מתאמנים בחג: מהו הסוד של מדריכי הכושר המובילים?

(4)
לדרג

להציב מטרה מול העיניים, להסתפק בשני תרגילים ביום ולאמץ את שיטת האימונים הפונקציונליים: 5 מובילים בתחום הכושר והלייפסטייל התאגדו כדי להעניק לכם טיפים שיסייעו לכם לשמור על כושר ובריאות גם בתקופת החגים עתירת הארוחות

אגודות וארגונים
053-9374656 (מספר מקשר)

ארוחת החג הבא כבר מתקרבת, ואליה מצטרפים גם רגשות האשם שנובעים מהזלילה הגדולה ובעיקר מהעובדה שחלק גדול מאיתנו לא מקפיד על שגרת אימונים סדירה במהלך חופשת החג. התוצאה: תחושת כבדות, נפיחות בבטן ומחוגי משקל שלא משקרים. אז איך בכל זאת ניתן להתגבר על התירוצים ולקום מהספה?

אירה דולפין, מיכל צפיר, דליה מנטבר, רוני דואני ושגיב אוחנה – 5 אושיות מתחום הכושר והבריאות בישראל, התכנסו כדי להעניק לכם את הטיפים שעוזרים להם לעמוד במשימה המאתגרת, גם בתקופת החגים:

אירה דולפין, בעלת "הפינק רום", סטודיו לאימוני נשים: "להציב את המטרה מול העיניים"

אירה דולפין

"אחד הדברים החשובים ביותר שמסייעים לשמור על כושר גופני גם בתקופת היציאה מהשגרה, הוא לזכור את המטרה שלשמה מחליטים להתאמן מראש. אני מציעה להציב את המטרה לנגד העיניים, כלומר ממש לכתוב אותה על דף שאותו ניתן להצמיד על המקרר. הרי לכל אחד מאיתנו יש יעדים שמניעים אותו לפעולה:  אם זה לרזות לטובת אירוע משפחתי שחל בקרוב; להכין את הגוף למרוץ שמתכננים להשתתף בו; ואפילו סתם כדי לזכות בהרגשה טובה יותר. כשהיעד ברור ונגיש, עולה הסיכוי להצליח לעמוד במטרה".

מיכל צפיר, מרצה ומאמנת לאורח חיים בריא: "הליכה תמיד משפרת את המצב"

מיכל צפיר. צילום: שוקו (אסף שמע)

"החגים מאפשרים לנו לצאת לחופש, אבל צריך לזכור שהגוף שלנו ממשיך לעבוד. הסוד שלי הוא לאמץ פעילות גופנית שעושה טוב - כדרך חיים. כשנהנים מהאימון, הוא פשוט הופך לחלק מהלו"ז היומי וכך לא מתייחסים אליו כאל מטלה. אני למשל, מצאתי דרך להמשיך לעשות את מה שאני אוהבת גם בחופש: הליכה היא אחת הפעולות שתמיד משפרת את מצבי, בקלות ובהנאה רבה. צריך לזכור שפעילות גופנית היא לא רק אמצעי לשריפת קלוריות, אלא בעיקר הדרך למלא ולהטעין את עצמנו באנרגיה ובשמחה. באופן אישי, אני אוהבת את היציאה שלי מהשגרה אנרגטית ושמחה".

שגיב אוחנה, מבעלי פיטנס סנטר "BOOST": "אימונים פונקציונליים"

שגיב אוחנה. צילום: אור דנון

"אחת הבעיות הגדולות בחגים, קשורה לעובדה שלרבים מאיתנו נוח ונעים להישאר בבית, ולא תמיד מתחשק להתלבש ולהתארגן לשעת כושר. הטיפ שלי הוא להתאים את האימון לסיטואציה הביתית. היום אפשר לבצע בסלון הביתי אימונים פונקציונליים קצרים ומאוד יעילים. מדובר באימון שלא דורש מכשור או התארגנות. אפשר למצוא ברשת סרטונים, ולהפוך את הסלון למעין סטודיו זמני. כמובן אפשר לנצל את ההזדמנות לגיבוש משפחתי ולגייס את כל בני המשפחה לטובת העניין. מעבר לכך שזה תמיד יותר נחמד מאשר לשבת חסרי מעש מול הטלוויזיה, התחושה שמרוויחים אחרי אימון כזה, מסייעת להילחם ברגשי האשם שלרוב מתלווים לארוחות החג".

רוני דואני, בעלת פיטנס סנטר "BOOST" : "להצטייד בגומיות אימון"

רוני דואני. צילום: אור דנון

"תקופת החגים לרוב משבשת לנו את השגרה. יש כאלה שעוברים מארוחה לארוחה, יש שטסים לחו"ל. הטיפ שלי הוא להצטייד בסט גומיות אימון (Let's Bands). זה פריט לא יקר, קל משקל, ניתן לשאת אותן לכל מקום והן בעיקר מאפשרות להתאמן באופן ספונטני ובכל מקום. אפשר למצוא אינספור סרטוני אימון ברשת, וכך להתאמן בקלות בהתאם לרמת הכושר הרצויה.

בנוסף, אני מציעה לאכול ארוחות מסודרות ככל שניתן, ולא להתפתות לנשנושים בין הארוחות. רבים לא מודעים לכך, אבל נשנוש תמים עלול לעלות בקלוריות רבות, בייחוד אם מדובר בהרגל שמצטבר לאורך היום".

דליה מנטבר, מובילת תרבות הפילאטיס בישראל: "להסתפק בשני תרגילים ביום"

דליה מנטבר. צילום: רון קדמי

"במקום להציב יעדים לא ריאליים ולהתאכזב שלא עומדים בהם, אני מציעה לכל אחד להסתפק בשני תרגילים ביום ולהתמיד בהם. זה לא אמור לארוך מעבר למספר דקות, והתרומה לבריאות יכולה להיות מאוד משמעותית. להלן שני תרגילים לדוגמה:

  • 'סקוואט' ברגליים צמודות: עומדים עמידה ישרה ברגליים צמודות. מתכופפים אט אט לתנוחת ישיבה (דמיינו כסא מאחוריכם) ומטים את הגוף מעט קדימה כשהגב ישר. יורדים לאט עם הישבן לכיוון הרצפה ומתרוממים לאט. מבצעים 20 חזרות.
  • פלאנק: במנח של שכיבת שמיכה מיישרים את הידיים ומרימים את הבטן מהרצפה עד שמנח הגב ישר לחלוטין. נשארים במנח במשך דקה ומשחררים.

התרגיל הראשון עובד בעיקר על הישבן והירך הקדמית, והשני על שרירי הבטן, הזרועות והכתפיים. מומלץ לבצע כל תרגיל פעמיים ביום".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל הלפרין, כתבת zap doctors.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום