FIBRINOG.CLAUSS -שאלה לגבי הבדיקה

דיון מתוך פורום  המטולוגיה

12/05/2013 | 20:19 | מאת: סרגיי

שלום לדוקטור אני בו 41 בגלל כאבי ברכיים וכאבים במקומות שונים בגוף ללא הסבר - הראומטולוג עשה לי בדיקת דם הפרטין הוא 7 אבל תמיד הוא נמוך כל השאר הדברים הם סבירים יש קצת חסר בויטמין D והתוצאות של הנוגדנים עדו לא הגיעו הדבר היחיד שיש לי לשאול לגבי - FIBRINOG.CLAUSS לא רשום ערך מה שרשום זה "דם קרוש!" ככה זה רשום מה זה אומר בבקשה תודה על זמנך

לקריאה נוספת והעמקה
12/05/2013 | 20:41 | מאת: תשובת מנהל הפורום

לא ביצעו את הבדיקה כי הדם בה נקרש...

13/05/2013 | 23:37 | מאת: אני

12/05/2013 | 23:12 | מאת: דר אשקר

כאשר עורכים ספירת דם או תפקודי קרישה בדם, על הדם להישאר נוזלי, ולא להיקרש - כפי שקורה באופן נורמלי לדם מחוץ לגוף. אי לכך מוסיפים למבחנות של בדיקות אלה חומר כימי, אשר ימנע את הקרישה. אם בבדיקה נכתב כי הדם קרוש, משמע כי הדם נקרש מחוץ לגוש: או שהוא נשאב לאט מאוד מן הווריד, ונקרש עוד לפני שהגיע אל המבחנה, או שלא ניערו את המבחנה, כך שהדם והחומר מונע הקרישה יתערבבו, או שבמבחנה היה חסר חומר. בכל אחד מן המקרים - לא ניתן לבצע את הבדיקה במעבדה, ותאלצי לחזור עליה.

מנהל פורום המטולוגיה