שבוע 26 - האם הברזל יירד משמעותית?
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב אני בת 32 בריאה צמחחונית מזה 18 שנה. אני בהריוני השני. בהריון הראשון, לקראת סופו התברר שיש לי פריטין ממש נמוך (5) ובשילוב עם ברזל תקין אבל המוגלובין יחסית נמוך 9.2 (לפני ההריון ההמולוגבין היה 12-13, תרמתי דם והכל היה בסדר). לאחר העירויים - קיבלתי בערך 6-7, הפריטין שלי היה מצויין בערך 170 (לפני קצת פחות משנתיים). לאחרונה עשיתי בדיקת דם - התוצאה היתה פריטין 14 (המינימום בקופח כללית - 10), ברזל 40, והמוגלובין 11.1. (יש לציין שאני לא מוסגלת לקחת כדורי ברזל בהריון כי הם גורמים לי לתופעות לוואי של בחילה ועצירות קשה). השאלה שלי, האם כדאי לי לבקש מהגניקולוג הפניה להמטולוגית? או לבקש עירוי ברזל? האם בהמשך ההריון (כאמור אני בשבוע 26) מאגר הברזל צפוי להתדלל משמעותית?
מאגרי הברזל וההמוגלובין צפויים לרדת במהלך ההריון והלידה. כדאי לעקוב ובהמשך לקבל עירוי ברזל.