פריצת דיסק בין L5 ל-C1

דיון מתוך פורום  כירופרקטיקה ובריאות הגב

01/04/2012 | 21:29 | מאת: מיכל

שלום רב, אמי אושפזה לפני כשבועיים בגלל כאבי גב עזים שנמשכים עד היום. היא מאושפזת בבית חולים רמב"ם ולא מצליחים לתת לנו מענה לגבי טיפול מתאים עד עכשיו. היא לא מצליחה לקום וללכת כי היא נופלת אחרי כמה רגעים בגלל עוצמת הכאב. עשו לה בדיקת MRI והתחילו לה טיפול של אפידורל עם סטרואידים שגם לא צלח ואחראי יומיים חזרו הכאבים הטיפול בוטל והיא כרגע שוב על מורפיום. הממצאים של הבדיקות הינן: 1. לגבי האפידורל רשום כך: התחלת טיפול 29.03.12 בגובה L3-4 התרופה MARCAINE 0.125 קצב הזלפת CC5 לשעה כוון המכשיר. אמדן כאב 3 הזזת רגליים כן. דרגת עירנות 0. מס נשימות 16 לדקה שאיבה מהקקטר שלילי (אחרי שהועברה לחדר הוכנס קטטר) שביעות רצון החולה 4. אפידורל עם סטרואידים לשיכוך הכאב. הוזרקו 120 מ"ג דפומדורל ללא כל בעיות. יום חמישי הוחדר האפידורל. יום ראשון בלילה הוצא בגלל שהיא חשה לא בטוב והכאבים חזרו- הטיפול לא צלח. 2. MRI: אידיקציה: בקע דיסק L5- S1 הבדיקה בוצעה דרך ע"ש מתני בשקלול (T2 FSE ו- T1 FSE) במישורים סגיטאלי, אקסיאלי. תוצאות: יישור הלורדוזיס המתני. האותות הנובעים מן החוליות בגדר הנורמה. לא נראה תהליך הסננתי גרמי או מאסה פרה הקונוס המדולרי על מבנה ואתות תקינים. קצהו מודגם בגובה תקין. L3-4 ללא בלט, ארטרופטיה פצטרית ללא היצרות פורמינלית. L4- 5- בלט דיפוזי קל. L5- S1- היצרות המרווח, על רקע בלט דיפוזי קל, בקע הדיסק EXTRUDED אל הרצס השמאלי באורך כ- 1 ס"מ עם נדידה קאודלית, לחץ על מוצא שורש S1 ולחץ קל על השוק הדורלי. סיכום: L5- S1- היצרות המרווח, על רקע בלט דיפוזי קל, בקע הדיסק EXTRUDED אל הרצס השמאלי באורך כ- 1 ס"מ עם נדידה קאודלית, לחץ על מוצא שורש S1 ולחץ קל על השוק הדורלי. 3. טמוגרפיה מחשבית של עמוד השדרה מותני מגובה L1 עד S1- מרווח L1/L2 אין עדות לבקע דיסק. L2/L3- בלט דיסק אחורי דיפוזי קל מאוד. L3/ L4- בלט דיסק אחורי דיפוזי קל מאוד. מרווח L4/ L5- בלט די]וזי אחורי קל מאוד. מרווח L5/ S1- בקע דיסק אחורי שמלי הגורם להיצרות משמעותית של הרצס הלטרלי מצד זה. רושם כי הכבד שומני. קשריות רטרופריטוניאליות עד 1 ס"מ. סיכום ממצא: בקע דיסק אחורי שמאלי בגובה L5- S1 הגורם להיצרות משמעותית של תהרצס הלטרלי מצד זה. מומלץ בצוע MRI אמבולטורי. אני נורא מבקשת שתיתן את חוות הדעת. היא סובלת מכאבים ואנו לא יודעים מה דרך הטיפול הטובה ביותר בשבילה.

לקריאה נוספת והעמקה
01/04/2012 | 22:16 | מאת: ד"ר יואב מוריץ

מיכל שלום, מהנתונים שנתת הרושם הוא שהכאבים נובעים מפריצת הדיסק בגובה L5-S1. ישנה ברמב"ם מרפאת כאב מצויינת עם צוות רב תחומי הכולל כירופרקטורים ומדקרים ורופאי כאב. ממליץ שתבקשי את התערבותם בטיפול באימך. חג שמח ובריאות מלאה, ד"ר יואב מוריץ - כירופרקט המעיין 4, מרכז ליגד 2, מודיעין 08-9266335 מרכז רפואי אסף-הרופא www.drmoritz.co.il

01/04/2012 | 23:32 | מאת: מיכל

תודה רבה על התגובה המהירה. אך הדרך המומלצת לפי מה שהבנתי מהם זה ניתוח. האם זו הדרך הטובה ביותר לטיפול? כבר ניסו את זריקת האפידורל וגם לא עזר. הם אומרים שניתוח יכול להקל ולא לפתור את הבעייה.

מנהל פורום כירופרקטיקה ובריאות הגב