גומיות כושר: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

איך נתכונן נכון לחופשת הסקי הקרובה?

החורף כבר פה, אתרי הסקי באירופה פותחים בקרוב את שעריהם ועונת הגלישה יוצאת לדרך. בין אם מדובר בחופשת הסקי הראשונה שלכם או שאתם גולשים מנוסים שנוסעים מדי שנה לסקי – יש צורך להתכונן מראש לחופשה מסוג זה. הכנה טובה תשפר את חווית הגלישה ותפחית משמעותית את הסיכון לפציעות אחד מענפי הספורט האתגרי המרתקים והחווייתיים שיש הוא, ללא ספק, סקי. אך חשוב לזכור כי סקי או סנובורד, כמו כל ספורט אתגרי אחר, מצריך הכנה גופנית משמעותית רבה. בכל ענפי הספורט האתגרי יש חשיבות רבה במיוחד למיומנות הגופנית הנרכשת, בהפחתת הסיכון לפציעות ובעיות מסוגים שונים. בספורט אתגרי הפציעות עלולות להיות דרמטיות יותר מאשר בענפי ספורט אחרים, לכן הכנה לא מספיק טובה או ביצוע פעילות ברמה גבוהה מדי שאינה תואמת את רמת הגולש, עלולה להסתיים בכי רע. כדאי גם לזכור כי שיקום מפציעות ספורט שלג אינן פשוטות ועלולות להימשך חודשים ארוכים.   לביגוד מתאים יש השפעה רבה על חוויית הגלישה. צילום: שאטרסטוק   כך תעברו את חופשת הסקי בשלום! איך מתכוננים לחופשת סקי עם ילדים? סקי וסוכרת: מתכוננים מראש...
ללמוד עוד על גומיות כושר
איך נתכונן נכון לחופשת הסקי הקרובה?-תמונה

החורף כבר פה, אתרי הסקי באירופה פותחים בקרוב את שעריהם...

מאת: ד"ר איתי זיו...
21/11/2018
פעילות אירובית לחולי פיברומיאלגיה-תמונה

חולי פיברומיאלגיה סובלים מכאבי שרירים, תשישות ודיכאון....

מאת: ד"ר איתי...
02/11/2010
אין לכם זמן? האימון האידיאלי לאנשים עסוקים -תמונה

ברור לכם שפעילות גופנית חיונית מאוד לבריאות, אבל אתם מתקשים...

מאת: ד"ר איתי זיו...
23/09/2019
מתאמנים בחג: מהו הסוד של מדריכי הכושר המובילים?-תמונה

להציב מטרה מול העיניים, להסתפק בשני תרגילים ביום ולאמץ את...

מאת: מערכת זאפ...
10/10/2019
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לגומיות כושר?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

גומיות כושר: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

שלום, אני בן 27, גובה 187 ושוקל כ67-66 ק"ג. אני די יציב במשקל זה אך בעבר הייתי לכיוון ה73 כשהייתי מתאמן בחדר כושר. בימים אלו בגלל הלחץ בחיים אני לא מצליח לשלב חדר כושר. רציתי לשאול האם ישנם תרגילים שאפשר לעשות בבית שיעזרו לעלייה במסה? הייתי רוצה לשקול לפחות 70(אני חושב שכעת אני על גבול התת משקל אם אהיה עם כמה קילו פחות). בעבר היה לי מולטי-טריינר היום זו לא אופציה אך יש לי משקולת יד, חבל גומי ואם מומלץ לקנות עוד דברים קטנים בסגנון זו כן אופציה. אני שואל בעיקר על תרגילים אך אם יש המלצות על תזונה מסוימת אשמח לשמוע. אני לא אוכל הרבה אך בד"כ כן משתדל לאכול מנת חלבון בבוקר ובערב(ביצה/יוגורט) יחד עם 2 מנות פחמימה (סנדויצ' לצורך העניין), צהריים מנת עוף בינונית עם תוספת פחמימה ובין לבין קצת פירות ושטויות מדי פעם (מעט). תודה רבה וגמר חתימה טובה!

אסף שלום, בהחלט אפשרי לבצע אימוני כוח בבית ולהעלות מסת שריר. ברור שעליית המסה תהיה מוגבלת ( תלוי כמובן בכמות המשקלות / ציוד ). בנוסף למשקולות יד את היכול להוסיף גם רצועות אימון בסגנון TRX .בהצלחה אורי

