טיפול בעצירות והפרעות במערכת העיכול

דיון מתוך פורום  נטורופתיה

28/10/2018 | 10:58 | מאת: לי

שלום רב, לאחרונה אני חווה תופעות של הפרעות במערכת העיכול. זה מתבטא בעיקר בעצירות חלקית ותחושת נפיחות ומלאות. כשאני אומרת עצירות חלקית אני מתכוונת לזה שפשוט אין התרוקנות מלאה. אני יכולה ללכת 3 פעמים ביום לשירותים אבל לא להרגיש הקלה. תמיד אני מרגישה שיש עוד להוציא וזה מאוד מפריע לי. הבטן נפוחה וכואבת ואני מרגישה שזה גם גורם לי לעלות במשקל ואני ממש נאבקת לרדת במשקל עכשיו. מבחינה תזונתית אני עושה דיאטה די מאוזנת, אוכלת הרבה ירקות וחלבונים ומשתדלת לאכול מעט פחמימות. אני שותה הרבה תה ובעיקר תה שומר שאני יודעת שזה אמור לסייע לעיכול. אני גם לוקחת לפעמים כמוסות טבעיות של לקסין פורטה- זה עוזר אבל גם בעזרתן אני לא מרגישה התרוקנות מלאה.
התפריט שלי במהלך היום נראה פחות או יותר ככה: בוקר- גייסת שיבולת שועל מ3 כפות קווקאר, מעט חלב ומים חמים. אני מוסיפה גם כפית דבש. צהריים- סלט עשיר עם תוספת של חזה עוף או טופו. ביניים- יוגורט 0% או חטיף אנרגיה ערב- 4 פריכיות/ 2 פרוסות לחם מכוסמין + חלבון כלשהו (קוטג׳, גבינה צפתית, חביתה/ביצה קשה, טונה במים) ככה פחות או יותר, בסופי שבוע אני משחררת ואוכלת קצת יותר כמובן. השאלה היא מה עוד אני יכולה לעשות כדי לשפר את העיכול? אני גם עושה ספורט 3-4 פעמים בשבוע. משתדלת לשתות מים, מודה שאני לא שותה מספיק. האם את ממליצה על פרוביוטיקה? זה יכול לסייע לעצירות? תודה מראש על תשובתך! לי

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לי, בהחלט מומלץ לשתות הרבה מים, לצרוך הרבה סיבים מפירות, ירקות מבושלים וטריים וכמו כן, יכול להיות שגם פרוביוטיקה תעזור. ייתכנו גורמים נוספים לעצירות, הןרמונליים, רגשיים והרגלים אחרים. בהצלחה ורק בריאות!

מנהלי פורום נטורופתיה