התקף גאוט בברך ימין

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

18/05/2006 | 11:01 | מאת: עידו

שלום ובוקר טוב: אני בחור בן 43, אתמול במהלך היום הרגשתי כאבים בברך שהלכו וגברו וכללו גם התנפחות הברך האדמה והרגשה של חום מתוך הברך. אתמול בערב, הגעתי לרופא, שאיבחן , אחרי שהבין שלקיתי בעבר בהתקפי גאוט בבוהן הרגל הימנית, התקף נוסף של גאוט, בפעם הראשונה בברך ימין. שאלותי: 1. ערכי החומצה אורית אצלי, הן בין 8.5 ל 9.2 בשנים האחרונות. אני לא לוקח תרופה להורדת החומצה האורית , אלא שומר ונמנע ממאכלים שגורמים לעליה בחומצה האורית בדם. האם לדעתך, אני אמור להתחיל לקחת את התרופה, בנוסף לבקרה על המאכלים שלי ? האם יש תופעות לוואי לתרופה ? (שמעתי שפוגעת בכבד ?) 2. האם הנפיחות בברך, תרד ויחד איתה גם יעלמו הנוזלים שכנראה נמצאים שם ? או שזה מצריך גם טיפול אחר מעבר לטיפול התרופתי בגאוט (קולכיצין + אינדוביס) תודה, ויום נעים. עידו

לקריאה נוספת והעמקה

הטיפול בשיגדון כולל שנישלבים . האחד טיפול בהתקף וכאן חשוב מאד להתחיל מהשיותק מוקדם במינון מקסימלי וכעבור יומיי םשלשה להתחיללהוריד אתהמינון. אינדוביס היתה התרופה הראשונהששימשה למוטרה זאת אך כיום נדמה לי אבד עליה הכלח. אני מאמין כי כדור של ארקוקסיה 120 מ"ג ישפיע הרב יותר טוב. עם זאת זכור אני אורתופד לא פנימאי . תרופה נוספת מועילה מאד להפסקת התקף היא קולכיצין . אשר לטפול בהמשך כן-חשוב להוריד את רמת חומצת השתן לרמה נורמלית בכדי למנוע התקפים חוזרים, הווצרות של משקעי מלח של החומצה ברקמות והעיקר למנוע נזק לכליות לשם כך יש להקפיד על דיאטה מתאימה ( מה שאתה ככל הנראה ל אמצליח ) ולקחת תרופות שמזרזותאתהפרשת החומצה ( כמו פרובנצין אואנטורן ) ותרופה המעקב אתי צור החומצה כמוא לופורינול.

20/05/2006 | 22:32 | מאת: עידו

תודה רבה על התגובה ... עוד שאלה קטנה: האם ערכי החומצה אורית בדם אצלי גבוהים מאד ? (בין 8.5 ל 9.2) מהם ערכים המקובלים של החומצה האורית בדם, בגברים בגילי - 43 ? תודה רבה.

מנהל פורום אורתופדיה