לובאסטאטין: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

כולסטרול: כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול

איך נלחמים בכולסטרול גבוה? באילו מקרים ניתן להסתפק בשינוי באורח החיים ומתי נזקקים לטיפול תרופתי? התשובות לשאלות מחלות לב וכלי דם הן גורם התמותה מספר 1 בישראל ובארצות המערב. אחד הגורמים המרכזיים למחלות לב הן רמות כולסטרול גבוהות.נשאלת השאלה מה הקשר בין כולסטרול גבוה למחלות לב? ובכן, כולסטרול הינו חומר החיוני לגופנו, אולם רמות גבוהות של LDL-כולסטרול עלולות להיות מסוכנות. עודפים של LDL-כולסטרול יחד עם מרכיבים נוספים שוקעים בתהליך הדרגתי בדפנות העורקים המזינים איברים חיוניים בגוף, והתוצאה היא - טרשת עורקים. המחלה מתפתחת באיטיות במשך שנים רבות ומתחילה כבר בגיל צעיר. כאשר כלי דם המובילים אל שריר הלב עוברים היצרות, הם אינם מספקים את הכמות החמצן הנדרשת לשריר הלב, וכך נפגעת יכולתו להתכווץ ולהזרים את הדם לגוף. בנוסף חלקים של המשקע הטרשתי עלולים להינתק וליצור תסחיפים, המגבילים או חוסמים את זרימת הדם....
ללמוד עוד על לובאסטאטין
מה חדש במדע? כולסטרול-תמונה

החברה לחקר מניעה וטיפול בטרשת עורקים והאיגוד הקרדיולוגי...

מאת:
13/12/2005
כולסטרול: כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול-תמונה

איך נלחמים בכולסטרול גבוה? באילו מקרים ניתן להסתפק בשינוי...

מאת: מערכת zap...
08/03/2006
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל ללובאסטאטין?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

לובאסטאטין: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

שלום אני בן 53. אבי נפטר מהתקף לב (היה מעשן כבד) בגיל 48 - לפני 25 שנים. אני אובחנתי לפני הרבה מאד שנים - כ 20 שנה (כשהייתי בן 33 לערך) כבעל כולסטרול גבוה. במשך שנים מאד רבות לקחתי תרופות כמו LOVALIP LIPITOR ולאחרונה התחלתי ATORVASTATIN שהורידו לי את רמות הכולסטרול באופן משמעותי ביותר - פירוט בהמשך. בני בן 27 והבת שלי בת 24 ביצעו בדיקות דם וגם להם יש ערכים גבוהים של כולסטרול לדוגמא: בת 24 - כולסטרול 236 טריגלצירידים 56 HDL 65 NON_HDL 170 LDL 159.3 בני - בן 27 כולסטרול 215 טריגלצירידים 68 HDL 70 NON_HDL 145 LDL 131.3 אני - בן 53 - לוקח קבוע את התרופה (20 מ"ג) כולסטרול 137 טריגלצירידים 87 HDL 47 NON_HDL 89 LDL 71 הייתי שמח לקבל עצה בנוגע לבן ולבת. האם צריך לגשת למומחה ? איזה מומחה מטפל בבעיה של עודף כולסטרול ? האם עליהם לקחת תרופות ? האם התופעה תורשתית ? עלי לציין ששניהם לא סובלים מעודף משקל (אפילו רזים) - אוכלים אוכל בריא - לא ג'אנק פוד ופעילים גופנית. הולכים, רצים ןכולי. תודה לעצתכם !!!

שלום גונן אכן הנטיה ליתר כולסטרול היא גנטית והולכת וגדלה עם הגיל. לגביך אתה כרגע מטופל נכון וערכי הכולסטרול מאוזנים ועליך להישאר במעקב רפואי. לגבי ילדיך גם הם אמורים להיות במעקב רפואי ולבדוק רמות השומנים ע"פ הוראות הרופא. כרגע אצל שניהם רמות הכולסטרול מעט גבוהות אבל בערכים כאלה אין עדין אינדיקציה לטפול תרופתי. בכל מקרה אני כן ממליצה לקבל יעוץ מדיאטנית מוסמכת לגבי הדיאטה המתאימה שכן ענין האוכל אמור ללוות אותם כל החיים. בהצלחה ד"ר וולפוביץ

תודה לתשובתך. אני מבין מתשובתך שהנתון החשוב הוא הטריגליצרידים ? האם כל זמן שהוא בטווח הנורמלי אין לדאוג יתר על המידה מערכי הכולסטרול ? תודה רבה

גם אחרי ביצוע קפדני של המלצות פרופ. קידר ( על פי שלושת ספריו) הקולסטרול אמנם ירד אך הוא עדיין גבוה. הרופא רשמה לי סימבסטטין 4 פעמים בשבוע. מה דעתך ?

