ילדה עם פוטנציאל

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

15/04/2011 | 22:28 | מאת: אמא של שירה

שלום. שירה בת שנתיים וחודש ומפותחת מאוד בעיקר ברמה וורבלית וחשיבתית. יש לה אוצר מילים רחב (הכולל כעת גם מספר מילים באנגלית). היא זוכרת מהר מאוד שירים (החדש - מה נשתנה). מאוד אוהבת ספרים וכבר יודעת בע"פ לדפדף בהם ולהקריא מתוכם, נכון. יודעת לעשות הקשרים נכונים (אם מדקלמים לה שיר של ח.נ. ביאליק היא מזכירה מיוזמתה אלו עוד שירים יש בספר זה). זוכרת ומקשרת נכון דמויות מצוירות שהיא מכירה. ניתן וכיף לנהל איתה שיחה בעלת תכנים, השאלות שהיא שואלת הן בעלות תוכן. משחקת ומטפלת יפה מאוד בבובות. בגדול היא ילדה שסופגת, מבינה את הנעשה סביבה, לומדת ומתפתחת, לדעתי מהר מאוד. שירה צפויה להתחיל ללכת לגן בשנה הבאה. עד אז היא במסגרת ביתית, מטופלת ומוגדלת על-ידי אביה. משתתפת בחוג ריתמוזיקה ולאחרונה החלנו לחשוף אותה גם לפעילות שעת סיפור בסיפרייה. היא ילדה חברותית, נוח לה מאוד בחברת מבוגרים שתמיד מתלהבים ממנה מאוד. יש לה חברים ממסגרת החוג ובת-דודה שקטנה ממנה בחמישה חודשים איתה היא אוהבת להפגש ולדבר. רציתי להתייעץ האם יש בגיל זה טעם לבחון סוג של אבחון התפתחותי שכלי, והאם ישנה מסגרת רלוונטית לעזור ולממש מה שנראה לנו כפוטניציאל?

לקריאה נוספת והעמקה
15/04/2011 | 23:21 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום אמא של שירה, אני סבורה שבגיל שנתיים אין טעם לנסות לאמוד את הפוטנציאל האינטלקטואלי של הילדים, גם כי כלי המדידה בגיל זה אינם מדויקים, וגם כי אין באמת מה לעשות עם המידע הזה. הדבר הטוב ביותר שאתם יכולים לעשות למען מימוש הפוטנציאל של שירה הוא להמשיך לחשוף אותה לסביבה עשירה ומגוונת, לפעילויות המזמינות חשיבה, יוזמה ויצירה, ולמפגשים חברתיים המותאמים לגילה. בברכה ליאת

17/04/2011 | 01:00 | מאת: אמא של שירה

מטרת השאלה היתה במטרה לדעת איך אפשר לעזור לה להתפתח בהתאם ליכולותיה, בהתאמה לעיניין שהיא מגלה, זאת כמובן בלי לשכוח שהיא בסה"כ ילדונת שנהנית. חשבנו אולי על חוג אנגלית. שמנו לב שהיא התחילה לקלוט יפה ולהשתמש במילים ומשפטים שקלטה מהתוכנית "דורה" (זה כמעט הטלוויזיה היחידה שהיא רואה ומאוד אוהבת). השאלה היא אם בכלל כדאי להתחיל עם משהו כ"כ "רציני"./"ממוסד" כי בסה"כ היא קולטת יפה מהתוכנית, אולי לעת עתה זה מספיק? והאם ישנם עוד רעיונות לגירויים התפתחויים נוספים שכאלו בגיל כזה? לפני שהיו לי ילדים תמיד הסתכלתי בעין בקורתית משהו על העמסה על ילדים קטנים, וחשבתי שחשוב מאוד לתת להם להנות ולהיות ילדים, אבל נראה ששירה נהנית, רוצה ויכולה הרבה

18/04/2011 | 01:18 | מאת: ליאת מנדלבאום

היי שוב, בעיני, עבור ילדה בת שנתיים הגדלה בישראל, חוג אנגלית הוא רלוונטי בדיוק כמו אלגברה ליניארית. לטעמי, עדיף להעשיר את עולמה בגרייה המותאמת לגילה, לאורח חייה ולתרבות בה היא גדלה ומתחנכת. כהורים, עלינו לספק סביבה עשירה ומיטבית, שתאפשר לילדים לגדול באווירה של עניין וחקרנות. בקרי איתה בספרייה, בנגריה, ברפת ובלול, בסופרמרקט, בפרדס, ובשדות השיבולים. הללו יעשירו אותה וימלאו אותה בחוויות חושיות מגוונות, ויקדמו את התפתחותה האינטלקטואלית הרבה מעבר לעוד כמה מילים בשפה זרה, שאינה רלוונטית לה כלל כרגע. בהצלחה ליאת

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים