תלסמיה
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בת 29 סובלת מאנמיה מס' שנים ומבעיות ספיגה. מקבלת עירויי וונופר. נמצאת במעקב המטולוגי. לאחרונה נשלחתי לבצע בדיקות לתלסמיה כגון: אלקטרופורזה של המוגלובין וגם לרטיקולוציטים. טרם בוצע. לאור הסיפורשלי ההמטולוג אמר שהסבירות הכי גבוהה אצלי זה שאני סובלת מתלסמיה אלפא, המוגלובינופתיה או תלסמיה מינור. אני אחות במקצועי אך הייתי רוצה להבין יותר מה ההבדל בין 3 הדברים הנ"ל? קראתי באתר שהיפנת אותי אליו אך לא הצלחתי להבין מבחינת ההבדלים. אשמח אם תסביר לי זאת בתמצות.
המוגלובין בנוי מארבע שרשרות גלובין, 2 אלפא ו- 2 ביתא. בתלסמיה - הבעיה היא בכמות השרשרות מאחד הסוגים וההבדל הוא בגן של איזה שרשרת גלובין יש פגם ובכמה מהגנים יש פגם. המוגובינופתיה = כל הפרעה במבנה ההמוגלובין מכל סוג שלא תהיה ויכולות להיות אלפי מוטציות שונות.