חשוב לטפל ולעזור לילד הסובל מהפרעות קשב וריכוז, אבל איך...
כל ילד שלישי בישראל סובל מלקות למידה. למרות זאת, האבחון...
רוץ בן סוסי - על שיטת הטיפול בעזרת סוסים ורכיבה, ועל...
לכל שלב בהתפתחות אותו מפספס התינוק עלולות להיות השלכות...
הי, אני מניחה שהילד עבר אבחון התפתחותי, במידה ולא אפשר וכדאי לערכו דרך מכונים להתפתחות הילד. שם תוכלי לקבל תשובה באשר לחשד לקשיי תקשורת, המצריכים טיפולים ספציפיים וככל שיעשו מוקדם כך התועלת שתופק תהיה רבה יותר והאפשרויות לתיקון ושיפור גדלות. קחו בחשבון שייתכן ומדובר בשלבים התפתחותיים טבעיים. ילדים גדלים, מבינים יותר ובעקבות כך לפעמים נסגרים, חוששים יותר מבעבר. העניין הוא שלא אוכל לאבחן דבר מרחוק.. אני מציעה לכם להתייעץ עם פסיכולוג/ית קליני/התפתחותי או מטפל המתמחה בגיל הרך כדי שתוכלו להרגיע את דאגותיכם. כל טוב וחג שמח, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגיה קלינית וייעוץ ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044
שלום, אוצר מילים גדול והצבעה - תקין. לא לדעת להרכיב פאזל בגיל 1.9 - תקין. הכאה עצמית בפנים כביטוי לתסכול - להסביר לו שככה לא עושים ולהציע חלופה (תגיד "אני כועס" או "לישון"). יריקות כביטוי לקבלת פנים - לא תקין. דום נשימה חסימתי - לא תקין אך די שכיח, וכפי שאמרת יטופל בקרוב. לגבי שאר הדברים - לא ברור לי מה שאלתך: האם גם את רצה לבני המשפחה? האם אהבת את כל המשחקים שנתנו לך בילדותך? אני ממליצה לך לפנות לצוות טיפות חלב ולרופא הילדים כדי שתחושי יותר ביטחון לגבי התנהגויות שונות של בנך, ולהדגים להם פנים מול פנים למה את מתכוונת. חג שמח ושקט!
שלום, את מתארת ילד מפותח בהתאם לגילו, מבחינת יחסים בחברה, ההתפתחות קשורה לחשיפה, הוא נכנס לגן ורצוי לנהל את השיחה לגבי כישורים חברתיים ואחרים שלמד בחמשת החודשים שלו בגן. צריך לראות את התנהלותו על רצף התנהגו של ילד שמסתגל למסגרת, ולהבין את ההתפתחות האישית שלו!לפי התאור לא נשמע שיש קוים של אוטיזם. אם את מאד מודאגת, תפני למכון להתפתחות הילד ותבקשי שיבצעו הערכת התפתחות, הם המוסמכים הבלעדיים לקביעת רמות התפתחות. לגבי הגננת, תתייחסי לדבריה ברצינות, אולי שי דברים מסוימים שהיא תמליץ לך כדי "לשפר" את ההסתגלות להמצאות עם ילדים אחרים (שזה עקר התהליך למידה בגיל זה)
חשוב לטפל ולעזור לילד הסובל מהפרעות קשב וריכוז, אבל איך...
כל ילד שלישי בישראל סובל מלקות למידה. למרות זאת, האבחון...
רוץ בן סוסי - על שיטת הטיפול בעזרת סוסים ורכיבה, ועל...
לכל שלב בהתפתחות אותו מפספס התינוק עלולות להיות השלכות...
הי, אני מניחה שהילד עבר אבחון התפתחותי, במידה ולא אפשר וכדאי לערכו דרך מכונים להתפתחות הילד. שם תוכלי לקבל תשובה באשר לחשד לקשיי תקשורת, המצריכים טיפולים ספציפיים וככל שיעשו מוקדם כך התועלת שתופק תהיה רבה יותר והאפשרויות לתיקון ושיפור גדלות. קחו בחשבון שייתכן ומדובר בשלבים התפתחותיים טבעיים. ילדים גדלים, מבינים יותר ובעקבות כך לפעמים נסגרים, חוששים יותר מבעבר. העניין הוא שלא אוכל לאבחן דבר מרחוק.. אני מציעה לכם להתייעץ עם פסיכולוג/ית קליני/התפתחותי או מטפל המתמחה בגיל הרך כדי שתוכלו להרגיע את דאגותיכם. כל טוב וחג שמח, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגיה קלינית וייעוץ ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044
שלום, אוצר מילים גדול והצבעה - תקין. לא לדעת להרכיב פאזל בגיל 1.9 - תקין. הכאה עצמית בפנים כביטוי לתסכול - להסביר לו שככה לא עושים ולהציע חלופה (תגיד "אני כועס" או "לישון"). יריקות כביטוי לקבלת פנים - לא תקין. דום נשימה חסימתי - לא תקין אך די שכיח, וכפי שאמרת יטופל בקרוב. לגבי שאר הדברים - לא ברור לי מה שאלתך: האם גם את רצה לבני המשפחה? האם אהבת את כל המשחקים שנתנו לך בילדותך? אני ממליצה לך לפנות לצוות טיפות חלב ולרופא הילדים כדי שתחושי יותר ביטחון לגבי התנהגויות שונות של בנך, ולהדגים להם פנים מול פנים למה את מתכוונת. חג שמח ושקט!
