נגישות
נגישות

תרגילים לשיפור היציבה: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

הגיל והתרגיל: התעמלות בגיל הזהב

לאימון גופני בגיל הזהב חשיבות רבה: החל מבניית מסת שריר, וכלה בשיפור היציבה ומניעת נפילות. צאו לדרך מחקרים מוכיחים כי שמירה על כושר גופני משפרת את בריאות ואיכות החיים, ובפרט אצל אנשים מבוגרים. כושר גופני הוא דבר נרכש וניתן לפתחו בכל גיל. גם אלו שלא התאמנו בגיל צעיר, יכולים לעשות כן בשנות החיים המאוחרות בהדרגה, ולשפר את כושרם הגופני ואת איכות חייהם בהתאם.^^להלן המלצות על 4 סוגי אימון גופני המתאימים במיוחד לאנשים מבוגרים:^^ אימוני כוח - אימונים אלה נועדו לבניית מסת שרירים אצל אנשים מבוגרים. כמו-כן, הם מסייעים בהגברת חילוף החומרים, דבר המסייע לשמירה על משקל תקין ורמות סוכר מאוזנות. אימונים לשיפור היציבה - מדי שנה נרשמים מקרי אשפוז רבים של קשישים עקב שברים בירכיים, כאשר הסיבה הראשונה לשברים אלה היא נפילות. אימונים אלה עוזרים בבניית שרירי הרגליים ובכך מסייעים במניעת נפילות. ...

סיבות אפשריות ומצבים דומים לתרגילים לשיפור היציבה

פעילות גופנית ואיכות חיים - תמונת המחשה
פעילות גופנית ואיכות חיים קשישים רבים סובלים מפגיעות גופניות שמקורן במעידות ונפילות. על מנת לצמצם את הסיכון מומלץ...
ללמוד עוד על תרגילים לשיפור היציבה
הגיל והתרגיל: התעמלות בגיל הזהב-תמונה

לאימון גופני בגיל הזהב חשיבות רבה: החל מבניית מסת שריר,...

מאת: נועה נצר
23/07/2008
אבחון מוקדם של עיוותי עמוד שדרה-תמונה

עקמת היא סטייה לימין או לשמאל של עמוד השדרה. אבחון וטיפול...

מאת: ד"ר אורי...
09/07/2006
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לתרגילים לשיפור היציבה?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

תרגילים לשיפור היציבה: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

כמה שיותר מהר כבר מחכה הרבה זמן

יוסי שלום במקרים של עקמת טיפול פיזיותרפי אכן יכול להועיל, בעיקר אם ישנם סימפטומים כמו כאבי גב. במסגרת הטיפול יתן הפיזיותרפיסט תרגילים לשיפור היציבה, תרגול על משטחים שונים נייחים וניידים (לדוגמא ישיבה על כדור גדול, עבודה על גליל) ויתרגל איתך תרגילים שמטרתם לחזק את שרירי הגב וחגורת הכתפיים. על מנת למצות את הטיפול בצורה המיטבית, חלק מהתרגילים ינתנו לתרגול עצמי בבית. איני יכולה לתת לך דוגמא לתרגילים ספציפיים שכן יש לבדוק אותך ולהעריך אלו תרגילים יהיו נכונים לך. לכן אני ממליצה מאד להבדק אצצל פיזיותרפיסט ולקבל טיפול מותאם אישית. בהצלחה עדי

תודה רבה! מחר יש לי תור

שלום,לפני כשבוע וחצי נפלתי במשחק כדורסל ומסתבר שיש לי סדק/שבר ללא תזוזה בפטישון החיצוני.הלכתי לשתי רופאים אחד אמר סדק והשני אמר שבר ללא תזוזה.ההיתי רוצה לדעת מה ההבדל ביניהם.בנוסף אני כבר לא כל כך מתקשה לדרוך על הרגל במיוחד עם האביזר שנתנו לי, אז רציתי לשאול מתי אוכל לחזור לשחק כדורסל בצורה מלאה?.עוד שאלה שלי היא האם בזה שאני דורך על הרגל עם האביזר(aircast) אני גורם להחמרה במצב של הסדק.

שלום אור, בשני המקרים מדובר בשבר. הפרשנות היא לגבי חומרת השבר. כאשר מדובר בסדק, הכוונה לשבר קטן ללא תזוזה או תזוזה מזערית בין חלקי העצם השבורה. לגבי החזרה לפעילות מומלץ שתתייעץ עם הרופא המטפל. במידה והרופא אמר שאתה יכול לחזור לשחק כדורסל, הסד (air cast) מסייע בייצוב הקרסול ומניעת חבלה חוזרת ולכן מומלץ להשתמש בו כל עוד יש כאבים ותחושת היציבות עדיין לא מלאה. בנוסף כדאי שתתייעץ עם פיזיותרפיסט לגבי תרגילים לשיפור היציבות של הקרסול. בהצלחה !

לפני מספר שבועות דיברתי איתך על תרגיל לשיפור היציבות ותשובת הייתה: "תרגיל הסקווט פחות מתאים כתרגול יציבתי לשמירה על מנח זקוף. יש תרגילים אחרים שמתאימים יותר" תוכל לעזור לי איזה תרגילים טובים יש לשיפור היציבה לבחור צעיר(20)? תודה רבה

קובי שלום, תרגילים שמאתגרים את שריר הליבה בתנוחות שונות כמו: שכיבה על הגב, שכיבה על גליל ועמידת 4 על משטחים ניידים. ניתן להתייעץ עם פיזיותרפיסט במסגרת טיפול פיזיותרפיה או פיזיותרפיסט המתמחה בפילאטיס. בברכה, סאם www.imacs.co.il

Free knowledge like this doesn't just help, it prmoote democracy. Thank you.

בני כבן 18 הוא הולך כאשר צווארו מכופף כמו כן נוטה לשבת גם כן שצווארו מכופף. אורטופד בכיר שראה זאת וצילומי רנטגן נלווים השתמש במונח כפפת והציע לשפר את היציבה באמצעות פיסיותרפיה. כמו כן בני נוטה לשחרר את הצוואר ע"י תנועה סיבובית בה הוא שומע קליקים/קנקים. מה מוצע לעשות ?

גיל שלום מומלץ לפנות לבדיקת פיזיותרפיסט לגבי היציבה, והוא יתאים לבנך תרגילים לשיפור היציבה לפי הצורך. בנוסף ימליץ על פעילות גופנית שתתאים לבעיה.

13/02/2011 | 14:29 | מאת: גיל
מתוך פורום פיזיותרפיה

תודה על תשובתך, האם יש צורך בפיסיותרפיסט מתמחה בתחום מסוים ? אם יש לך שמות אשמח לקבל .