טיסה ממושכת עם פקטור 5 ליידן
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, אני בת 22 ויש לי מוטציה של פקטור 5 ליידן. המוטציה התגלתה לאחר שלאמא שלי התגלה קריש דם ברגלה לאחר טיסה ממושכת. בתקופה זו היא גם נטלה גלולות. בעוד כשבוע אני טסה לדרום אמריקה, שכידוע מדובר בטיסה ארוכה. אני לא נוטלת גלולות ולא מעשנת. הבנתי שמומלץ כל שעתיים בערך לעשות סיבוב במטוס. האם יש דברים נוספים שעלי לעשות? האם כדאי לקחת כדור אספירין לפני הטיסה? תודה רבה, חן
הנושא נדון בעבר ויש גם התייחסות לכך באתר העזר http://tinyurl.com/7buvzlm בשורה התחתונה: א. ברור שאת צריכה לקבל הוראות מהרופא שמכיר אותך. הכל כאן נכתב כמידע ולא כהנחיה רפואית. ב. גיל צעיר, ללא ארועים של תרומבוזות בעבר - הטיפול המונע הוא הרבה נוסלים, הפעלת הרגליים לעתים קרובות בהליכה ובתנועות במקום. יש הנעזרים גם באגדים אלסטיים, הימנעות מבדקים לוחצים / הדוקים. ג. אספירין חסר משמעות.