שלום, את מתארת ילד מפותח בהתאם לגילו, מבחינת יחסים בחברה, ההתפתחות קשורה לחשיפה, הוא נכנס לגן ורצוי לנהל את השיחה לגבי כישורים חברתיים ואחרים שלמד בחמשת החודשים שלו בגן. צריך לראות את התנהלותו על רצף התנהגו של ילד שמסתגל למסגרת, ולהבין את ההתפתחות האישית שלו!לפי התאור לא נשמע שיש קוים של אוטיזם. אם את מאד מודאגת, תפני למכון להתפתחות הילד ותבקשי שיבצעו הערכת התפתחות, הם המוסמכים הבלעדיים לקביעת רמות התפתחות. לגבי הגננת, תתייחסי לדבריה ברצינות, אולי שי דברים מסוימים שהיא תמליץ לך כדי "לשפר" את ההסתגלות להמצאות עם ילדים אחרים (שזה עקר התהליך למידה בגיל זה)
שלום, נשמע לי שלא. אבל במסגרת הפורום אני לא מתיימרת לאבחן אם התפתחותה של בתך (או של כל ילד אחר) היא תקינה או לא. אבחון התפתחותי זה תהליך מורכב. בברכה
שלום, המזכירות יענו לך בטלפון 03-7163311. תודה
שלום לך, הורים רבים מוטרדים מהשאלה האם יתכן וילדם לוקה באוטיזים, זה כנראה פחד שמשותף להורים רבים לפעוטות. לתחושתי התיאורים שלך ושל הצוות לא בהכרח מכוונים לכיוון הזה, צריך לזכור שבנך עדיין מאוד קטן אבל מרחוק לא אוכל באמת לחוות דעה. מה שכדאי לעשות הוא להפנות את השאלה הזו לאותן גננות שרואות את בנך מידי יום. לאחר מכן פני לרופא הילדים והתייעצי איתו/ה ולבסוף יש את האופציה של אבחון התפתחותי. כל טוב, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044
לרועי, הציסטה המתוארת בפענוח ה-CT איננה אחראית לאי גדילת הראש היא איננה טעונה טפול ו-או ניתוח יש להמשיך באהחון אי צמיחת הראש בסיוע נוירולוג-ילדים ובסיוע אבחון התפתחותי במרכז להתפתחות הילד. בברכה
אני מציעה שתלחי איתה לבדיקת שמיעה, קודם כל! מניחה שהיא אובחנה במכון להתפתחות הילד, ואם לא, ממליצה מאד שהיא תעבור אבחון התפתחותי ומעקב, לפי הצורך. גמישות יתר ומה שאת מתארת יכולים להצביעה על שורה של אבחנות, מאיחור התפתחותי קל ועד לאיחור רציני יותר, רק אבחון ומעקב יענו על שאלתך. בגדול, אם היא יוצרת קשר חברתי וקשר עין, מניחה שלא מדובר על אוטיזם.
1) אינני מאמין לעליה של 3 שנים בגיל העצמות תוך כשנה וחצי ללא שינוי גדול בגובה. בדרך כלל שינוי כזה קורה כאשר את התשובה לא נתן אנדוקרענולוג ילדים אלא מכון רנטגן. עלייך לפנות עם הילד ועם שני הצילומים לאנדוקרינולוג ילדים כדי לפתור את התעלומה
שלום יהודית, אני מציעה לבקש מהגננת לכתוב תיאור מפורט של התצפיות שלה, ולנסח את דאגותיה לאור החריגויות שהיא רואה. כשהמכתב שלה יהיה בידייך, שתפי את רופא הילדים ופעלי בעצתו. בדר"כ, הכתובת ה'טבעית' היא המכון להתפתחות הילד של קופת החולים שלכם. בריאות ליאת
שלום אמא של שירה, אני סבורה שבגיל שנתיים אין טעם לנסות לאמוד את הפוטנציאל האינטלקטואלי של הילדים, גם כי כלי המדידה בגיל זה אינם מדויקים, וגם כי אין באמת מה לעשות עם המידע הזה. הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות למען מימוש הפוטנציאל של שירה הוא להמשיך לחשוף אותה לסביבה עשירה ומגוונת, לפעילויות המזמינות חשיבה, יוזמה ויצירה, ולמפגשים חברתיים המותאמים לגילה. בברכה ליאת
את עושה את הנחוץ: בדיקת שמיעה ודאי לאחר בדיקת רופא אאג', בדיקה התפתחותית ואולי היה מקום לבדיקה אצל פיזיותרפיסט בינתיים, כדי לא לבזבז זמן עד האבחון וכו'
