האם תורופה אופטלגין יוכלה או עלולה לגרום ל-mds
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
היום 29/04/07 קראתי במוסף בראות שלתרופה שהיא משכחת כאבים אופטלגין שאם נוטלים אותה לאורך זמן יכול להיות בעיה במח העצם האם זה נכון כי אני הושפזתי לפני כ-30 שנה בעגבות זהום במעיים ונאלצו לכרות לי 2 מטר מהמעי הדק ובעקבות הניתוך שעברתי ובגלל הכאבים קבלתי הרבה מאוד אופטלגין לשיכוח הכאבים ולהורדת החום ובשנת 2005 התגלה אצלי תסמונת mds היום עברתי השתלת מח עצם ואני שאול האם יוכל להיות שלכחת התרופה אופטלגין היא הסיבה כי אני רגיש לאופטלגין וזה התברר לי לאחר כמה שנים אחורי הנתוח לכריתת המעי הדק בתודה מראש
לא. אופטלגין לא גורם ל- MDS. לאופטלגין עלולה להיות תופעת לואי (נדירה מאד אבל מסכנת חיים) של אגרנולוציטוזיס, כלומר: פגיעה מוחלטת בייצור של כדוריות לבנות, אבל זה מתרחש מייד סמוך לנטילת התרופה ולא לאחר שנים, וזה לא אלרגיה במובן המוכר של המילה. בהצלחה והחלמה מהירה.