הודקינס לימפומה וטיפולים כימותרפיים ABVD

דיון מתוך פורום  טיפולים משלימים בסרטן

16/07/2013 | 18:51 | מאת: צאלה

בת 36 לפני כחודש וחצי אובחנה לימפומה מסוג הודגקינס עוברת בב"ח סורוקה טיפולים כימותרפיים. סובלת מאוד מתופעות לוואי בקושי מצליחה להתאושש עד לטיפול הבא. לאחר כל טיפול מופיע מוקוזיטיס קשה וחולשה כללית בכל הגוף. האם הרפואה האלטרנטיבית יכולה לסייע לי בסוג הזה של סרטן ואם כן אשמח לקבל המלצה היות ובדרום חסרה תמיכה זו.

לקריאה נוספת והעמקה
17/07/2013 | 06:43 | מאת: צביה רן

שלום צאלה, יש לי מטופלת שעוברת טיפולים כימותרפיים בבילינסון. האחות כיוונה אותה לספריה שיש שם המון חומר של דימיון מודרך ומדיטציות שעוזרים לה לעבור את הטיפולים בצורה טובה מאד. כשהיא מחוברת לחומר אני נותנת לה דימיון מודרך טוב כדי. אז כדאי לבדוק אם גם בסורוקה יש ספריה כזאת. החלמה טובה.

בראש ובראשונה זקוקה תמיכה לטיפול באדריאמיצין, תרופה רעילה ללב. ממליץ על שילוב של ויטמין סי, ויטמין E, סלניום ובעיקר קו-קיו-10 במנות גבוהות (100-400 מ"ג ליום) כמו כן חומצה אלפה ליפואית לתופעות הלוואי של הוינבלסטין וGLA משפר את היעילות שלו. הבלאומיצין גורם נזק לריאות וויטמין E מגן מפני נזק כזה. ה DTIC תרופה מאד רעילה וגורמת לנזקים והחלשה כללית של הגוף ומערכת החיסון. התרופות שכבר ציינתי לעיל יכולות להקל על תופעות הלוואי של תרופה זו ד"ר יוסף ברנר

מנהל פורום טיפולים משלימים בסרטן