דיכאון חורף: גורמים אפשריים, מצבים דומים ומאמרים

דיכאון: חשבתם על צמחי מרפא?

דיכאון קשור במחסור בסרוטונין. אבל האם ידעתם כי 90% מהסרוטונין בגוף משמש את מערכת העיכול וכי צמחי מרפא המשפיעים על העיכול ישפיעו לטובה על מצב הדיכאון? אחת מהפרעות מצב הרוח הנפוצות בעולם המערבי היא דיכאון. החיים בסביבה המודרנית ותנאי העולם המערבי מקנים לנו סביבת חיים דורשנית ומלחיצה, המאלצת אותנו, מידי יום, לתפקד תחת עומס רב ומתחים. במציאות שכזאת, לא מפתיע שדיכאון הופך להיות מצב רוח ומצב רגשי שכיח. הדיכאון מוצא את דרכו אל כל אחד ואחת מאתנו, בין אם דרך מחשבות שליליות, דימוי עצמי נמוך, דכדוך, דיכאון חורף, מלנכוליה, דיכאון של יום ראשון, דיכאון שלאחר לידה, דיכאון קליני ועוד. תחושת הדיכאון מפריעה ופוגעת בתפקודו של האדם, משבשת את אורח החיים ואיכותם - ומשפיעה באופן ישיר על בריאותם ותפקודם של הסובלים ממנה.   תחושת הדיכאון מפריעה ופוגעת בתפקודו של האדם. צילום: שאטרסטוק   איך הדיכאון מתחיל?בשנים האחרונות, דובר רבות על השפעתו של...
ללמוד עוד על דיכאון חורף
דיכאון קיץ: יש כזה דבר?-תמונה

השמש מאירה, חופי הים מלאים - ואתם חשים מדוכדכים? ייתכן...

מאת: ענת ניסני,...
22/07/2018
דיכאון: חשבתם על צמחי מרפא?-תמונה

דיכאון קשור במחסור בסרוטונין. אבל האם ידעתם כי 90%...

מאת: שרון קוצר
20/04/2015
מחליפים שעון: התמודדות עם דיכאון חורף-תמונה

המחשבה על החורף הקרוב מדכאת אתכם? כיצד תתמודדו עם עייפות,...

מאת: ד"ר ציפי...
13/01/2010
דיכאון: 9 עובדות שחשוב לדעת-תמונה

האם יש קשר בין האופי שלנו לבין הנטייה לדיכאון? מי סובל יותר...

מאת: ד"ר סטפן כץ
15/10/2019
מחפשים את הרופאים הטובים בישראל לדיכאון חורף?
יש לנו את המאגר המושלם עבורכם
קרא עוד

דיכאון חורף: תשובות ממומחים וייעוץ אונליין

תשובות לשאלות

שלום, רציתי לשאול בקשר לדיכאון עונתי, קודם כל למי אמורים ללכת לשם אבחון? רופאי משפחה נוטים לנפנף דברים... הבנתי שיש מנורה מיוחדת שניתן לקנות לבית ולהשתמש בה לצורך טיפול באור. מה שם המנורה? תודה,

שלום רב, קודם כל מומלץ וחשוב לעבור הערכה פסיכיאטרית כדי לאבחן את המצב, לאפיין אותו ובהתאם לכך לחשוב על אופציות טיפוליות. אכן נמצא קשר בין חשיפה מועטה לאור לבין התפתחות הדיכאון אצל חלק מהמטופלים. המחקרים אכן הראו כי הגברה של החשיפה לאור עשוי לשפר את המצב, אמנם עד כה לא ידוע לי על טיפול שנמצא בשימוש רחב והוכח כיעיל לטיפול.

