כאבים בכף יד מזה שנה

דיון מתוך פורום  אורתופדיה - כירורגיה של היד

05/01/2020 | 22:00 | מאת: משה

לפני כשנה אבי נפל ומספר ימים אחרי זה התנפחה לו היד. מאז הוא סובל רבות באזור כף היד והשורש. היד נפוחה, יש שינוי בצבע, ונראה כאילו היד בוהקת. היינו באופן פרטי אצל אורתופד ואבחן CRPS ואמר שאם זה יעבור אז זה יהיה בתוך שנה. אבי המתין בשקט וסבל. צילומי רנטגן, CT, מיפוי עצם לא הראו דבר מלבד שברים קטנים. MRI הראה דלקת , והפניה לראומטולוג. לאחר בדיקה אצל אורתופד כף יד נאמר שהוא יותר מודאג מהצבע והנראות של היד (נפיחות, בוהק, שיער) וגם הפנה לראומטולוג. הטיפול היה זריקת קורטיזול לעצם שהביאה הקלה משמעותית למשך כ4 5 ימים. לאחר הביקורת אצל הראומטולוג נאמר כי הטיפול יהיה סטראוידים לעצם כל מספר חודשים ו/או הזרקה של חומצה הלרואית שתביא למעין שחזור של סחוס או ניתוח שבו יוזרק חומר שיחבר/יקבע בין העצמות. במקרה של ניתוח לא תהיה יכולת להפעיל את המפרק. פתרונות אלה מעט מדאיגים ומעלים חשש והייתי רוצה לדעת אם ישנה אופציה אחרת? איזה ניתוח זה? איך הוא נקרא? האם יש ניתוח אחר? טיפול אחר? הסבל והכאבים הם מאוד גדולים. מדובר על יד ימין שהינה הדומיננטית.

לקריאה נוספת והעמקה

משה שלום, התיאור שלך די מפורט בנוגע למקרה עצמו, אך אינו מספר כלום על אביך. בן כמה הוא ? מה הוא עושה בחיים ? מחלות ?... כל אלו חשובים בהחלטה הטיפולים. ברור שמתעמל אולימפי לעומת פנסיונר בעלי דרישות אחרות משורש כף היד. דווקא ניתוח איחוי כפי שהציעו לו, עשוי לתת לו פיתרון טוב מאוד לכאבים וללא מגבלה משמעותית בתפקד יומיומי עם אחוזי הצלחה טובים. אופציות אחרות כגון החלפת מפרק או טיפול שמרני (זריקות, פיזיותרפיה, סדים) יתנו תוצאות פחות צפויות מבחינת הכאב במחיר של שימור טווח, עם סיבוכים משמעותיים יותר בברכה, ד"ר יהודה

06/01/2020 | 08:55 | מאת: משה

תודה רבה על התשובה המהירה. אבי בן 71, פנסיונר. עם יתר לחץ דם, מעט סכרת, תת פעילות של בלוטת התריס. הוא פעיל מאוד. אתה אומר שאין מגבלה בפעילות, אך בפועל נאמר לנו שניתוח כזה יקבע את המפרק, ולא יוכל לקפל ולהשתמש בו תהיה מגבלה בפתיחת דלת למשל, כלים, כתיבה וכו. איך הניתוח הזה נקרא באנגלית? מה משך החלמה? מה המגבלות לאחר הניתוח?

ניתוח איחוי שורש כף היד (ARTHERODESIS) יכול להיות מלא - כלומר כל מפרקי שורש כף היד ואז מבטלים את התנועה לחלוטין, או חלקי, ואז נשמרת חלק מהתנועה. לתפקוד יומיומי אפשר להסתדר גם עם תנועה חלקית של שורש כף היד. אני ממליץ לפנות לרופא המנתח כדי לקבל יותר פרטים מאחר וישנם מספר טכניקות ומכך נגזר זמן ההחלמה והמגבלות.

מנהל פורום אורתופדיה - כירורגיה של היד