דב הנה דעה ראויה: "תרופות נפוצות במיוחד להפחתת כולסטרול והורדת שומנים בדם הן התרופות מקבוצת הסטטינים הפועלות ע"י חסימת אנזים הפועל בכבד ומסייע ליצירת כולסטרול (HMG-CoA reductase inhibitors), ביניהן סימבסטטין (סימוביל), פראבאסטטין (ליפידל), לובאסטטין (לובאליפ), פלובאסטטין (לסקול), אטורבאסטאטין (ליפיטור) ו סריבאסטטין (ליפוגיס). לכל התרופות הללו ייתכנו תופעות לוואי וביניהן פגיעה בכבד ופגיעה ברקמת השרירים המכונה ראבדומיוליזיס (rhabdomyolysis), אלא שהאחרונה, ליפוגיס, נמצאה כבעלת אפקט משמעותי יותר מהאחרות ביצירת הנזק לרקמת השרירים ואף גרימת מוות כתוצאה מכך ולפיכך הורדה ע"י מרבית רשויות הבריאות בעולם מהמדפים והיא איננה נמכרת עוד. ראבדומיוליזיס הוא מצב שבו הרס של רקמת תאי השריר גורם לשחרור כמות רבה של חלבון הנקרא מיוגלובין מתאי השריר לדם. החלבון הזה המגיע אל הכליות עלול לגרום לסתימתן ולהביא לכשל כלייתי. ולא זו בלבד אלא שהאשלגן המשתחרר מתאי השריר ההרוסים עלול להביא להפרעות קצב ואף לדום לב. בין התסמינים של ראבדומיוליזיס: חום גבוה, כאבי שרירים, חולשה, שתן בצבע כהה, בחילות והקאות. בדיקת דם ל–CPK האנזים שמשתחרר לדם בזמן הרס של תאי השריר, מאפשרת לדעת אם נגרם נזק לשרירים." איני יודע את רמת הקולסטרול שלך, ואיני בטוח שאכן אתה נוהג לפי המלצותי. ההחלטה בידך. שתהיה לבריאות. בברכה

אני כבר בת 60 מגיל 18 סובלת משלשולים (פעם עד פעמיים ביום) עם עליות וירידות, גזים ופרסטלטיקה גדולה, איכות החיים היא סבירה התרגלתי מה שנקרא. עברתי לפני שנתיים קולונסקופיה היא היתה תקינה. אני לא צורכת דברי חלב (למעט מוצרי גבינת עזים). ויש תקופות רגועות יותר, הבעיה היא אקוטית מאוד כשאני בחו"ל (אני משלשלת ללא אבחנה וסובלת מכאבי בטן, אימודיום לא מזיז לי כהוא זה. בשבוע הבא אני עומדת לטוס לשבוע ואני כבר בחשש מה יהיה. בנוסף אני גם מטופלת בסרוקסט וקלונקס (לחרדה ודכאון וסיבאסטטין להורדת כולסטרול (שנראה שהוא גם תורם לשלשול). מה עושים?????????????

I've been suffering from diarrhea for 2 months now. At first. there were amoebas in my stool & I received antibiotics for 10 days, after which all my stool tests came back negative. I've had a blood work up & Cat scan of stomach, intestines, & all which came out OK. Last year, I had a coloniscopia[& every 5 years because of family colon cancer] &all is well. I receive Losec 1 a day,Lovalip, 1 a day, Paxxet for IBS & 3ogr. & aspirin 100gr.. I've tried a bland diet & Imodium KalBeten- the diarrhea continues about 6-7 times aday, & sometimes .in the middle of the night.

אינני יכול להגיד לך מה לעשות אם כי נראה שמדובר בהחמרה של תסמונת המעי הרגיש. ניתן לנסות כדורים אחרים נגד שלשול, טיפול בפרוביוטיקה וכו'. עליך לחזור לבדיקה של רופא גסטרו. אם יש חשד שמדובר בבעיה מעבר למעי רגיש ניתן לבצע בדיקת קפסולה של המעי הדק. ד"ר גל

בתקופות של לחץ או נסיעות ניתן להשתמש בתכשירים נוגדי שלשול (גם במינון גבוה של כדור אימודיום אחרי כל שלשול) ואם זה לא עוזר ניתן לקבל מהרופא כדורים אחרים המפחיתים שלשול (קלבטן, נירבקסל, קולוטל וכו'). ד"ר גל

קראתי שאצל אנשים הנוטלים תרופות בקביעות, וכמו כן אצל קשישים, נפגע כושרם לספוג ויטמינים ומינרלים מהמזון וכתוצאה נוצר אצלם מחסור בהם. על בסיס טענה זו, יש הממליצים להם שישלימו את החסר באמצעות תוספי מזון (כגון מולטיוויטמינים, ואחרים). האם יש יסוד לטענה הבסיסית הנ"ל בכלל, ולגבי אנשים שתזונתם מאוזנת (גם אם הם נוטלים תרופות, או שהם בגיל מתקדם), בפרט? והאם המלצה כנ"ל נתמכת בהוכחות מדעיות?

שלום אליהו, אחת מהסיבות לחסרים תזונתיים היא צריכה של תרופות מסויימות , התרופות עלולות להפריע לספיגה של ויטמינים/ מינרלים מסויימים, בהחלט יש ביסוס מדעי מאחורי הדברים למשל, חולה סכרת הנוטל תרופות אנטידיאבטיות , להורדת הסוכר כגון: GLUBEN,GLUBATIC,GLUCOFAGE תרופות אלה גורמות לירידה בספיגה של B12. תרופות להורדת הכולסטרול ממשפחת השטטיניים כגון: LEPIDAL,LOVALIP,SIMOVIL ,תרופות אלה מפחיתות את הייצור של ה- COQ10 בגוף ב- 40% ויש עוד הרבה דוגמאות מבוססות ע"פ מחקרים. רק בריאות!