חטיף אנרגיה: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

לא על הסופגנייה לבדה

סופגניות צבעוניות ומגרות ממלאות כבר שבועות ארוכים את חלונות המאפיות והקונדיטוריות ואת הדוכנים בקניונים והפיתוי הוא עצום! אז איך אפשר להתגבר על החשק העז לזלול את כל הטוב הזה? כמה עצות לחג פחות משמין איזה כיף שחג החנוכה הגיע! למעשה זה קצת מבלבל כי לפי המאפיות והקונדיטוריות הוא הגיע כבר לפני מספר שבועות טובים. עוד לא הספקנו להיפרד מהתפוח בדבש וכבר התחילו הסופגניות לבצבץ כמו פטריות אחרי הגשם. אבל לצורך העניין אצא מתוך נקודת הנחה שטרם הספקתם לאכול סופגנייה, ונראה אם אולי (רק אולי) ניתן יהיה לסיים את החג הזה עם קצת פחות קלוריות (סוכר ושומן) באמתחתכם.   הרבה פעמים תחושת ההחמצה היא זו שמנהלת אותנו. צילום: שאטרסטוק   עכשיו או לעולם לא! קודם כל יש אותה רק פעם בשנה, ובאופן כללי אנחנו נוטים לאפשר לעצמו לאכול יותר ממאכלים מיוחדים או חגיגיים, כאלה שלא ניתן להשיג בכל ימות השנה. מאכלים כאלה גורמים לנו להרגשה של "עכשיו או לעולם לא". הרגשה דומה אנו חווים, למשל, גם עם אוזני המן בפורים,...
ללמוד עוד על חטיף אנרגיה
חג פורים, חג בריא לילדים-תמונה

משנכנס אדר מרבים בסוכר, שומן צמחי וצבעי מאכל. אבל עם קצת...

מאת: ד"ר לוסי סלע...
12/03/2014
תזונה נכונה לאימון יעיל-תמונה

הקפדה על זמן הארוחות וסוג התזונה לפני ואחרי האימון חיונית...

מאת: עדי בצלאל
28/11/2010
לא על הסופגנייה לבדה-תמונה

סופגניות צבעוניות ומגרות ממלאות כבר שבועות ארוכים את חלונות...

מאת: אורלי מנירב
02/12/2018
רוצים לרזות? פחות אינסולין!-תמונה

רוצים לרדת במשקל? במקום לספור קלוריות, תחשבו על צריכת...

מאת: ד"ר מיכאל...
26/05/2016
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לחטיף אנרגיה?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

חטיף אנרגיה: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

ד"ר שלום, בני בן 4.5. לא אכלן גדול כלל. בעקבות נשאות לחיידק בקיבה ( הליקובקטור) , אנחנו מבצעים בדיקות דם אחת לשנה על מנת לבדוק ערכי ברזל. לפני שנה בבדיקות ערכי כדוריות דם אדומות, המוגלובין,פרטין וטרנספרין היו תקינים. ערך הברזל נשק לטווח *הגבוה* של הנורמה -122. הרופאה אמרה שזה חסר משמעות. עתה,לאחר שנה, ביצענו שוב בדיקות דם : ערכי הברזל המשיכו לעלות 135ug/dL) iron) Ferritin : 31 ng/mL Transeferrin : 262 mg/dL RBC:4.24 M//uL HB: 11.8 g/dL רופאת הילדים התייעצה עם המטולוג שהורה לחזור על הבדיקה עוד חודש. יש לציין שהילד לא מקבל ויטמינים או תוספים כלשהם ולא אוכל מזון מועשר בברזל ( מלבד חטיף אנרגיה פה ושם...) אנחנו מאוד מודאגים ונשמח להתייעצות..מדוע ערכי הברזל גבוהים? תודה

שלום ממש לא מתאים לעודף ברזל ערכי פריטין כאילו לא רואה מקום לדאגה מיוחדת בכל מקרה ממליץ על יעוץ ישיר ע"י המטולוג ולא יעוץ אינטרנטלי בעקיפין ע"י רופא המשפחה רפואה שלמה דרור

ד"ר שלום, בני בן 4.5. לא אכלן גדול כלל. בעקבות נשאות לחיידק בקיבה ( הליקובקטור) , אנחנו מבצעים בדיקות דם אחת לשנה על מנת לבדוק ערכי ברזל. לפני שנה בבדיקות ערכי כדוריות דם אדומות, המוגלובין,פרטין וטרנספרין היו תקינים. ערך הברזל נשק לטווח *הגבוה* של הנורמה -122. הרופאה אמרה שזה חסר משמעות. עתה,לאחר שנה, ביצענו שוב בדיקות דם : ערכי הברזל המשיכו לעלות 135ug/dL) iron) Ferritin : 31 ng/mL Transeferrin : 262 mg/dL RBC:4.24 M//uL HB: 11.8 g/dL רופאת הילדים התייעצה עם המטולוג שהורה לחזור על הבדיקה עוד חודש. יש לציין שהילד לא מקבל ויטמינים או תוספים כלשהם ולא אוכל מזון מועשר בברזל ( מלבד חטיף אנרגיה פה ושם...) אנחנו מאוד מודאגים ונשמח להתייעצות..מדוע ערכי הברזל גבוהים? תודה

