אנמיה וחוסר ברזל
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום אני הייתי רוצה לדעת כיצד יתכן שישנם אנשים בעלי אנמיה חזקה (למשל המוגלובין 9 ברזל 17 פריטין 4) שכמעט ולא מרגישים תסמינים (חולשה, חוסר אנרגיה, סחרחורות, טשטוש ראיה, דכדוך) ולעומתם, אנשים עם אנמיה גבולית (נאמר לאישה המוגלובין 12 ברזל 18 פריטין 8) שמרגישים עוד בטרם ירידה של המוגלובין בכל התופעות הקשות של אנמיה? יש נטיה לשלול שיוך תסמיני אנמיה כשרמת ההמוגלובין תקינה, על אף דלדול ניכר של ברזל בגוף. מדוע בעצם? אודה לתשובה משכילה שי
אנשים הם שונים ותחושות כמו חולשה או עייפות הן סובייקטיביות, בנוסף יש משמעות לקצב ירידת ההמוגלובין, כאשר במידה ואדם סובל מאנמיה תקופה ארוכה הגוף מתרגל והוא אינו סימפטומטי.
רק בריאות