להפחתת מתחים ולשיפור הקשב והריכוז: כל הסיבות להתחיל לעשות יוגה

(18)
לדרג

היכרות עם הגוף והנפש, שיפור הקשב והריכוז ואפילו חיזוק הפוריות: לרגל יום היוגה הבינלאומי שייערך החודש, ריכזנו עבורכם כמה סיבות לא פחות ממעולות להצטייד במזרן ובבגדים נוחים ולהתחיל להתחבר לגוף ולנפש

מאת: מיכל הלפרין - מערכת זאפ דוקטורס

בין העבודה לבין המטלות והדאגה לילדים יש מקום אחד שבו הגוף והנפש נפגשים. זה קורה במהלך שיעורי היוגה, שמאפשרים לנו לקחת פסק זמן מהטרדות והדאגות, להתחבר לתחושות שלנו ולשפר את כלל מערכות הגוף.

"מטרת היוגה היא להוביל את המתרגל לשחרור על ידי יצירת שינוי מנטלי המטיב עם הגוף והנפש", מסבירה סיגל רן, יו"ר ארגון מורי היוגה בישראל ובוגרת לימודי יוגה לבכירים במכון וינגייט. "דרך התרגול הפיזי, מתרגלי היוגה למעשה חווים תרגול רוחני המביא לאיזון שלווה ושקט".

לרגל יום היוגה הבינלאומי שיתקיים ב 21 ביוני, סיגל רן, מפרטת כמה יתרונות חשובים של היוגה בחיזוק הגוף והנפש. אם חיפשתם סיבות לנסות את השיטה, הנה יש לכם בשפע:

הפחתת מתחים: היוגה מאפשרת לנו לעצור, להתמסר לרגע ולהיות עם עצמנו לחלוטין. אנחנו לומדים איך לעבוד באופן גופני אך גם פנימי. זהו כלי נהדר לשיפור הנשימה, להרפייה, להפחתת מתח ולשיפור תחושות לחץ וחרדה.

שלמות והרמוניה: התרגול פועל על כל מערכות הגוף: מערכת העצבים, מערכת הדם, השרירים, העצמות, המפרקים ועוד. הוא משפר את הנשימה, את הגמישות והכוח, את מערכת העיכול, את מערכת הנשימה ועוד. כל אלה יחדיו תורמים להשגת שלמות והרמוניה.

היכרות עמוקה עם הגוף והנפש: דרך היוגה אנחנו מסירים חסמים שנמצאים בגוף, ומאפשרים מעבר של אנרגיה לטובת ריפוי טבעי.

כלי לסיוע נפשי: מחקרים מראים שהיוגה מסייעת לתשושי נפש ולנפגעי טראומה. בצבא ארה"ב למשל, היוגה שולבה ככלי טיפולי לריפוי הלומי קרב.

שיפור הריכוז והקשב: היוגה פועלת על הגוף והנפש וגם על המחשבה שלנו. ילדים הסובלים מבעיות קשב וריכוז למשל, ימצאו ביוגה שיטה המסייעת להם להשקיט את התודעה, להפחית מתח, לשפר את השינה ואת יכולת הריכוז והקשב.

שיפור פוריות האישה: היוגה מסייעת לנשים שמסיבות רפואיות שאינן ברורות אינן מצליחות להיכנס להריון. דרך היוגה האישה לומדת להכיר את גופה ואת המחזוריות הנשית, להניע את האגן, להזרים דם לאיברים חיוניים ולפתוח חסימות. תרגול היוגה סייע לנשים רבות להיכנס להריון.

כלי לתרפיה ושיקום: היוגה שולבה ככלי שיקומי למספר בתי חולים בארץ. היא הוכחה כמסייעת לטיפול קונבנציונלי וכתורמת להחלמה מהירה יותר של המטופלים.

שיפור היציבה: תרגול יוגה מתמשך מסייע לנו לחזק את השרירים המייצבים של הגוף ולהשיג יציבה טובה יותר. מדובר בהיבט חשוב בכל גיל ובייחוד בגיל מבוגר שבו החשש מפציעות ושברים בגין נפילה גדול יותר.

חיטוב הגוף: שילוב קבוע של יוגה ותזונה נכונה יסייעו בשיפור חילוף החומרים ובחיזוק השרירים והעצמות - כל זה מתבטא כמובן גם במראה חטוב ומוצק יותר.

לסיכום: היוגה היא כלי נהדר המאפשר לחולל שינוי משמעותי בתחושות הגופניות והנפשיות. תרגול קבוע יסייע לכם להשיג שקט פנימי, לשפר את הקשב והריכוז ולשפר את כל מערכות הגוף. ישנם סגנונות שונים של יוגה, תוכלו להתנסות בהם על מנת לבחור את הסגנון המתאים ביותר עבורכם. אפשר להתאמן בסטודיו, באמצעות שעורים ביוטיוב או בכל דרך שתבחרו - רק תתחילו ותראו שזה ישתלם לכם. בהצלחה!

*סיגל רן היא יו"ר ארגון מורי היוגה בישראל, בוגרת לימודי יוגה לבכירים במכון וינגייט, בוגרת לימודי ויג'נאנה שיקומית, מורה בכירה ליוגה נשית וליוגה לנשים בהריון ולאחר לידה, מורה לפילאטיס ופיטבול, מטפלת ברייקי דרגה שתיים ובוגרת לימודי מדעי החברה ומנהל עסקים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום