אימון כושר אישי: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לאימון כושר אישי?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

אימון כושר אישי: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

שלום וברכה אני בן 28 אני מעוניין לרזות בערך 20 קילו ואני צריך עזרה כי לבד נורא קשה לי אני מתחתן בערך עוד שנה ויש לי זמן לזה וסוג של דד ליין שוקל כרגע 107 גובה מטר 80 הייתי כמה פעמים בודדות אצל תזונאית אך זה לא העניין שאני לא יודע מה לאכול, העניין יותר שקשה לי נורא להתמיד, ביום יום, אני נורא אוהב מתוקים וזה מקשה עליי אני צריך מישהו שייתן לי הרבה חיזוקים וביטחון כל הזמן, כי לבד קשה לי מישהו שיעבוד איתי על צעדים קטנים קטנים והרבה חיזוקים ולעבוד על יעדים.. ניסיתי כמה פעמים להיות אצל חלי ממן אך כולן שם כמעט היו בנות ולא התחברתי כל כך, מה שגם אני איש של אחד על אחד וצריך יחס אישי כי זה יכול יותר לעזור לי השאלה לאן לפנות? פסיכולוג? מטפל cbt? או קאוצר? מאמן תזונה? משהו אחר? אני גר בפרדס חנה כרגע אני גם בלי קשר נמצא בטיפול פסיכולוגי ארוך טווח בעקבות משבר ממושך שאני עובר.. אבל היא לא ככ עוזרת לי בעניין המשקל ולא כ"כ נותנת לי ביטחון/חיזוקים.. לרוב אנחנו מדברים וחופרים.. :\ וזה לא ממוקד מה צריך לדעתכם? אשמח לעזרה והמלצות :)

היי לך חשוב שתחשוב על משהו או מישהו שמתאים לך ושאתה יכול להתחבר אליו. כמה מחשבות... דבר ראשון לא נראה לי שהטיפול אמור להיות מופרד ממה שתיארת. הצורך במתוקים הוא סוג של אמירה, של קול, שחשוב להבין מה הוא מבקש ומה הוא אומר.כמו גם המוטיבציה לירידה במשקל , האם היא באמת שלך? האם זה קול חיצוני שאומר ש"צריך"? ועוד... זה נושא שכדאי מאד להכניסו לטיפול ולא להשאירו בחוץ. דבר שני חשוב להתייעץ עם תזונאי ואולי לבוא אליו לפגישות מעקב אחד על אחד בשביל המוטיבציה אולי כדאי להוסיף לזה פעילות גופנית אבל שוב כזו שתתחבר אליה אולי קבוצתית (קבוצת ריצה למשל)? העניין הוא לנסות לחשוב על משהו שאפשא להכניסו לחיים לא מאמץ רב מאד כדי שזה יוכל להכנס באמת לסדר היום באופן טבעי. ליאת

24/10/2016 | 13:13 | מאת: טל
מתוך פורום פסיכותרפיה

שלום, אני מאוד מציעה לך למצוא מאמן או מאמנת אישיים,יש היום המון מאמני כושר גופני שיודעים לעבוד על משקל ונפש וכל מה שקשור בהרגלי אכילה. זה לא סותר את הטיפול הפסיכולוגי ויכול מאוד לסייע לך. אתם יכולים לקבוע יעד,אתה יכול שזה יהיה במקום שנוח לך בו,אפילו בבית. ממש מציעה לך לחפש באינטרנט תחת הכותרת "אימון כושר אישי למטרת הרזיה" זה מאוד אישי ואינדיבידואלי.. שיהיה בהצלחה והמון מזל טוב;)

היי, רציתי לדעת כמה נהוג לקחת על שעה של אימון כושר אישי - אימון מכשירים בחדר כושר שנועד לאימונים אישיים אני 6 שנים לאחר לידה עם שומן מצטבר בבטן -- 1.67 שוקלת 65 קילוגרם. המאמן המליץ לי לעשות מכשירים על מנת להעלות את מסת השריר ואז שהבטן תרד.....בנוסף אני גם עושה פעמיים בשבוע חוגים אירוביים בסטודיו. כלומר איתו עובדת רק על מכשיירם האם 150 שקל לשיעור זה הרבה? מה צריך להיות קצב הירידה?

