מטרוטרקסט ומאגרי פוליק אסיד

דיון מתוך פורום  המטולוגיה

01/06/2005 | 21:43 | מאת: יפה

שלום, כאשר מטופלים בזריקות מטרוטרקסט (על רקע קרוהן+מפרקים) האם יש לקחת פוליק-אסיד עקב פגיעה במאגרים ואם כן איזה מינון. תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה
01/06/2005 | 22:41 | מאת: תשובת מנהל הפורום

זה לא הפורום הרלבנטי לשאלתך. בהמטולוגיה איננו נותנים מינונים כה נמוכים של מתוטרקסט. מכל מקום - מצאתי עבורך את הדברים הבאים: http://www.aafp.org/afp/20001001/1607.html http://arthritis.about.com/od/mtx http://www.annals.org/cgi/content/full/124/1_Part_1/74 http://www.annals.org/cgi/content/full/124/1_Part_1/73-b http://ods.od.nih.gov/factsheets/folate.asp ומשהו שמסכם את הדברים http://www.cochrane.org/colloquia/abstracts/adelaide/ADELO221.htm

20/03/2006 | 09:33 | מאת: טובה

ביצעתי לאחרונה בדיקות דם שגרתיות ורמת הפוליק אסיד עומדת על 8.2 כשהנורמה היא 3.4-5.4 הייתי מבקשת לדעת על מה העודף בזה מעיד?תודה(אני אישה בת 53)

01/06/2006 | 14:35 | מאת: מל

לאחר הפסקת עישון נוצרה לי בעיית חילוף חומרים ויציאות לא סדירות. זו הפעם השניה בחיי שניסיתי להפסיק לעשן והדבר קורה לי. אני בת 53 ואיני רוצה לשוב לעשן מסיבות אלה ומסיבת השמנה ,התייעצו לי?

13/10/2006 | 02:40 | מאת: גלילה

שלום ותודה על התשובה אני נוטלת 10 מ"ג מטוטרקסט אחת לשבוע+פוליק אסיד 5 מ"ג מזה כשלוש שנים לאחרונה אני חשה טוב מאד ועל דעת עצמי הורדתי בהדרגתיות את המינון ל: 5 מ"ג ול אחת ל10 ימים + ה פוליק אסיד אני מרגישה טוב האם זה יכול לגרום נזק או החמרה? יש לי דלקת פרקים שיגרונית, שכחתי לציין. אם מופיע כאב קטן אני לוקחת סלקוקס וזה עובר לי. תודה על התיחסותכם.

19/08/2007 | 07:38 | מאת: ד"ר צבי ציצןביץ

אבקש לקבל את המאמר בנושא מטרוטרקסט ומאגרי חומצה פולית

מנהל פורום המטולוגיה