אכזבה מציפויי חרסינה

דיון מתוך פורום  אסתטיקה דנטאלית ושיקום הפה

10/06/2021 | 15:00 | מאת: א.ל.

שלום וברכה. עשיתי לאחרונה ציפויי חרסינה בשש השיניים הקדמיות, ואני מאוכזב מהתוצאה מבחינת גודל וצורת השיניים. זה דבר שמאוד מאכזב ומטריד אותי. רציתי לשאול האם קיימת אפשרות להוסיף חרסינה או קומפוזיט על הציפויים ולשנות להם את הצורה או להשחיז קצת את החרסינה ולשנות לה את הצורה?

ניתן לבצע שינויים מזעריים בלבד בציפויי חרסינה לאחר הדבקתם ברמה של עיגול קצוות חדים עידון פינות וקיצור מינימאלי, לצורך שינויים מהותיים יותר ניתן לחתוך את הציפויים ולחזור על העבודה מחדש, שלב חשוב ומהותי בביצוע ציפויי חרסינה הינו תיאום ציפיות מדוקדק והדמיה בפה של התוצאה הצפויה להתקבל , אינני יודע אם בוצעה הדמיה בפה אך במיוחד לקראת החלפת הציפויים שלב זה הוא הכרחי, לא בדקתי אותך ואינני מכיר את הפה אך לרב נכון יותר לבצע שמונה ציפויים ( או להסתפק בארבע ) אך לא שישה ציפויים המסתיימים במרכז החיוך ומונעים בדרך כלל שינוי מהותי

11/06/2021 | 04:11 | מאת: א.ל.

קודם כל תודה רבה! שנית, הדמיה זה משהו ממוחשב ומדויק? כי אצלי היה ציפויים זמניים והסברתי לרופא בעל פה איזה שינויים אני רוצה בציפויים הקבועים. בסופו של דבר התוצאה פחות טובה מהציפוי הזמני... שלישית: לחתוך ולעשות ציפוי חדש זה בעצם אומר להתחיל ולשלם על התהליך כולו מהתחלה? או שמקובל שהרופא והטכנאי אמורים לקחת את זה על עצמם? מה מקובל בכזה מקרה?

הדמיה ( לפחות בתהליך כפי שאני נוהג) מתחיל בשיחה עם הרופא להבין מה השינויים הנדרשים , אותה שיחה מקיים המטופל גם עם הטכנאי, מתבצעת הדמיה על מסך המחשב עפי תמונת החיוך ולאחריה מיוצרים מודלים בהתאם לחיוך החדש, עם המודלים ניתן לקבל תבנית סיליקון בתוכה מניחים חומר על הדיניים וניתן לראות על שיני המטופל כיצד תראה התוצאה ולבצע שינויים בהתאם, אני נוהג לשלוח את המטופל לפיניש במעבדה שם מונחים הציפויים הגמורים על השיניים וניתן להתרשם מהצוצאה הסופית ( צבע וצורה ) עוד לפני ההדבקה , אין ״מקובל ״ ברפואת השיניים אלא כל רופא נוהג עפי מצפונו , כך לעיתים מחליט הרופא להחליף את כל העבודה ללא חיוב , לעיתים לחייב את המטופל ( אם היה שותף להחלטות ולתהליך!) בעלויות הייצור מחדש, או בעלות מלאה וזכותך להחליט בהתאם האם הנך מקבל את החלטת הרופא או עובר למקום אחר, ישנן רמות שונות של סטנדרטים ולרב גם התשלום עבור העבודה הינו בהתאם ( כמו בתחומים רבים אחרים)

מנהל פורום אסתטיקה דנטאלית ושיקום הפה