שלום ממש לא מתאים לעודף ברזל ערכי פריטין כאילו לא רואה מקום לדאגה מיוחדת בכל מקרה ממליץ על יעוץ ישיר ע"י המטולוג ולא יעוץ אינטרנטלי בעקיפין ע"י רופא המשפחה רפואה שלמה דרור

שלום רב, לאחרונה אני חווה תופעות של הפרעות במערכת העיכול. זה מתבטא בעיקר בעצירות חלקית ותחושת נפיחות ומלאות. כשאני אומרת עצירות חלקית אני מתכוונת לזה שפשוט אין התרוקנות מלאה. אני יכולה ללכת 3 פעמים ביום לשירותים אבל לא להרגיש הקלה. תמיד אני מרגישה שיש עוד להוציא וזה מאוד מפריע לי. הבטן נפוחה וכואבת ואני מרגישה שזה גם גורם לי לעלות במשקל ואני ממש נאבקת לרדת במשקל עכשיו. מבחינה תזונתית אני עושה דיאטה די מאוזנת, אוכלת הרבה ירקות וחלבונים ומשתדלת לאכול מעט פחמימות. אני שותה הרבה תה ובעיקר תה שומר שאני יודעת שזה אמור לסייע לעיכול. אני גם לוקחת לפעמים כמוסות טבעיות של לקסין פורטה- זה עוזר אבל גם בעזרתן אני לא מרגישה התרוקנות מלאה.
התפריט שלי במהלך היום נראה פחות או יותר ככה: בוקר- גייסת שיבולת שועל מ3 כפות קווקאר, מעט חלב ומים חמים. אני מוסיפה גם כפית דבש. צהריים- סלט עשיר עם תוספת של חזה עוף או טופו. ביניים- יוגורט 0% או חטיף אנרגיה ערב- 4 פריכיות/ 2 פרוסות לחם מכוסמין + חלבון כלשהו (קוטג׳, גבינה צפתית, חביתה/ביצה קשה, טונה במים) ככה פחות או יותר, בסופי שבוע אני משחררת ואוכלת קצת יותר כמובן. השאלה היא מה עוד אני יכולה לעשות כדי לשפר את העיכול? אני גם עושה ספורט 3-4 פעמים בשבוע. משתדלת לשתות מים, מודה שאני לא שותה מספיק. האם את ממליצה על פרוביוטיקה? זה יכול לסייע לעצירות? תודה מראש על תשובתך! לי

שלום לי, בהחלט מומלץ לשתות הרבה מים, לצרוך הרבה סיבים מפירות, ירקות מבושלים וטריים וכמו כן, יכול להיות שגם פרוביוטיקה תעזור. ייתכנו גורמים נוספים לעצירות, הןרמונליים, רגשיים והרגלים אחרים. בהצלחה ורק בריאות!

שלום רב , מדוע צריך ניתוח אם יש כבר מהפחה בתחום הדיאטה . חטיף אנרגיה בשם דיאט לי ' שמדכא את הורמון הרעב שניקרא גרלין' וגורם לשעות רבות לשובע . ואכילה מצומצמת של אוכל במשך כל היום . לפי צריכת הגוף ולא יותר . ובכך מרזים כמובן. ומשילים את הקילוגרמים הרצויים עם שליטה . החטיף הזה הוא מהפכה בתחום הדיאטה. אז מדוע צריך ניתוח בכלל.?!

למה בעצם כל מי שהורמון הרעב משתולל בגופו . לא מתקשר כבר ומזמין ערכה לשבוע של החטיף בטעם אגוזים . שגורם לשובע במשך שעות ארוכות . כמובן שאוכלים משהו לפני החטיף ואז מרגים תחושת שובע למשך שעות ארוכות . ולא ניכנס לבולמוס אכילה כל היום ונישנושים . צרו קשר בנייד:0522331599 ותזמינו . גם למי שעבר ניתוח בריאטרי . טיפול במחלת ההשמנה. חטיף אנרגיה דיאט לי' תזמינו. כבר בבוקר בהצלחה

אין חטיף אנרגיה או תרופה שמהווים פתרון לבעית ההשמנה.