לוקמיה, השתלת מח עצם ונשירת שיער
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רופאים יקרים, בת 45. עברתי השתלת מח עצם לפני שנתיים עקב לוקמיה AML שלאחריה הופסק המחזור והתחילו תופעות גיל המעבר. מאז אני מרגישה שהשיער מידלל והולך בקצב מסחרר. אני מאוד מדוכאת מכך כי ממש רואים לי את הקרקפת והשיער דליל ביותר וזה הולך ומחמיר עם הזמן. אני לוקחת אויאנה מדי יום וזה עוזר לי להפחתת גלי החום, אך מה עם השיער? האם יש קשר בין הלוקמיה והכימותרפיות וההשתלה, לדילול השיער? או שזה בעקבות הפסקת המחזור ותופעות גיל המעבר? ומה ניתן לעשות בכדי לעצור את הנשירה החזקה? (אני רואה שערות גם על הכרית, וכמובן גם כשמסתרקת וחופפת)
הפסקת המחזור כנראה קשורה לטיפול שעברת אך נשירת השיער לא בהכרח. כדאי לפנות לרופא המטפל ולרופא עור ולבדוק אם לא קיימת סיבה ברת תיקון כמו מחסוק כלשהו (ויטמינים ?) או שזו אכן תופעת לואי כחלק מתסמונת GVHD כרוני http://www.leukemiabmtprogram.org/patients_and_family/complications_side_effects/gvhd.html