אימון פונקציונלי: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

כך תעברו את חופשת הסקי בשלום!

הטמפרטורות יורדות ואוטוטו יתחיל השלג להיערם באתרי הסקי בעולם. אם אתם חובבי סקי או סנובורד, חופשת הגלישה שלכם כבר ודאי מתוכננת - אך האם הקדשתם תכנון דומה גם להגנה על גופכם מפני פציעות? על סוגי הפציעות הנפוצות ו-5 טיפים כיצד להימנע מהן סקי וסנובורד נחשבו מאז ומעולם לענפי ספורט פופולריים בעלי מוניטין יוקרתי, ובשנים האחרונות אף תפסו תאוצה בקרב הקהל הישראלי ויותר ויותר ישראלים נוהגים לצאת מדי שנה לחופשת סקי במדרונות המושלגים. יחד עם זאת, הסקי והסנובורד אחראיים ללא מעט פציעות שריר ושלד בכל חלקי הגוף – מחיר יקר שגולשים רבים משלמים כתוצאה מהכנה לא נכונה, תאונות גלישה ולעיתים סתם חוסר מזל. עם תחילת עונת הגלישה החלטנו לבדוק את מידת הסיכון של ענפי ספורט אלו, לשמוע על הפציעות הנפוצות ולברר האם וכיצד נוכל להימנע מהן? פנינו אל גלית ברנר, פיזיותרפיסטית ומאמנת כושר מוסמכת, שהציגה בפנינו מספרים מפתיעים: "על פי מחקר שנעשה באלפים של צפון פינלנד במשך 6 שנים, 68% ממקרי הפציעות שייכים לגולשי סקי, בעוד שענף הסנובורד מחזיק בכ-31%...
ללמוד עוד על אימון פונקציונלי
כך תעברו את חופשת הסקי בשלום!-תמונה

הטמפרטורות יורדות ואוטוטו יתחיל השלג להיערם באתרי הסקי...

מאת: ענת ניסני,...
26/11/2018
מתאמנים בחג: מהו הסוד של מדריכי הכושר המובילים?-תמונה

להציב מטרה מול העיניים, להסתפק בשני תרגילים ביום ולאמץ את...

מאת: מערכת זאפ...
10/10/2019
אפוסתרפיה: תקווה לברכיים ולגב-תמונה

הגב והברכיים רגישים במיוחד לכאבים כרוניים הגורמים לסבל,...

מאת: מערכת zap...
19/03/2015
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לאימון פונקציונלי?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

אימון פונקציונלי: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

היי, אני בת 30 שוקלת 47 גובה 156, מנסה להתחטב וקצת לרדת במשקל. הייתי בחדש כושר עד לפני חודש בחוגי פילאטיס, אימון פונקציונלי ומכשירים בחדר כושר, 3 פעמים בשבוע ולא ראיתי תוצאות. עברתי לאימוני חיטוב בבית דרך יוטיוב. אני אוכלת ביום משהו כמו 700 עד 1000 קלוריות כבר חודש ועושה אימון חיטוב חמישה ימים בשבוע של 45 דקות כל פעם קבוצת שרירים אחרת. משום מה עדיין לא רואה שום תוצאות, בעיקר באזור הבטן (עושה אימון בטן פעמיים בשבוע) הבטן עדיין נראית שמנמנה למרות שאני לא נחשבת שמנה בכלל ויש לי קפלים וכרס בבטן התחתונה כשאני יושבת. אני אוכלת בין 45 ל55 גרם חלבון ביום ולא יותר מ100-120 גרם פחמימה ביום... איפה אני טועה? מה אני יכולה לעשות כדי להתחטב ולרדת טיפה במשקל? אשמח לכל עצה או טיפ אפשרי!

רינת שלום, מתיאור התנהלותך נראה שאת זקוקה לעבוד עם בעלי מקצוע: מאמן ותזונאי/ת . במדיה כזו לא ניתן לבנות תכניות / לייעץ ברזולוציה שאת זקוקה לה. בהצלחה אורי

שלום, האם מותר לי לעשות אימוני קרוספיט עם ציסטוצלה דרגה 2? האם זה יכול להזיק? אני בת 44, אחרי 3 לידות רגילות טבעיות ותקינות (האחרונה לפני 4 שנים). תודה, דפנה

שלום רב, אימוני קרוספיט בד"כ אינם מפעילים עומס רב של רצפת האגן, אלא על שרירי הרגליים וסיבולת. איני מוצא סיבה לאסור עלייך להמשיך באימונים. בברכה, פרופ' אלקלעי

היי, אני בת 28, עברתי ניתוח שחזור רצועה צולבת קדמית בברך בנובמבר האחרון. עשיתי פיזיותרפיה במשך 3 חודשים, וב3 חודשים האחרונים אני מתאמנת 4 פעמים בשבוע אימונים פונקציונליים (כמו קרוספיט לנשים). בגדול אני מרגישה בסדר, תמיד "מרגישה" את הברך, לפעמים כואב לי אבל המנהל של המכון אמר שזה כאב טוב שבונה את השריר, ושתמיד אני "ארגיש" את הברך הבעייתית. האם זה נכון? שאלה שניה- אתמול רצתי כמה צעדים על החול ומאז ממש כואבת לי הברך (אני צולעת עכשיו). האם כדאי לעשות הפסקה מהאימונים או שזה גם "הכאב הטוב" שמדברים עליו? תודה!

שלום רב אבחנות באורטופדיה נעשות לאחר קבלת היסטוריה רפואית ובדיקה ועיון בהדמיה על פי מה שכתבתה לא ניתן להגיע לאבחנה ברורה , מומלץ מאוד להתיעץ עם הרופא המנתח שלך - מומלץ ביקורת רופא מנתח מכיוון שלו יש את המידע הרב ביותר על הניתוח שעברתה ועל תהליך ההחלמה הצפוי בברכה ד"ר בנימין בנדר www.DrBender.co.il

שלום, לאחרונה ראיתי המלצות על אימון פונקציונלי עם רצועות. מה זה בעצם אימון פונקציונלי ומה היתרון לאימון עם הרצועות?

רועי שלום, אימון פונקציונלי משמעו אימון תפקודי שמטרתו לשפר את תפקוד המתאמן והוא מתאים לכולם מכאלו הסובלים מבעיות גב ועד ספורטאים מצטיינים. רצועות ה TRX ואחרות הן בסך הכול כלי אחד מתוך רבים אחרים כגון קטלבל, שקי חול, משקולות חופשיים, צמיגים..... לכל אחד מכלים אלו אפיונים שונים וחשוב לא להתמקד רק באחד מהכלים. בהצלחה אורי