היי שוהם, עלות שעת אימון כושר אישי נעה בין 120-200 ש"ח (ישנם זולים יותר), תלוי במכון הכושר וברמת המקצועיות של אותו המאמן שמעביר את האימון. לרוב, המחיר מסתכם בכ-150 ש"ח לאימון בודד ואף יכול לעלות פחות אם ואותו מכון כושר מציע כרטיסיית אימונים אישיים. בנוגע לקצב הירידה במשקל הגוף- זוהי שאלה כללית ואינדיבידואלית שתלויה בכמה פרמטרים כמו: מבנה והרכב הגוף שלך (כמה אחוז ממשקל גופך הינו שומן וכמה מסת השריר הרזה), האם את שומרת על תפריט תזונה מתאים לשם ירידה במשקל (גירעון קלורי/ מאזן קלורי שלילי), הרי לתפריט התזונה יש חשיבות עליונה לשם השגת המטרה, יותר מאשר עבודה במכון הכושר. דבר נוסף שרצוי לציין- או שלא הבנת את כוונת המדריך או שהוא פשוט טועה ומטעה אותך. לא ניתן לעלות במסת השריר ולרדת באחוז השומן בו זמנית (כן, זה קורה לפעמים למתאמנים מתחילים אבל לא לאורך זמן), מכיוון שבכדי להעלות במסת השריר יש צורך לשמור על מאזן קלורי חיובי, כלומר לצרוך יותר קלוריות מאשר אלו הנדרשות ע"י הגוף (היוצאות). כדי להוריד באחוז השומן ולרדת במשקל (גם בנפח הבטן), תזדקקי לשמור על מאזן קלורי שלילי, כלומר לצרוך פחות קלוריות מאלו הנדרשות ע"י הגוף ביממה. לכן, יש להחליט מה חשוב לך יותר- להעלות במסת השריר או לרדת באחוז השומן ורק לאחר מכן לפעול לפי התוכנית אימון המתאימה ואף חשוב מכך- לשמור על תפריט תזונה מתאים לשם השגת המטרה. בברכה, איתן קטן

שלום, חשוב להבין כי אימון נגזר ממטרה ולכן חשוב שתגדירי את מטרתך במדויק. בכדי להפחית % שומן ולא משנה מאיזה אזור בגוף יש ליצור גרעון קלורי, זאת מומלץ לעשות בשילוב של תכנית תזונה ופעילות גופנית כאשר הדגש הוא על תכנית התזונה. צודק המאמן כי אימוני הכוח עשויים לשמר את מסת השריר ( לא ניתן יהיה להעלות מסת שריר בתקופה של גרעון קלורי)אך כפי שציינתי אם מטרתך הורדת % שומן יש להקפיד באדיקות על תכנית התזונה. בהצלחה אורי

שלום, אני גבר בן 46 שוקל 130 קילו, מאוד קשה לי לרדת במשקל אורח חיי אינו מקל עליי עבודה לימודי ערב ועצלנות. מעוניין במאמן כושר שידרבן אותי בנוסף לדיאטה לפני סכין המנתחים

שמעון שלום, אימון כושר אישי בהחלט עשוי לסייע. ציין מקום מגוריך ואנסה להפנותך. בהצלחה אורי

היי אורי, תודה על התגובה המהירה... אני גר במודיעין. תודה, שמעון

אני יכולה להמליץ לך בחום על בחור מקסים ומאמן כושר אישי שלא לקוח הרבה לשעה ועושה עבודה נפלאה.עובד באזור המרכז. הוא בוגר וינגייט. שמו בר והטלפון שלו הוא: 052-8906065. בהצלחה

שלום. שמי אלעד ואני מעסה ספורט ויועץ כושר ברשת מועדוני כושר גדולה במרכז.אני סטודנט לספורט-תרפיה ושיקום ולאחרונה התחלתי יותר להבחין בתופעה שללקוחות רבים קשה להתאושש מטיפול או אימון כושר אישי ..החלטתי לחקור את העיניין ,כהרגלי ולאחר כמה נבירות במאמרים נוצרה אצלי ההשערה כי חלק מלקוחותיי מצויים תחת חוסר סדר מוחלט בהקנמיית הרגלי תזונה נכונים (למרות שבשאלון הבריאות שאני ממלא רובם הגדול לא מודה בכך) . אני כותב בימים אלה מאמר באתר האינטרנט שלי אודות הקשר בין תזונה נכונה ומאוזנת לכושר ההתאוששות של האדם. הייתי מעוניין לקבל הסבר מתומצת להאטה שבהתאוששות אדם המקפיד על תפריט תזונה מאוזן לעומת אדם נטול סדר אכילה, האם המתאושש ה"מאוזן תזונתית" מקל על התאוששות גופו? אלו תהליכם בגוף נפגמים והפרת הסדר הזה ? אשמח לקבל גם חומר אמפירי. בתודה מראש.

שלום אלעד, הואיל ואיני מומחית בתחום זה, אפנה אותך לפורום תזונה באתר של מכון וינגייט שם הדיאטנית איילת ויינשטיין תוכל לעזור לך. http://www.wingate.org.il/Index.asp?CategoryID=268 בברכה,דנה

אלעד שלום, קיים קשר הדוק בין תזונה להתאוששות מפעילות ספורטיבית. בזמן שמתאמן מבצע מאמץ גורם בין היתר לנזק לסיבי השריר, הזמן שלאחר האימון הינו קריטי לתיקון הנזקים ולהחלמת השריר. לכן צריכת כמות נאותה של חלבונים לבניית השריר, פחמימות גם לאגירה וגם לשיפור ספיגת החלבונים וצריכה של ויטמינים ומינרלים שעוזרים לתהליכים אנרגטיים חיונית. בברכה, ד''ר נסטור