תוצאות בדיקות MRI ותסמינים שונים

דיון מתוך פורום  אורתופדיה - בעיות כף רגל וקרסול

11/06/2018 | 01:16 | מאת: נירית

היי ד"ר, עקב כאבים בכף הרגל כבר מספר שנים, נפיחות והשתטחות של הקשת עלה החשד כי אני סובלת מדלקת בגיד הטיביאליס האחורי. ניתן לומר כי כל התסמינים מעידים על כך. אורתופד אחד אמר כי זוהי הבעיה ממנה אני סובלת, אורתופד שני גם סבר כי זוהי הבעיה אך שלח אותי לאולטרסאונד. באולטרסאונד עלה כי הכל תקין, לכן נשלחתי לבצע MRI עקב חשד לאקססורי נביקולר. מה MRI עולה כי יש לי אקססורי נביקולר סוג 2. 1. האם אני יכולה להסתמך בוודאות על תוצאות הבדיקות למרות שהתסמינים מראים על דלקת בגיד טיביאליס? קראתי שדלקת בגיד הטיביאליס היא דלקת פרוגרסיבית, לכן יש לי חשש שהאבחנה מוטעית ואני חוששת לא לקבל את הטיפול הנכון. 2. מה זה אומר אקססורי נביקולר סוג 2, מה ההבדל בין הסוגים? 3. לפני כשלוש שנים סבלתי מפלנטר פציטיס באותה הרגל, קיבלתי זריקות ועברתי סדרת טיפולים בגלי הלם. האם יש קשר בין הדלקת שעברה לבין האבחנה הנוכחית? 4. מהו הטיפול לבעיה בהנחה ועבודתי לא מאפשרת לי לנעול נעליים עם מדרסים מטעמי ייצוגיות? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב בדיקת MRI ברוב המקרים מדוייקת. תסמונת נביקולר עודפת יכולה לחקות דלקת בתאחיזת גיד הTP לעצם הנביקולר. אין קשר בין פצאיטיס שהיה לך לבין מצב נוכחי. טיפול בד"כ קרסוליה, מדרסים, פיזיותרפיה, ולעיתים הזרקה לאיזור הגיד. בברכת רפואה שלמה ד"ר אלון בורג DR.ALON-BURG.CO.IL

14/06/2018 | 02:39 | מאת: נירית

תודה על המענה. האם זה אומר כי הטיפול הוא טיפול זהה לדלקת בגיד מאחר והתסמינים זהים? קיבוע הרגל במייצב קרסול לדלקת בגיד הT.P תעזור במקרה הזה?

מנהל פורום אורתופדיה - בעיות כף רגל וקרסול