רמת B12
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, לפני כחודשיים עשיתי בדיקות דם והתגלה מחסור בויטמין B12, הרמה היתה 130, (בנוסף, היתה רמה גבולית של חומצה פולית: 9). בשל כך- קיבלתי 4 זריקות של B12 (זריקה אחת לשבוע) וכדורי חומצה פולית שנטלתי בחודשיים האחרונים. היום חזרתי על בדיקת הדם (לאחר שלא קיבלתי כחודש זריקות, ולאחר הפסקה של שבוע מכדורי החומצה הפולית). תוצאת ה- B12, הראתה רמה של 240. טרם הגיעה תשובה של החומצה הפולית. האם העליה ברמה היא סבירה? האם הרמה תקינה או שיש להמשיך לקבל את הויטמין B12? תודה וחג שמח!
הרמה תקינה לגבי המשך ? תלוי בסיבת המחסור ובתכנית למניעת הישנותו. לא ממש שאלה המטולוגית. חזרי לרופא המטפל.