פאקטור 7 בהריון
דיון מתוך פורום המטולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
הנני בשבוע 32 נתגלה אצלי באקראי במהלך ההריון - factor 7 def . כאשר הוריי נבדקו הם תקינים (להפתעת ההמטולוג שלדבריו זה עובר רק בירושה). מה עליי לעשות? האים יש סיכון בלידה? והאים יש טיפול מונע? בתודה מראש.
מה הרמה שנמצאה אצלך ? כמה PT ? INR ? חוסר פקטור 7 יכול להיות תורשתי (מולד) או נרכש. חוסר ויטמין K יכול לגרום לירידה בפקטור 7 (וכן מחלת כבד או מחלות תת ספיגה במעי) http://www.hemophilia.org/bdi/bdi_types7.htm
חוסר מולד בפקטור 7 עובר בתורשה אוטוזומאלית רצסיבית - כלומר דרושה העברתו משני ההורים אשר, על פי רוב, הינם נשאים בלבד של המוטציה ולא לוקים במחסור ברמת הפקטור. זהו כנראה ההסבר לכך ששני ההורים שנבדקו נמצאו תקינים. חשוב אולי לציין שבארץ בעייה זאת נפוצה בקרב יוצאי פרס ומרוקו אשר בקרבם נשאות של מוטציה הגורמת לחסר בפקטור 7 שכיחה בכ- 2% מן הואכלוסיה, כפי שניתן לקרוא בתקציר המצורף להלן : http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=8883260