דיקור סיני: מחט הפלאים

(0)
לדרג

הרפואה המערבית מתקדמת מאוד, אך יש תחומים בהם ידה מוגבלת. כאן נכנס לתמונה הדיקור הסיני: הפחתת כאבים, הרגעת מערכת העיכול וסיוע בהתמודדות עם לחצים

מאת: מערכת zap doctors

הרפואה המערבית המודרנית היא הגורם הראשוני לעלייה בתוחלת החיים ובאיכות החיים בעולם המערבי - אך למרות התקדמות הרפואה בכל התחומים, בשל טכנולוגיה חדישה ומחקרים רבים ומגוונים, לא תמיד מצליחה המערכת הרפואית לעזור לחולים ומטופלים הסובלים מסימפטומים שונים.

אנשים רבים הסובלים מכאבים במקומות שונים בגוף, הסובלים מאלרגיות, או מכל מחלה הגורמת לירידה באיכות החיים, מתלוננים פעמים רבות שהרפואה המערבית כלל לא נותנת להם מענה ואינה מוצאת להם פתרון משביע רצון.
כאב גב, למשל, נחשב לכאב הנפוץ בעולם. כ-80% מהאוכלוסייה הבוגרת סובלים ממנו ברמות כאב שונות. חלקם מדווחים על פגיעה משמעותית באיכות החיים, הגורמת גם לפגיעה כלכלית, עקב הגבלה בפעילות הפיזית היומיומית.

כאב גב יכול להופיע על מגוון צורותיו, החל מכאב חד ואקוטי עם הקרנות לרגליים ולישבן (בלט דיסק/ פריצת דיסק) ועד לכאב כרוני, עמום, כאב שבא והולך לסירוגין.
דווקא במצבים אלה, הרפואה הסינית מהווה אלטרנטיבה טובה ובטוחה, המאפשרת איכות חיים תקינה ללא הזדקקות לפעולות פולשניות, כגון ניתוח או הזרקת חומרים למקום הכאב.

מהי בעצם רפואה סינית? למי היא מתאימה? מהו דיקור - וכיצד הוא מטפל בכאב? רפאל צור, מתמחה ברפואה סינית, עונה בקצרה לשאלותינו.

מהי רפואה סינית?

"הרפואה סינית היא מערכת רפואית המבוססת על למידה והתבוננות בטבע, על פי עקרונות חשיבה מזרחיים. במרכז תפיסה רפואית זו נמצא האדם - כישות מאוחדת של גוף ונפש, אשר מקיימת יחסי גומלין עם הסביבה. הסינים רואים קשר בין עולם התופעות בטבע, הסובב אותנו, לבין העולם הפנימי של האדם, הפיזי והרגשי/רוחני. הרפואה הסינית בטוחה לשימוש, ויעילה לטיפול במגוון רחב של בעיות".

מהו דיקור סיני?

"אחת השיטות הפופולאריות ברפואה הסינית נגד כאב היא דיקור. הטכניקה של דיקור עובדת באמצעות החדרת מחטים בנקודות שמשפיעות על גוף/נפש האדם. הנקודות הללו הן לא תמיד צומת במערכת העצבים. לפעמים מדובר במקומות שלא קשורים למערכת העצבים. זוהי בעצם מערכת של נקודות הקשורות ביניהן בקווי אנרגיה 'מרדיאנים' - המשפיעים בצורה ייחודית על גוף האדם. אפשר לומר שהמחטים בנקודות הדיקור 'מעודדים' את הגוף להתחיל בתהליך ריפוי עצמי".

באיזה כאבים ומחלות מטפלת הרפואה הסינית?

"רפואה סינית מטפלת בעזרת דיקור במגוון רחב של מחלות.
מחלות ראש ופנים: סחרחורות, שיתוק בפנים, מיגרנות וכאבי ראש.

בעיות אורטופדיות: כאבי גב, פריצת דיסק, הקרנת כאב לרגליים, חוסר תחושה בגפיים, כאבי צוואר, כאבים בכתף, כתף קפואה, כאבי ברכיים.

הפרעות במערכת העיכול: צרבת, שלשול / עצירות, כאבי בטן, בחילות, מעי רגיז.

הפרעות במערכת הנשימה: שפעת, צינון, שיעול, אסטמה, ליחה, שפעת / הצטננות חוזרת, סינוסיטיס, קשיים בנשימה, אלרגיות.
גניקולוגיה: מחזור לא סדיר, כאבי מחזור, דלקות / פטריות / הפרשות בנרתיק.

בעיות נפשיות: חרדות, מצבי לחץ / מתח, דיכאון".

כיצד מתבצע הדיקור?

"הדיקור מתבצע בעזרת מחטים מאד דקות, סטריליות וחד פעמיות. המטפל בוחר את נקודות הדיקור בהתאם למחלה של המטופל, ומחדיר את המחטים בעדינות, בסדר מכוון, להשגת אפקט מקסימלי של הטיפול. גם סדר הוצאת המחטים חשוב מאוד לאיכות הטיפול. הטיפול עצמו אורך כשלושים דקות, בהן המטופל שוכב בנוחות נעימה".

"לפעמים יחוש המטופל בעקצוץ קל בזמן הטיפול, בנקודת דיקור אחת, ולרוב המטופלים מדווחים על תחושה זו כנעימה. בהמשך חש המטופל מנוחה של הגוף, מכיוון שגוף האדם שמקבל את הטיפול בדיקור סיני חווה הרפיה של השרירים והדמיה של מנוחה והירדמות. לאחר הוצאת המחטים, יחוש המטופל בערנות מרעננת כמו לאחר שינה עמוקה, וכל זה בטיפול של כשלושים דקות בלבד. לרוב טיפול בדיקור סיני, כדי שיהיה אפקטיבי, יבוא בסדרה של 5 עד 10 טיפולים. במצבים מסוימים, כמו כאבים כרוניים ממושכים, לאחר היעלמות הכאב, נהוג לעשות טיפולי המשך ל'תחזוקת הגוף', פעם בחודש, לתקופה מוגדרת".

למי מתאים הדיקור?

"הדיקור מתאים לכל מי שהרפואה המערבית לא מצאה למכאוביו פתרון ולמי שלא רוצה לקחת כדורים או להכניס חומרים כימיים לגוף. עם זאת, הדיקור לא מתאים לחולי סרטן".

נצפו אחוזי הצלחה גבוהים מאוד, כאשר המטופלים מקדימים לפנות לטיפול ולא מנסים 'לגרור' את הטיפול - בתקווה שהכאב יעבור מעצמו.
אז אם גם אתם סובלים מכאבים - בגב, בפרקים, בברכיים ובאזורים שונים בגוף ונמאס לכם ממשככי כאבים, שלא עושים את העבודה, הרפואה הסינית יכולה להיות פתרון בטוח, זמין, מהיר ובעיקר אפקטיבי.

בואו לדבר על זה בפורום פיזיותרפיה בשילוב דיקור סיני.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום