ילדה בת שנה ו5 לא מצביעה

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

02/08/2016 | 14:31 | מאת: אמא מודאגת

שלום בתי בת שנה וחמישה חודשים . מאובחנת ע"י פיזיו בגמישות יתר . לא הולכת עדיין עצמאית אלא רק בעזרת היד שלי. הילדה מאוד חברותית, חייכנית, משתפת פעולה , יוצרת קשר עין , אבל מטרידים אותי כמה דברים: כשהיא עסוקה מאוד במשחק גם אם תקראי לה היא לא תמיד תגיב, חשוב לציין שתמיד מגיבה לשמה..מדברת על מצב שממש עסוקה במשהו. מבחינת שפה ופה החלק הכי מטריד היא מסוגלת לחזור על מילים אבל לא משתמשת בהן כלומר יודעת מה זה כלב אבל אם אני אראה לה כלב היא תאמר כלב (למרות שמכירה וחזרה על המילה כמה פעמים ), אמרה תקופה אמא ו אבא והפסיקה. כרגע אומרת אמא לעיתים רחוקות רק כשבוכה או רוצה משהו. יודעת מזה אסור, עושה ביי ביי עם היד (לא תמיד ולא לכולם) יודעת לשמוע קול של כלב, חתול, מצביעה על 2 איברים שונים בגוף (אך לא על הגוף שלה, אלא על בובה או עליי). מטריד מאוד שלא מצביעה על דברים שרוצה, האם זה תקין?? ניסיתי להראות וללמד פשוט מתעקשת ולא רוצה להראות עם האצבע, וכאשר אני מצביעה על משהו רק מסתכלת על האצבע שלי. היא מבקשת דברים ע"י נדנוד או מושיטה ידיים שאני אקח אותה, דוחפת עם הידיים אם לא רוצה משהו מנידה את הראש ל "לא" וכמו כן משתמש בטלפון משחק ועושה "הלו" עכשיו התחילה להנות ממשחק משותף ומגלגלת אליי כדור ואני מחזירה , אוהבת לשחק במשחקי "קוקו" ,אוהבת שירי אצבעות .נורא מטריד אותי חוסר ההצבעה ו הדיבור המועט. האם צריך ללכת לאבחון קלינאית? איך אפשר ללמד להצביע? והאם משהו מה תסמינים מעיד על אוטיזם??

לקריאה נוספת והעמקה

אני מציעה שתלחי איתה לבדיקת שמיעה, קודם כל! מניחה שהיא אובחנה במכון להתפתחות הילד, ואם לא, ממליצה מאד שהיא תעבור אבחון התפתחותי ומעקב, לפי הצורך. גמישות יתר ומה שאת מתארת יכולים להצביעה על שורה של אבחנות, מאיחור התפתחותי קל ועד לאיחור רציני יותר, רק אבחון ומעקב יענו על שאלתך. בגדול, אם היא יוצרת קשר חברתי וקשר עין, מניחה שלא מדובר על אוטיזם.

09/08/2016 | 22:43 | מאת: אמא מודאגת

עברנו בדיקת שמיעה בגיל 9 חודשים, היא שומעת טוב וגם רואים. היא כן נענת לשמה אבל כשרואה טלויזיה ומרותקת לאיזה סרט לא מגיבה ישר. קבענו כבר תור בהתפתחות הילד אבל זה רק עוד חודשיים, ואני נורא מוטרדת. מהם הסממנים הכלליים שמעידים על אוטיזם? חוץ מקשר עין, תגובה לקריאה בשם, ותקשורת עם ילדים. מאחר וכל זה בסדר אצלה, רק עיניין ההצבעה נורא מטריד (אותי לפחות). מציינת שוב, שכן מצביעה על משחקים, איברים בגוף וכו', אבל לא על דברים שמבקשת. תודה, וסליחה על האורך..מאוד מודאגת!

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה