבל אמרו לי שלא בטוח שזה יפחית רגישות וזה רק יזיק כי יורידו יותר אימייל ואמר לי להמשיך עם סנסודיין שלא ממש עובד , מה האופציות שיכולות להישאר חוץ מסנסודיין ופלואוריד ?

לא מסתדרים לי הפרטים בתאור שלך, הסרת דבק אינה פוגע בשן ולכל היותר מורידים מהאמאייל שכבה דקיקה בעובי שערה שאין לה שום משמעות מבחינת קשר לרגישות, לא ברור גם הקשר בין הסרת דבק לפגיעה בחניכיים , אם הרגישות היא בקרבת החניכיים - זה לא אזור שהיה בו דבק , ואם ישנו שרש חשוף - כיסוי האזור בסתימה בהחלט עשוי לצמצם אותה, בכל מקרה ישנם במרפאת השיניים חומרים להקטנת והעלמת רגישות מהשיניים למריחה על השן ( כמו למשל אלמקס ג׳ל או גלומה)

16/08/2021 | 22:01 | מאת: י.ס

אכן , הבעיה שנפלתי על רופא לא ממש מקצועי שהשתמש בכלים לא מתאימים ומהרגע שנגע שם נוצר חיספוס ורגישות , גם לי לא ברור למה היה צריך לגעת באזור הקרוב לחניכיים עד כדי כך שפצע אותם . הרגישות היא על השן בטווח של מילימטר שקרובה לאורך החניכיים היכן שהשכבת אימייל מלכתחילה הייתה יותר דקה , לא נראה לי שיש שורש חשוף , שמתי קלין פרו , לא ממש עוזר . אלמקס גל שמתי פעם אחת ולא עבד . האם ניתן לכסות בסתימה ללא הורדת אימייל נוסף מהשן? או שיש חומר אחר כמו זה שאוטם חריצים

מלבד תשובות כלליות אין כל דרך להציע לך טיפול מתאים ללא בדיקה,

מנהל פורום אסתטיקה דנטאלית ושיקום הפה