שלום לי, כדי לקבל תשובה מפורטת וחו"ד מקצועית, עלייך להגיע לאבחון מסודר, ולתת רקע רחב ומפורט על הילד והמשפחה. אני נוטה להקשיב לתחושות הבטן של האימהות ולקחת אותן ברצינות. לכן, מציעה לך לשוחח על החששות שלך עם רופא הילדים שלכם, ולבקש ממנו הפנייה למכון להתפתחות הילד. שם תוכלי לקבל אבחון התפתחותי מקיף, ובמידת הצורך גם לקבל טיפול מסייע. בהצלחה ליאת
אורי שלום רב, קיימת תורשה בנושא הפרעות הקשב/ריכוז. קשיי ריכוז ניתן לאבחן החל בגיל 4 שנים. דרוש מומחה ייחודי לגיל זה. במקרה שלך ניתן לבצע אבחון התפתחותי מקיף (ע"י רופא ילדים מומחה להתפתחות הילד), שייתיחס גם להשתלבותה של ביתך בפעילות בגן. בצלחה, ד"ר מ. למפיט
שלום רב, אף ילד לא מיועד להיות "מרחף". לכל ילד מגיע להצליח, כבר בשנים הראשונות לחייו. לכן, ממליץ לכם לבצע אבחון התפתחותי מורחב, מותאם לגילו, ע"י רופא מומחה בתחום התפתחות הילד. בהצלחה, ד"ר מ. למפיט
שלום רב, נא כיתבו לי באיזה איזור אתם גרים, לדוא"ל: [email protected] ואני אשיב לכם המלצה לאבחון איכותי באיזור מגוריכם. בברכה, ד"ר מ. למפיט מוסמך משרד הבריאות אבחון וטיפול בקשב וריכוז
שלום רב, תיתכן בעיית קשב וריכוז, או תחילתה של לקות למידה, או בעייה התפתחותית אחרת. ממליץ לכם לעבור אבחון התפתחותי מורחב, כולל התייחסות לכל הנושאים שהזכרתי בשורות הקודמות. נא כיתבו לי באיזה איזור אתם גרים, לדוא"ל: [email protected] ואני אשיב לכם המלצה לאבחון איכותי באיזור מגוריכם. בברכה, ד"ר מ. למפיט מוסמך משרד הבריאות אבחון וטיפול בקשב וריכוז
שלום רב, לעיתים מבחינים בסימנים אחדים של פעלתנות כבר בגיל זה, אך לא משתמשים בהגדרה של היפראקטיביות. בכל מקרה, הצעד הנכון מבחינתכם הינו אבחון התפתחותי מפורט, טיפול לילד והדרכה לכם - ההורים. כמובן, לא מדובר בתרופות בשום מקרה. בהצלחה, ד"ר מ. למפיט
שלום רב, אין ספק שההתנהלות של ביתך איננה תקינה. יש לבצע אבחון התפתחותי מורחב, להגדיר היטב את האבחון, ובעקבות זאת לטפל בילדה וגם להדריך אותכם - ההורים. בברכה, ד"ר מ. למפיט
שלום רב, הצעדים הנכונים הם אבחון התפתחותי מורחב לילד, כולל התנהלות ריגשית, וגם הדרכה פרטנית להורים בתחום הסמכות והנוכחות. בהצלחה, ד"ר מ. למפיט
שלום רב, ממליץ לכם לבצע אבחון התפתחותי מורחב. כתובת מומלצת תכלו לקבל באמצעות מייל: [email protected] בהצלחה, ד"ר מ. למפיט
שלום רב, אבחנות בתחום הקשב והריכוז נעשות החל מגיל 4 שנים ואילך. באשר לבנך, יש לערוך לו אבחון התפתחותי מורחב, לא אבחון קשב וריכוז. אין טיפולים בריטלין בגיל שנתיים וחצי. בגיל זה, הדרכת הורים + עבודה עם הילד, פותרים את רוב הבעיות. בהצלחה רבה, ד"ר מ. למפיט
שלום רב, הצעד הראשון הינו אבחון התפתחותי מורחב, כולל התייחסות לקשב וריכוז, התנהלות עצמית, ארגון-ביצוע-תזמון-בקרה-השלמת משימות, מוטוריקה עדינה, יכולות גראפו-סנסו-מוטוריות, ועוד... בהמשך, טיפול בהתאם לממצאים. בהצלחה, ד"ר מ. למפיט
שלום רב, הצעד הנכון הינו אבחון התפתחותי מורחב, אובייקטיבי, מחוץ למערכת החינוך, כולל התייחסות לקשב וריכוז, וויסות התנהגותי, התנהלות עצמית, ארגון-ביצוע-תזמון-בקרה-השלמת משימות, מוטוריקה עדינה, יכולות גראפו-סנסו-מוטוריות, ועוד... בהמשך, טיפול בהתאם לממצאים. בהצלחה, ד"ר מ. למפיט