נשירת שיער ילדה בת 8

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

29/10/2020 | 20:48 | מאת: גלית

בת שלי מטופלת כבר 5 חודשים בנטורופתיה עקב כאבי רגליים ,טופלה עד כה באומגה ,מניפיקה,גלוטמין ופרוביוטיקה במשך כ5 חודשים עם הפסקות של שבוע בין לבין. וכמו כן נטלה בחודשיים הראשונים רמדי מסוים שעזר לכאבי הרגליים.בבדיקות שנעשו דרך הנטורפתית נבדקו מינרלים ומתכות כבדות וכמו כן נעשתה בדיקת צואה.מבחינת מינרלים יש אבץ וברזל באופן תקין.גם בדיקות מעבדה בקופת חולים של ברזל ,b12, בלוטת תריס ,ספירת דם ,חומצה פולית יצא תקין. פריטין יצא 35. כחודשיים אחרי תחילת הטיפול החלה נשירת שיער למשך כחודש. ואז הפסיק ושוב עכשיו כחודשיים יש נשירה . שאלתי היא האם ייתכן שעקב נטילת הויטמיניםלמשך תקופה ארוכה או שימוש ברמדי ייתכן נשירת שיער? ואם לא מה הגורמים שיש לבדוק שיכולים לגרום לנשירה? (אציין שבבבדיקת צואה דרך נטורופתית נמצא גם זן עדין של הליקובקטר פילורי ו dientameba fragillis- אך עד אותו יום שהחלה הנשירה ,בת שלי מעולם לא חוותה נשירת שיער כלל).

לקריאה נוספת והעמקה

שלום גלית, נשירת שיער יכולה להיגרם מסיבות רבות כגון: מחסורים תזונתיים למשל, מחסור של חלבון בתפריט היומי. חסרים תזןנתיים המסבירים אנמיה מכל מני סיבות..(לא ציינת רמת המוגלובין וערכים נוספים הקשורים בכך), חסר באבץ, חומצות שומן ועוד.. אותם יש לברר על התפריט היומי ובדיקות מעבדה. כמו כן, ייתכנו גורמים רגשיים. לא ציינת מה מכיל הרמדי ולכן לא ניתן לדעת. מציעה לברר מול המטפלת שהמליצה על הטיפול, היא ודאי יודעת כיוון, שהיא מכירה את כל התמונה הקלינית. בהצלחה ורק בראיות!

כמו כן, לא ברור מהפרטים שציינת מה הסיבה לכאבי הרגליים..יש לערוך בירור כללי ולראות יש קשר בין הדברים או באם יש תסמינים נוספים.

מנהלי פורום נטורופתיה