אני מתאמנת באימונים בבית (לאנגים, סקוטים, גומיות התנגדות, ברפיז , כפיפות בטן וכדומה) 3 פעמים במשך 30 דקות- על פי השעון ספורט אני שורפת 200 קלוריות. אני רצה פעם בשבוע-3-5 קילומטר במהירות של 7 קמש ופעם אחת של הליכה של שעה. (במהלך היום בממוצע אני הולכת 5000 צעדים- בימי ההליכה/ריצה יותר, בימי האימוני בית פחות) לפי השעון ספורט - באימוני בית אני 140 דופק בריצה-165 דופק והליכה -120 דופק הייתי רוצה לדעת האם מדובר באימונים בעצימות נמוכה או בינונית? אני רוצה לדעת על מנת להתאים את הקלוריות, ולא בטוחה מה ההגדרה לנמוכה ומה לבינונית. אודה לתשובה, תודה

מורן שלום. חשוב להבין שכאשר בונים תכנית אימון יש להגדיר מטרות. לא ציינת מהי מטרתך. לשאלתך: לגבי הכוח (לנגים גומיות...), בכדי שאימון כוח יהיה עצים חשוב להגיע לאזור הכשל , לכן נראה לי שעצימות אימוני הכוח שלך הם בינוניים ומטה. לגבי האירובי ( ריצה / הליכה) לא ציינת את גילך, כך שקשה לענות על כך. בכללי לא תוכלי לדעת על פי עצימות אימונייך את הכמות הקלורית, לכן הפתרון הוא בדיקה שותפת, אם עלית במשקל את בעודף קלורי ואם ירדת את בגרעון. בהצלחה אורי

אני טס לחופשה של כחודשיים ואני פשוט לא מפסיק לחשוב על כמה אחלש וכמה שריר אאבד.. אני מתאמן דיי עצים וכבד (4-5 פעמים בשבוע) בעיקר תרגילי powerlifting כבר תקופה ארוכה. קניתי,בעיקר בשביל המצפון שלי,גומיות התנגדות חזקות מאוד (לא החלשות המעפנות האלו) וצ'סט אקספנדר חזק. אני מניח שאוכל להתאמן שם 3-4 פעמים בשבוע חצי שעה כל פעם ולהזרים קצת דם לגוף עם התנגדות סבירה. יש מחקר או מידע על כמה באמת מאבדים במשך זמן כזה? אני יודע שיש אין סוף משתנים ואין תשובה אחת,אבל נניח שאני אוכל ואשן כמו שצריך ברוב הטיול.. אין לי ספק שאאבד טיפה שריר ובעיקר כוח,השאלה שלי היא כמה,וכמה מהר חוזרים למסלול?

בן שלום, לא מאד בעייתי. נכון אתה תאבד מסת שריר ( לא ניתן לדעת כמה) וכמובן שתהיה פחיתה בכושרך הגופני. עם זאת מאחר ואתה נמצא באימונים תקופה ממושכת החזרה תהיה יחסית די מהירה , תהנה מהחופשה בלי "ייסורי מצפון" . זכור גם ספורטאים מקצועיים עושים פגרה , שהיא גם חשובה לגוף . בהצלחה אורי

27/12/2015 | 16:18 | מאת: שמעון
מתוך פורום פיזיותרפיה

אגהלן, שלום. אבי בן 65 ומאוד מתקשה בטווח של אבדוקציה מעל 90 מעלות. בעקבות כך הופנה לאולטרסאונד. תוצאות האולטרסאונד : אינפרה ספינטוס אין עדות לנוזל תוך מפרקי סופרא ספינטוס מעובה עם מרקם היפואקוגני ולא הומוגני, כך שלא ניתן לשלול קרע חלקי סאבסקפולריס- בעובי ומרקם תקינים אין עדות לקרע סאבדלטואיד וסאבאקרומיאל בורסה- עם נוזל לא צלול בתוכה בייספס טנדון- בעובי ומרקם תקינים , עם מעט נוזל יתר במעטפת פרהארטיקולרית דו צדדי. אי סדירות בשטח של GT סיכום: סימני טנדיניטיס בגיד סופרה ספינטוס. סימנים של בורסיטיס, סימנים קלים של פרי בייסיפיטל טנדיניטיס. הייתי שמח לשמוע מה אפשר לעשות כדי לשפר את הכאב, האם תרגילים עם גומיה (טרה בנד ) לרוטיטור קאפ יכולים לעזור במצב זה? תודה רבה.

שמעון שלום קודם כל, השינויים שמופיעים אצל אביך מופיעים אצל חלק גדול מהאוכלוסיה בגיל זה, ואינם מהווים ממצא חריג, אלא שינויים שאופיניים לגיל. מה שכן, בבעיה של הכאב והבגלת הטווח אפשר ורצוי לטפל, ואני ממליצה לפנות למכון לפיזיותרפיה לצורך בנית תוכנית טיפול מתאימה. תרגילי חיזוק לשרירי ה rotator cuff הם רק חלק מתוכנית אימונים, ויש מקום לעבוד גם על הגדלת טווחים ועל תרגילים פונקציונאליים שיעזרו לו לתפקוד יומיומי. בברכה יעל