זו שנה רביעית שכמעט באותו תאריך יוני יולי בתי בעלת צרכים מיוחדים נכנסת לדיכאון וחרדה שגרמו אף לאשפוזים. בדרכ שוחררה בחורף. המחלה אופיינה כבעיה התנהגותית ולא ניכר שתרופות קליניות (סורוקוול) השפיעו בתקופת המחלה סובלת מדימוי עצמי נמוך: ״לא יכולה כלום״ ״לא יודעת כלום״. כיום נוטלת פנרגן וסרנדה שגם לא משפיעות בתקופה זו. האם ייתכן שהיא סובלת מדיכאון קיץ? לא ברור לי למה זה לא הועלה כאופציה. מה הטיפול המומלץ במקרה כזה? קראתי שצריך סביבה ממוזגת וייתכן שגם נטילת אומגה 3 יכולה לעזור.

יש דכאון קיץ אם כי נדיר יותר מאשר דיכאון חורף ,בהחלט מומלץ תוספי מזון כמו אומגה ואף טיפול פסכולוגי שיכין אותה לתקופת הקיץ מאחל הראות שלמה

היי שרון. אני מאוד אשמח לעצתך עם תסכימי,אני סובלת מאסטמה בחורף במיוחד במזג האוויר שמתחלף ואני לא יכולה לצאת מהבית בגלל זה בימים אלה.אני רגילה לצאת להליכות ולכל מיני מקומות ואני מוצאת את עצמי יושבת בבית עם מחשבות שליליות ושעמום.אשמח כמובן עם תסכימי עם תוכלי לתת לי עצה מה לעשות ואיך להרגיש טוב יותר בימים אלה למרות האסטמה והמצב שאני לא יכולה לצאת מהבית.אני מודה לך מקרב לב יום נפלא.

היי רינת, אם את לא יכולה לצאת מהבית, כדאי לחפש פעילויות מעניינות ותחביבים בתוך הבית. כמעט כל דבר שעושים מחוץ לבית אפשר לעשות בתוכו, אפילו ספורט. אפשר להזמין חברים, לצייר, לנגן, לשמוע מוסיקה, לקרוא, לכתוב, לדבר בטלפון או בסקייפ, ועוד ועוד... (אציין כי השאלה אינה קשורה לנושא הפורום, שהוא הפרעה טורדנית כפייתית). בברכה, שרון לויט, MSc פסיכותרפיסטית קוגניטיבית- התנהגותית קליניקה: טיפול באובססיות, חרדות, דיכאון וכעסים אביגיל 8, חיפה www.cbthaifa.com

בקשר לשאלה לא ידעתי שזה לא שייך לפורום חשבתי שעם זה קשור למחשבות זה שייך בכל אופן אני מאוד מודה לך על העצה והעזרה מאוד עזרת לי ואני מעריכה את זה מאחלת לך המשך שבוע נפלא ויום נפלא ושוב תודה.

שלום עירית. בימים אלה שיש חורף ואביך בחוץ יש לי קושי לצאת מהבית אני חולת אסטמה ומרגישה שאני יושבת בבית שקועה במחשבות שליליות במיוחד שיש לי בעיה בנשימה ואני לא יכולה לצאת מהבית אני יושבת בחדר ואין לי מה לעשות זה מין דיכאון חורף ככה זה נראה לי אשמח לעצה ממך מה לעשות במצב הזה? אני חסרת אונים בעניין הזה.אשמח עם תוכלי לייעץ לי ולעזור לי מה לעשות אני מודה לך.

יעל שלום אכן כשאנחנו בבית ולא מספיק עסוקים יש יותר מחשבות ואולי גם מצב רוח פחות טוב. מאד חשוב להיות עסוקים, גם בבית ניתן למצא עיסוקים, לסדר, לראות טלויזיה, לעשות תרגילי ספורט שניתן לעשות אותם בבית, לדבר בטלפון , לקרא. יש די הרבה ימים בחורף שאפשר לצאת מהבית, אפשר לטייל בקניון שזה לא ממש בחוץ או ללכת לסרט או להרצאה. דבר נוסף הוא לעבוד על החשיבה השלילית ולמצא אלטרנטיבות מסתגלות יותר, כדאי לקרא את הספר בוחרים להרגיש טוב של דויד ברנס, לא רק לקרא כדאי גם לעבוד על פי ההדרכה שהוא נותן בספר. בהצלחה עירית