תזונה נכונה: מהו הקמח הבריא ביותר בשבילכם?

(17)
לדרג
תוכן מקודם

המדפים בחנויות מלאים בסוגי קמח שונים ואתם מתלבטים באיזה קמח לבחור? מבולבלים ממידע שיווקי מגמתי וסותר באינטרנט? תרשו לנו לעזור לכם לבחור בקמח המתאים לצרכים התזונתיים האישיים שלכם

יועצת תזונה
054-6829699

קמח לבן, קמח מלא, קמח שיפון, קמח כוסמין, קמח תירס, קמח חומוס, קמח טפיוקה, קמח דוחן, קמח טף, קמח אורז, קמח סויה, קמח תפוחי אדמה וקמח דורום - כל אלה הם רק חלק מהמגוון העצום של סוגי קמח שקיימים כיום. בעידן המודרני, בו עולה המודעות הבריאותית, חשוב להכיר את היתרונות והחסרונות של כל אחד מסוגי הקמח ולבחור את הקמח הנכון ביותר עבורכם.

גלוטן: להימנע או לא להימנע?

הגלוטן הוא חלבון שנמצא בתשמורת של זרע החיטה, הכוסמין, השיפון, שיבולת השועל וכו'. כחלבון יש לו יתרונות תזונתיים.

יתרון: מעבר לעובדה שמבחינה תזונתית הגלוטן הוא חלבון, וחלבונים חשובים לגוף, הגלוטן משמש כמעין דבק אלסטי והופך את המאפים לטעימים יותר. הגלוטן מדביק את החלקיקים של הקמח, נמתח ויוצר מעין רשת, שכולאת את האוויר החם. כך, למעשה, בעת ההתפחה מתקבל מרקם קליל ואוורירי שטעים מאוד לחך. זו גם הסיבה לכך שכיום, רוב זני החיטה בעולם מהונדסים וכוללים תוספת גלוטן לזרע שלהם.

חיסרון: אחד הטרנדים הבריאותיים הבולטים ביותר בשנים האחרונות, הוא הימנעות מגלוטן. כמובן, לא מדובר על חולי צליאק שאלרגיים לגלוטן - ולכן אסור להם לאכול אותו, אלא על אנשים שנמנעים מגלוטן בגלל שיש להם רגישות כלשהי לגלוטן (העשויה לבוא לידי ביטוי בכאבי ראש, כאבי בטן, השמנה ואפילו דיכאון) או בגלל התפיסה הרווחת, לפיה כדאי להימנע מגלוטן כדי לשמור על אורח חיים בריא.

ההמלצה: אם אין אלרגיה או רגישות לגלוטן - לא צריך להימנע ממנו.

להלן סקירה על 13 סוגי קמח שונים, יתרונותיהם וחסרונותיהם - כך שבפעם הבאה שתעמדו מול מגוון הקמחים בחנות תדעו מהו הקמח הכי מתאים עבורכם:

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום