כדורי כוח: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

נשימה בעת תרגול בחדר כושר

מקובל לחשוב שבפעילות אנאירובית אין שימוש בחמצן, אך בהנפת משקולות נעזרים בנשימה המכונה 'מנגנון הולסלווה'. יש לזכור ששימוש שגוי בנשימה עלול להזיק הרמת משקולות, ביצוע תרגילים בשיעורי עיצוב בסטודיו, תרגילי גמישות ועוד, הם רק רשימה חלקית של פעילויות ספורטיביות שכיחות המתבצעות על ידי מתאמנים,שלעתים שוכחים לשאוף ולנשוף כהלכה. האם לתהליך הנשימה יש חשיבות בעת הפעילות הגופנית? מסתבר שכן. קצב הנשימה ועומקה עולים בזמן הפעילות הגופנית לשם אספקת חמצן לשרירים. התופעה נראית בעיקר בפעילויות אירוביות, כגון הליכה, ריצה ורכיבה על אופניים, המתבצעות במשך זמן ארוך לשם פיתוח מערכת הלב-ריאה. בנוגע לאימון במשקולות, המאופיין בעיקר בעבודה אנאירובית הנעשית בזמן קצר ובעצימות בינונית-קשה, קיימת סברה שאין שימוש בחמצן, כך שהנשימה אינה הכרחית - אך לא כך הוא הדבר. תהליך הנשימה חיוני בעת אימון המשקולות כדי לשמור על הלחץ התוך-חזי ומסייע בשיפור טכניקת הרמת...
ללמוד עוד על כדורי כוח
נשימה בעת תרגול בחדר כושר-תמונה

מקובל לחשוב שבפעילות אנאירובית אין שימוש בחמצן, אך בהנפת...

מאת: ד"ר איתי...
22/04/2010
אימון גופני בחורף-תמונה

הנטייה להישאר בבית, מתחת לפוך, גדלה בעת שקר וגשום. דווקא...

מאת אורי...
19/11/2007
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לכדורי כוח?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

כדורי כוח: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

, אני מתאמן גם בבית לשם שמירה על כושר כללי יש לי מזרון לשם אימוני אירובי ובנוסף אני עובד על משקל הגוף , מתח, מקבילים ושכיבות שמיכה אני מעוניין להוסיף לתפריט גם כדור כוח לשם אימוני בטן ואירובי כמו קימה משכיבה שהכדור בידיים וכו מה דעתך על אביזר זה תודה מקרב לב יריב.

יריב שלום, אביזר מצוין. מומלץ בהצלחה אורי

חורש שלום, שאלתי אותך על אימון בטן לשחקן כדורסל בחדר הכושר וזה מה שהמלצת לי: "מספק לבצע 2-4 סטים של 20-30 חזרות המתבצעות במנחים שונים ואפקטיביות מרבית." רציתי לשמוע דעתך על אימון הבטן שלי בתחילת האימון. כחימום אני מבצע 2 סטים של כפיפות בטן על מזרון 25 חזרות. תרגיל שני: גשר צידי על כל כתף כ20 שניות, 2 סטים. תרגיל שלישי: גשר קידמי על פיטבול כאשר המקפרים על הכדור 20 שניות 2 סטים. מה דעתך? טנקס

נשמע לא רע, אבל למה שלא תוסיף פן פונקציונלי יותר לאימון הבטן שלך, כמו רוטציות מהירות עם כדור כוח לדוגמה.

שלום, אמרתי לך שאני בן 22 משחק כדורגל המטרה שלי היא שיפור יכולות גופניות וגם מניעת פציעות. רשמת לי: לדעתי עדיף לך להישאר בתכנית A 3 פעמים בשבוע. יתרונה בכך שאתה מגרה את השריר בתדירות גבוה יותר בהשוואה לA B " מה דעתך על התוכנית הבאה A 3 פעמיים בשבוע. חזה:לחיצת חזה עם מוט בכוח מתפרץ 4X7 שכיבות סמיכה על trx 4X7 גב:מתח/או משיכת פולי עליון קצת יותר מתרפץ 4x7 חתירה כנגד trx 4X7. כתפיים:לחיצת כתפיים/תרגיל לחיזוק ה- Rotator cuff3x7 זוקפי גו ובטן בסיום האימון. רגליים: פשיטת ברכיים באופן מתפרץ רגל רגל 4x8 סקוואט עם מוט מתפרץ 4x7 הרמת אגן על כדור פיטבול או תרגיל הנורדי 4X8 תאומיים במכונה על קצות האצבעות 4x8 מדי פעם אני עושה רוטציות עם כדור כוח כלפי הקיר. ועמידה על רגל אחת על גבי פיתה מספר תרגילים מה דעתך על התוכנית בחדר הכושר? תודה רבהה

שבי שלום, ראשית ממליץ תמיד להתחיל בTRX ורק אחר כך את התרגיל , להגיע לכשל בטווח חזרות של בין 8 ל15 חזרות המלצתי בסדר המצוין: חזה- trx שכיבות סמיכה 2 סטים לחיצות חזה 4 סטים. רגליים- סקוואטים 4 סטים עד כשל הרמת אגן גריפת כדור גדול רגל אחת 2 סטים לרגל * 15 חזרות. גב עליון- trx חתירה 2 סטים מתח - 4סטים עד כשל כתפיים - כתף אחורית חתירה + Rotator זוקפי גב ובטן בהצלחה אורי

שאלה ראשונה:אמרת לי שמומלץ לבצע תרגילי רוטציות עם כדור כח כלפי הקיר בתור חימום בחדר הכושר לפני אימון המשקולות. מדוע שאני מבצע 2 תרגילים של רוטציות כלפי הקיר עם כדור כח 5 קילו(לא כבד) אני מרגיש את הדופק ממש עולה, ארי המשקל מאוד קל? 2.אם אני מבצע אינטרוולים (10 חזרות) במהירות של 85 אחוז למרחק של 70/60 מטר אם מנוחה של דקה וקצת,האם אנחנו מלמדים את הגוף לשלוט בחומצת החלב? זאת אומרת לעלות אותה ולפרק אותה? אני קצת מבולבל אשמח אם תסביר לי תודה רבה לך

שלום שבי, תרגילי רוטציות עם כדור כוח מצריכים מעורבות של אחוז ניכר משרירי השלד שלך ומיכאן שמעלים את הדרישה המטבוולית לספק חמצן ואנרגיה לשריר ואת העלייה בתפוקת הלב. אימונים אינטרוואליים קצרים, מעלים מאוד את ריכוז חומצת החלב בשריר, מצב המצריך לסגל תגובה אינזימטית מתאימה כדי לפרק אותה ולהוריד חזרה את הריכוז שלה במחזור הדם.