ציפויים בטוחנות עם טיפול שורש

דיון מתוך פורום  אסתטיקה דנטאלית ושיקום הפה

28/09/2017 | 00:12 | מאת: ענת

שלום ד"ר אמיד, כמה שאלות הקשורות ברצון שלי לבצע ציפויי טוחנות, אך יש שן טוחנת שעברה בעבר טיפול שורש: (1) האם יש אפשרות לעשות ציפוי שיניים בשיניים טוחנות, כאשר באחת מהטוחנות העליונות בוצע טיפול שורש + הלבנה פנימית (שכבר מזמן שאיבדה את צבעה הלבן של ההלבנה), או שיש צורך בטיפול מקדים (כגון שחזור טיפול שורש) על מנת לצפות את 4 הטוחנות. (2) האם יש חשש של ספיגה צווארית בעקבות ההלבנה הפנימית? ואם כן האם על אף הספיגה יהיה ניתן לבצע ציפויים? (3) האם שן שעברה טיפול שורש מסוגלת לפגוע באחידות הצבע של שאר השיניים המצופות? תודה על העזרה ושנה מבורכת!

28/09/2017 | 16:40 | מאת: ענת

סליחה ד"ר אמיד, כמובן הכוונה לשיניים החותכות ולא טוחנות!! אחת החותכות עברה טיפול שורש והלבנה. סליחה על הבלבול, אשמח לתשובתך.

ענת שלום, אין מניעה עקרונית לצפות כל שן גם אם עברה טיפול שרש , בשיניים שעברו איפולי שרש אני נוהג לבצע ציפוי היקפי העוטף בין השאר את הפתח דרכו בוצע טיפול השרש, במידה וטיפול השרש תקין אין צורך בחידוש טיפול שרש, החשש לספיגה צווארית קיים אך באחוזים מאד נמוכים , ההחלטה צריכה להתקבל בהתאם לדרגת הכהות , שן כהה ניתן לצפות ולאטום את הצבע הכהה,החשבה על הלבנה פנימית צריכה להיות בשיניים הכהות בצורה קשה, אחידות הצבע בשחזורים מסוגים שונים ( ציפויים, ציפויים היקפיים, כתרים) תלויה ברמת המיומנות של הרופא והטכנאי המבצעים את הטיפול ובהחלט ניתן להגיע להתאמת צבע טובה גם אם שחזורים שונים משולבים

מנהל פורום אסתטיקה דנטאלית ושיקום הפה